GeheugenvandeVU cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van GeheugenvandeVU te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van GeheugenvandeVU.

Bekijk het origineel

Uit de diepte - pagina 362

Bekijk het origineel

+ Meer informatie

Uit de diepte - pagina 362

2 minuten leestijd Arcering uitzetten

!

!

356

Hoe wordb Gods

vrije genade in 's Heeren weg Jakob openons niet geërgerd worden door Jakobs zonden. Ezau zal wel veel in te brengen gehad hebben tegen zijn broeder, en met recht; en toch was deze een gekende des Heeren; hij wandelde in den weg Gods. En zoo wordt er in deze dagen op dezulken, die den weg der reformatie bewandelen, vrij wat aangemerkt, en soms wel terecht. Doch hierop komt het aan, of wij in den weg Gods wandelen en indien wij ons bewust zijn daarvan te zijn afgeweken, zoodat God naar zijn rechtvaardig oordeel de Ezaus op ons loslaat, of wij ons dan voor dien God nederbuigen, en bij Hem sterkte zoeken, bij wien vergeving is, opdat Hij gevreesd wordt. o Mochten wij allen, ook als leden dezer gemeente, leeren, voor het eerst of bij vernieuwing, bij al onze nooden tot Hem te vluchten, die moord en dreiging blazende vijanden kan veranderen in lammeren, die zich zoo willig door den goeden

baar.

Laat

.

;

Herder laten leiden; die Satan aan banden vermag te leggen, en ons eigen hoogmoedig hart er onder brengen en houden kan. Geve de Heere dat wij ook voor den wasdom van de kerke !

dezer plaats onze Pniëls

mogen hebben.

Amen.

ziel! met alle krachten; naam, zoo groot, zoo heilig te achten. nu al wat in mij is Hem preez'

Loof, loof den Heer, mijn

Verhef

zijn

Och, of Loof, loof mijn ziel! den Hoorder der gebeden; Vergeet nooit éen van zijn weldadigheden Vergeet ze niet; 't is God, die ze u bewees! ,

,

Ps. 103

:

1.

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van zaterdag 1 januari 1887

Abraham Kuyper Collection | 820 Pagina's

Uit de diepte - pagina 362

Bekijk de hele uitgave van zaterdag 1 januari 1887

Abraham Kuyper Collection | 820 Pagina's