GeheugenvandeVU cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van GeheugenvandeVU te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van GeheugenvandeVU.

Bekijk het origineel

Ad Valvas 2006-2007 - pagina 91

Bekijk het origineel

+ Meer informatie

Ad Valvas 2006-2007 - pagina 91

13 minuten leestijd Arcering uitzetten

AP VALVAS 5 OKTOBER 2006

M E D E D E L I N G E N

PAGINA 1 1

Vacatures

hoofdgebouw. Het servicepunt van de mediatheek (tevens kenniscen­ trum en helpdesk) dat deel uitmaakt van de centrale dienstenbalie, vindt u ook In het hoofdgebouw, ruimte AO 1 1 , tel. 8 9 1 5 1 , e­mail mediatheek@dlenst.vu.nl. Voor acute hulp bij storing aan audiovisuele In dit oveiTiclit vindt u de meest recente vacatures van de Vrije Universiteit Op wwwjntranet apparatuur? Bel storingsnummer 8 1 0 0 0 .

vu.iy/vacatures is een veiled^ oveiTicht besdiikbaar van alle vacatures waarvoor de Vrge Universiteit eerst twee weken intem werft in deze periode staan de vacatures open voor VU­ medewerkers waarbg de door de Dienst Financiën en Personeel geooimerkte hetplaatsiigs­ kandidaten vooirai^ genieten. Vacatures waarvan kan worden aai^enomen dat hiervoor geen geschikte intetne kandidaten vooriianden zqn, worden geGjkbld$ met bovenvennelde interne publicatie in de externe media geplaatst en z p te bekgken op www.vu.nl/vacatures.

Secretaresse v / m yoor 0,6 fte (bij voorkeur verdeeld over 5 middagen) Faculteit der Aard­ en Levenswetenschappen Secretariaat Bestuursondersteuning Salaris afhankelijk van opleiding en ervaring maximaal 2.303 euro bruto per maand (schaal 6) bij volledige werktijd.

Eerstelijns ICT Ondersteuner v / m Voor 0,8 fte Faculteit der Letteren Bureau Systeembeheer Salaris afhankelijk van opleiding en ervaring maximaal 2.539 euro bruto per maand {schaal 7) bij volledige werktijd.

ONDERWUSCSmtUM VU Het wetenschappelijk onderwijsexpertisecentrum van de Vrije Uni­ versiteit. Het centrum doet onderwijskundig onderzoek, evalueert onderwijs, neemt assessments af, geeft adviezen over onderwijsver­ nieuwing, bevordert ict­toepassingen in het onderwijs en ontwikkelt aansluitingsprogramma's met het voortgezet en hoger onderwijs. Voor (beginnende) docenten aan de VU verzorgt het Onderwijscen­ trum VU een professionaliseringstraject en diverse onderwijskundige cursussen. Het Onderwijscentrum VU verzorgt tevens de universitaire lerarenopleiding voor het voortgezet onderwijs en een breed scala aan cursussen en trainingen, o.a. didactische cursussen voor hbo­ docenten, na­ en bijscholingscursussen, opleidingen voor het speciaal onderwijs en hoger onderwijs voor ouderen (HOVO). Voor nadere infor­ matie over de activiteiten, het actuele cursusaanbod en data: www. onderwijscentrum.vu.nl. Centrale receptie: hoofdgebouw, l G ­ 0 9 , tel. 020­59 8 9 2 2 2 , ma t / m vrij. 8.30­17 uur. E­mail: info@ond.vu.nl.

Faculteiten ALLE FACULTEITEN

Redacteur v / m Voor 0,6 fte Blaise Pascal Instituut (BPI) Salaris afhankelijk van opleiding en ervaring maximaal 3.239 euro bruto per maand (schaal 9) bij volledige werktijd.

Medewerker Onderwijsontwikkeling IGT v / m Voor 0,6 fte Onderwijscentrum Afdeling ICT Onderwijs Salaris afhankelijk van opleiding en ervaring maximaal 3.554 euro bruto per maand (schaal 10) bij volledige werktijd.

Hoofd Divisie Bedrijfsvoering v / m Voor 0,8 ­1,0 fte Universiteitsbibliotheek Salaris afhankelijk van opleiding en ervaring minimaal 4 . 1 9 2 euro en maximaal 5.102 euro bruto per maand (schaal 13) bij volledige werktijd.

Adviseur/Projectmanager Bureau Projecten v / m Voor 1,0 fte Bureau Projecten Bedrijfsvoering VU i.o. Salaris afhankelijk van relevante werkervaring maximaal 5 . 1 0 2 euro bruto per maand (schaal 13) bij volledige werktijd.

2 Universitair Docenten Strategie en Organisatie v/m Voor 1,0 fte Faculteit der Sociale Wetenschappen Afdeling Bestuur en Organisatie Salaris afhankelijk van opleiding en relevante werkervaring schaal 1 0 of schaal 1 1 (maximaal 4 . 1 4 0 bij fulltime dienstverband). Doorgroei naar schaal 12 (maximaal 4.705 euro bij fulltime dienstverband) be­ hoort tot de mogelijkheden.

^ ^

Interfacultair Keuzevak O n t w i k k e l i n g s v r a a g s t u k k e n In het kader van de cursus Ontwikkelingsvraagstukken: 'Kennis, in­ formatie en innovatie. Sleutels voor mondiale ontwikkeling? ' wordt op donderdag 12 oktober door dr V. Mazzucato (Faculteit der Maatschap­ pij­ en Gedragswetenschappen, Universiteit van Amsterdam) het colle­ ge: "Internationale migratie' gegeven in het Hoofdgebouw van de Vrije Universiteit, zaal 4A­00,11­12.45 uur. Nadere informatie (w.o. pro­ grammaboekje) te verkrijgen bij Trudi Heemskerk, tel. (020) 5 9 8 6 1 4 0 , e­mail: iko@feweb.vu.nl, of via de website: www/feweb.vu.nl/iko. Stu­ denten en overige belangstellenden zijn van harte welkom. Vacancy announcement for Student Assistant 0,4 Fte The Department of Environmental Policy Analysis of the Institute for Environmental Studies (IVM) of the Vrije Universiteit Amsterdam invites applications for the position of student assistant in an inter­ disciplinary international research programme in the field of global sustainability policy. The successful candidate will also become a Student Fellow of the Global Governance Project, a European network of eight major research institutes in the field of global sustainability governance research (www.glogov.org). The student­assistant will participate in all types of project and research work, such as developv­ ing and updating project websites, assisting in the development of a database for partnerships for sustainable development, literature reviews, assisting in the organization of major international conferences, workshops etc. Successful candidates will be students of political science, international relations, and/or environmental studies. Empiri­ cal knowledge or work experience in environmental policy or global governance is an asset. Excellent skills in English are required. Other necessary skills Include the management of simple websites. The student assistant will be employed by the Institute for Environmental Studies for a period of 1 to 2 years. The position will be filled by 1 February 2 0 0 7 or earlier. Interested candidates should send their CVs and letters by 1 Decem­ ber 2 0 0 6 or earlier to: Prof Frank Biermann. Head, Department of Environmental Policy Analysis. Institute for Environmental Studies. Faculty of Earth and Life Sciences, frank.biermann@ivm.falw.vu.nl, www.vu.nl/ivm.

ECONOMISCHE WETENSCHAPPEN EN BEDRUFSKUNDE :

Full Professor Monetary Economics and Banking f/m

Examencommissie De eerstvolgende vergadering van de examencommissies Econo­ mie, Bedrijfswetenschappen en IBA worden gehouden op maan­ dag 16 oktober 2 0 0 6 . Verzoeken dienen uiterlijk 9 oktober 2 0 0 6 te zijn Ingeleverd. Deze verzoeken dient u per email in te dienen: examencommlssle@feweb.vu.nl. Bij uw verzoek dient u duidelijk uw naam, studentnummer en opleiding aan te geven.

(Hoogleraar Monetaire en Bancaire Vraagstukken) For 0,2 fte Faculty of Economics and Business Administration Finance and Financial Sector Management Department Mededeiigen worden, op een aantal vaste rubrieken na, niet vaker dan twee maal geplaatst Houduwkopgkortenbondgengebniik geen opmaakcodes (dus géén vet 'xs^, inspringen, etc) of woorden in kapitalen. Aleen titels van een bericht worden vet aigedniktMededelii^en moeten op de redactie binnen zijn vóór donderde 12 uur in de week voorafgaande aan pu­ blicatie 'm Ad VaWas. Berichten aanleveren per e­mail naar niededelJngen@advaWas.vu.nl.

Algemeen PRAISE AND WORSHIP

i««s»*iiBäsiiiiii«»iW^^*.^^^^^^

The readings for the week of October are from the book of the Prophet Habakkuk. The Praise and Worship Meetings will be held on Tuesday at 1 2 . 3 0 ­ 1 3 . 3 0 in the Basement of the Main Building. Directions: Take the stairs next to VU Bookstore (You will go through a red door). Then go down to the basement. The daily Silent Worship meetings are from 17 ­ 17.30 also In the basement.

EXPOSORIUM ,.,.„,««­««*Ä««»«ikS^fe»»Ä Interne kunstultleen Kunstuitleen VU: open elke eerste maandag van de maand 10­13 uur. Locatie: Hoofgebouw VU, KA ­ 1 0 . Het lenen van kunstwerken Is gra­ tis voor alle VU medewerkers, www.vu.nl/exposorlum. AVC MEDIATflEEK

r

Ondersteuning en advies op het gebied van audiovisuele media De ave producten en services worden geleverd door fotografie, gra­ fisch ontwerp, mediaproductle, mediatheek, technische service en verhuurservice. Alle Informatie hierover vindt u op www.avc.vu.nl. Voor het geven van opdrachten en reserveren van apparatuur kunt u te­ recht bij twee infobalies: de (hoofd)receptle In de medische faculteit, ruimte G 0 0 6 , tel. 8 9 1 6 1 , e­mail avc@dienst.vu.nl en de receptie In de polikliniek van het VUmc, ruimte poli Q, 2e etage, tel. 4 0 0 2 0 , e­ mall avc@vumc.nl. Bij het uitgiftepunt verhuurservice, ruimte 08­02, tel.89155, e­mail avcverhuurservice@dlenst.vu.nl. kunt u terecht voor alle apparatuurreserveringen (incl. Instructie) In het WN,­ en het * « « w ~ ­

PSYCHOLOCIE EN PEDAGOGIEK Bachelor buluitreiking verzet Door onvoorziene omstandigheden is het helaas niet mogelijk de collectieve bachelor diploma­uitreiking op 6 oktober te laten plaats­ vinden. De uitreiking wordt verzet naar donderdag 12 oktober om 1 0 uur in het Auditorium, I e verdieping van het hoofdgebouw. Wie het diploma had aangevraagd, maar op 12 oktober niet aan­ wezig kan zijn, wordt verzocht dit direct per e­mail te melden aan: studiesecretarlaat@psy.vu.nl Hij / zij ontvangt dan een uitnodiging om het diploma op een latere datum bij de balie van het studiesecretari­ aat af te halen. Studieadviseur I e Jaars Per 1 september is er een studieadviseur speciaal voor de I e jaars studenten psychologie en pedagogiek aangesteld: mevr. drs. Marieke Schilder. Zij is als volgt bereikbaar: via haar telefonisch spreekuur op maandag, dinsdag en donderdag tussen 1 1 en 12 uur, tel. 0 2 0 ­ 5 9 8 2 8 4 2 en via haar inloopspreekuur op maandag, dinsdag en donderdag tussen 1 2 en 13 uur op kamer 08­84, Transitorium, Van der Boechorststraat 1 . Overgangsregeling examenonderdeel Onderwijs en Opvoeding ( 8 1 1 0 0 8 ) voor Psychologiestudenten Het examenonderdeel Onderwijs en Opvoeding is geen onderdeel van het B I programma Psychologie 2 0 0 6 / 2 0 0 7 . Voor studenten die dit vak nog niet hebben gehaald geldt dat er in het studiejaar 2 0 0 6 / 2 0 0 7 nog twee maal de gelegenheid wordt geboden het tenta­ men af te leggen. De eerste gelegenheid wordt gegeven op woensdag 13 december 2 0 0 6 van 15.15­18 uur in de TenT blok 2,3 en 6. De tweede gelegenheid wordt gegeven op maandag 1 4 mei 2 0 0 7 van 15.15­18 uur. De tentamenzaal wordt te zijner tijd bekend gemaakt op de facultaire website en In Ad Valvas. Inschrijving voor het tentamen kan via TISVU. De literatuur en tentameneisen zijn dezelfde als van de cursus van 2005­ 2 0 0 6 . Openingstijden studiesecretariaat Het studiesecretariaat van F.P.P. heeft nieuwe openingstijden. De balie is open van 1 1 ­ 13.30 uur, behalve op vrijdagen. Telefonisch is het studiesecretariaat bereikbaar van 1 4 . 3 0 ­ 16 uur, behalve op vrijdagen.

ROaiTSGELEERDHEIir

^T^^CïW9

Collegeroosters en tentamenroosters zijn ook te bekijken via h t t p : / / www.rechten.vu.nl Tentamen Staatsrecht I (3de gelegenheid 2 0 0 5 / 2 0 0 6 ) Het tentamen Staatsrecht I wordt op dinsdag 2 1 november a.s. afge­ nomen in plaats van donderdag 16 november a.s. zoals vermeld op het tentamenrooster Bachelor 2 Rechtsgeleerheid en Notaneel recht. www.rechten.vu.nl./tentamenroosters . Beginselen strafrecht In de studiegids staat vermeld dat voor het vak Beginselen strafrecht een werkboek en een jurisprudentiebundel moeten worden aange­ schaft. Dit jaar zal dit studiemateriaal echter op een andere manier worden aangeboden. De opdrachten voor de werkgroepen zullen in de Blackboardcursus van Beginselen strafrecht worden gepubliceerd. In de week van 2 oktober 2 0 0 6 beginnen de werkgroepen van dit vak. Voor deelname aan de werkgroepen is voorbereiding verplicht. Als jurisprudentiebundel wordt gewerkt met M. Bosch S.A.M. Stol­ wijk. Arresten strafrecht/strafprocesrecht met annotaties, Deventer: Kluwer 2 0 0 6 . Deze jurisprudentiebundel is te koop in de VU­boekhan­ del en kan ook bij de vervolgvakken Materieel strafrecht en Formeel strafrecht worden gebruikt. Voorgeschreven arresten die niet in deze bundel zijn opgenomen, zullen worden gepubliceerd op Blackboard. Het is toegestaan bij het tentamen gebruik te maken van een oudere jurisprudentiesyllabus Beginselen strafrecht of van een oudere druk van de voorgeschreven arrestenbundel. Het boek Grondtrekken van het Nederlandse strafrecht zal ook dit jaar worden gebruikt. Werkcolleges IPR I en B Ter voorbereiding op het tentamen IPR I resp. B van 9 november wordt een viertal werkcolleges gegeven; van de studenten wordt verwacht dat zij actief aan de werkcolleges deelnemen. Voor de werkcolleges dienen de volgende casus uit de Syllabus IPR I te worden voorbereid: dl. 1 0 / 1 0 (Groep 1) en do. 1 2 / 1 0 (Groep 2) casus 2 en 3, di. 1 7 / 1 0 en do. 1 9 / 1 0 casus 4 , 2 0 en 2 5 , di. 2 4 / 1 0 en do. 2 6 / 1 0 casus 16, 19 en 23 en di. 3 1 / 1 0 en do. 2 / 1 1 casus 10, 15 en 2 2 . Voor studenten IPR B wordt op di. 1 0 / 1 0 en 1 7 / 1 0 een apart werkcollege georganiseerd. Hiervoor dient casus 1 resp. 4 (Syllabus IPR B) te worden voorbereid. Voor meer informatie zie Blackboard. Contractenrecht Het volgende bericht is bedoeld voor de voltijd­ en deeltijdstudenten die op of vóór 2 1 oktober 2 0 0 5 het tentamen voor het vak Beginselen Privaatrecht II hebben gehaald en die voornemens zijn dit najaar het vak Contractenrecht te gaan volgen. De hierboven bedoelde studen­ ten kunnen op donderdag 12 oktober a.s. deelnemen aan een extra ingelast hoor/werkcollege. Tijdens dat hoor/werkcollege wordt de stof behandeld die voorheen in het vak Contractenrecht aan bod kwam, maar die met ingang van het studiejaar 2 0 0 5 / 2 0 0 6 Is ondergebracht bij het vak Beginselen Privaatrecht II. De stof betreft een recapitulatie en verdieping van het leerstuk totstandkoming van rechtshandelingen. Het ingelaste hoor/werkcollege vindt plaats in KC 137 en start om 10 uur en duurt uiterlijk tot 16.15 uur. Er zijn voldoende pauzes ingelast. Voor de duidelijkheid: de stof die zal worden behandeld, behoort voor de genoemde groep van studenten tot de verplichte tentamenstof. Nadere informatie over het programma van het ingelaste hoor/werk­ college en de te bestuderen literatuur, jurisprudentie en opdrachten, vindt u in de syllabus. Het voorgaande bericht geldt niet voor studen­ ten die het tentamen Beginselen Privaatrecht II hebben gehaald op 27 maart 2 0 0 6 of op 23 augustus 2 0 0 6 .

SOCIALE WETENSCHAPPEN FSR Je docent te laat op je college? Dubbel ingeroosterde lessen? Geen tijdige of goede feedback op je werkstukken? Nog steeds geen tenta­ mencijfer na een maand? Colleges die niet deugen? Andere studiege­ relateerde problemen? Geen nood, want de Facultaire Studentenraad (FSR) is het inspraakorgaan binnen de faculteit die opkomt voor jouw belangen. Je hebt immers recht op goed onderwijs op de VU. Check ook eens student.fsw.vu.nl/fsr en je kan ons ook vinden in kamer S­ 530 (naast de helpdesk op de vijfde verdieping van het WN­gebouw). EOS A Clockwork Orange Maandag 9 oktober zal de sociologle­commissie tussen 13 en 15.15 uur de film 'A Clockwork Orange' vertonen. De film is geregisseerd door Stanley Kubrick en is gebaseerd op de gelijknamige roman van Anthony Burgess. De film gaat over een anti­utopische wereld waarin geweld een grote rol inspeelt. De film stamt uit 1 9 7 1 , maar is nog steeds brandend actueel. Voor meer Informatie zie website. EOS Communicatiewetenschap: bedrijfsbezoek bij Wereld Natuur Fonds Op 2 4 oktober kan er een kijkje worden genomen achter de schermen van de communicatieafdeling van het Wereld Natuur Fonds Aanslui­ tend zal er een leerzame en interessante workshop verzorgd worden door de communicatieprofessionals het WNF. Het programma begint om 9.30 uur en eindigt om 12 uur. Voor meer informatie zie website. EOS­koffiekamer De EOS­koffiekamer is altijd open. Kom voor, tussen of na je colleges even langs en zetje eigen (gratis) kop koffie of thee. Waar vind j e ECS? Faculteitsvereniging EOS, Wis­ en Natuurkundegebouw, Kamer P­569, 020­598 6 7 2 5 , http://www.eos­vu.nl/, info@eos­vu.nl. Openingstijden EOS Boekverkoop EOS is iedere maandag t / m vrijdag geopend tussen l l ­ 1 4 u u r .

Studenten STUDENTENPASTORAAT vE90 is het centrum van het Studentenpastoraat Amsterdam en is er voor alle studenten in en rondom Amsterdam. Je vindt er een gevari­ eerd aanbod van cursussen, workshops en gespreksgroepen. Je kunt er iedere donderdag gezellig eten in het Eetcafé voor maar 3 euro (18 uur). Geef je dezelfde dag op voor 13 uur bij het bureau. Op 1 1 oktober hebben we de eerste dialoogavond met als thema: de invloed van je levensvisie op je blik op het nieuws. Donderdag 12 oktober leest de filosofiegroep Aristoteles. We zoeken nog steeds vrijwilligers achter de bar voor 1 of 2 avonden per week! Kijk op www.ve90.nl voor meer info. vE90 is gevestigd aan de van Eeghenstraat 9 0 en Is open voor studenten op maandag t / m donderdag van 19.30 ­ 24 uur. Tel. 6 7 6 7 8 2 8 (na 19.30). Bureau Studentenpastoraat: de Boelelaan 1105, kr. OE­62, 1 0 8 1 HV, tel. 5 9 8 5 0 8 0 (di­vrij 9 ­ 1 7 . 3 0 ) ; e­mail: Info@ve90.nl. Je kunt ook bellen met het bureau als je een persoon­ lijk gesprek wilt met een pastor. ;«»­­». ­. ­ ^ i * ?

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van donderdag 31 augustus 2006

Ad Valvas | 576 Pagina's

Ad Valvas 2006-2007 - pagina 91

Bekijk de hele uitgave van donderdag 31 augustus 2006

Ad Valvas | 576 Pagina's