GeheugenvandeVU cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van GeheugenvandeVU te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van GeheugenvandeVU.

Bekijk het origineel

Ad Valvas 2006-2007 - pagina 481

Bekijk het origineel

+ Meer informatie

Ad Valvas 2006-2007 - pagina 481

11 minuten leestijd Arcering uitzetten

M E D E D E L I N G E N

AP VALVAS 24 MEI 2007

Vacatures bi dit overzicht vindt u de meest recente vacatures van de Vrije UniversiteiL Op www.intranet vu.nl/vacature$ is een voUed^ oveßicht beschikbaar van alle vacatures waarvoor de Vi^e Universiteit eerst twee weken intem werft. In deze periode staan de vacatures open voor VU­ medewerlters waarby de door de Dienst Financiën en Personeel geoormetlite herplaatskigs­ kandidaten voorrang genieten. Vacatures waarvan kan worden aai^enomen dat hiervoor geen geschikte interne kandidaten voortianden ziln, worden gelgktijdig met bovenvermelde interne publicatie in de externe media geplaatst en zijn te bekijken op www.vu.nl/vacatures. Medewerker Internationale Beurzenprogramma's yoor 0,7

v/m

fte

Dienst Studentenzaken Bureau Internationalisering Salaris afhankelijk van opleiding en ervaring maximaal 2.331 euro bruto per maand (schaal 6), bij 1,0 fte. Medewerker Studentenzaken v/m Voor 1,0 fte Faculteit der Aard­ en Levenswetenschappen Onderwijsbureau Salaris afhankelijk van opleiding en ervaring maximaal 2.569 euro bruto per maand (schaal 7). Helpdeskmedewerker v/m Voor 1,0 fte Dienst Informatietechnologie IT­Servicedesk Salaris afhankelijk van opleiding en ervaring van 1.902 euro tot 2.569 euro bruto per maand (schaal 7). Helpdeskmedewerker / Callmanager v/m Voor 1,0 fte Dienst Informatietechnologie IT­Servicedesk Salaris afhankelijk van opleiding en ervaring van 2.171 euro tot 2.901 euro bruto per maand (schaal 8). Junior Pers­ en Wetenschapsvoorlicliter v/m Voor 1,0 fte Dienst Communicatie Salaris afhankelijk van opleiding en ervaring van 2.171 euro tot 2.901 euro bruto per maand (schaal 8). Tecliniscli Tekenaar / Bestandsbeheerder v/m Voor 1,0 fte Huisvesting Bedrijfsbureau Salaris afhankelijk van opleiding en ervaring van 2.387 euro tot 3.278 euro bruto per maand (schaal 9). Promovendus 'Scaffolding in Leergemeenschappen in de onderbouw van het vmbo' v/m Voor 1,0 fte Onderwijscentrum VU Salaris in het eerste jaar 1.956 euro oplopend tot 2.502 euro bruto per maand in het vierde jaar. Docent Geografische informatie Systemen v/m Voor 1,0 fte Faculteit der Economische Wetenschappen en Bedrijfskunde Interfacultair instituut SPINlab (Spatial Information Laboratory) Salaris afhankelijk van opleiding en ervaring minimaal 2.297 euro bruto per maand (schaal 10) en maximaal 4.190 euro bruto per maand (schaal 11). Postdoctoral Position in Bioinformatics For 1.0 fte Faculty of Sciences Centre for Integrative Bioinformatics Salary scale 11 is applicable, in accordance with university regula­ tions for academic personnel.

de catalogus één keer per dag worden deze documenten verzameld en voor u klaargezet: aangevraagd vóór 12 uur, op te halen vanaf 14 uur. De beschikbaarheid van een reservering is 24 uur per dag in de catalogus te controleren via 'mijn reserveringen'. De beschikbaarheid van een reservering wordt bevestigd via e­mail of post. N.B. Documen­ ten die ter inzage zijn kunnen niet gereserveerd worden. Lenerberichten per e­mail Vanaf 1 juni 2007 zal de Universiteitsbibliotheek VU lenerberichten per e­mail gaan versturen. Dit heeft een aantal voordelen t.o.v. de huidige situatie: berichten bereiken de lener sneller; berichten kunnen zonder extra kosten vaker en eerder verstuurd worden. Het eerste bericht wordt verstuurd één dag na de vervaldatum van een geleend document. Eerder versturen is momenteel niet mogelijk. Wij raden u aan uw e­mail regelmatig te lezen. Zie voor meer informa­ tie: www.ubvu.vu.nl. RESTAURANT

"f^^P*

Voor het weekmenu in het restaurant Hoofdgebouw zie www.vu.nl/ weekmenu. AVC MEDIATHEEC

Ondersteuning en advies op het gebied van audiovisuele media De ave producten en services worden geleverd door de diverse afde­ lingen van het audiovisueel centrum VU/VUmc. Alle informatie hier­ over vindt u op www.avc.vu.nl Voor het geven van opdrachten en reserveren van apparatuur kunt u terecht bij: Receptie medische faculteit: Medische faculteit, ruimte G­006, tel. 89161, avc@dienst.vu.nl. Voor aanvragen van apparatuurreserve­ ringen voor gebouw MF en kliniek en polikliniek VUmc en voor alle andere multimediavragen. Receptie poiikiiniekVUmc: Ruimte PK 1, Hal 50, I e etage, tel 40020, avc@vumc.nl. voor medische en repro fotografie. Mediatheek: Hoofdgebouw, ruimte AO­11, tel. 89151, mediatheek@dienst.vu.nl. O.a.voor vragen, hulp en informatie over videoproducties, videomontage, medialab. Receptie verhuurservice Hoofdgebouw: Hoofdgebouw, ruimte OB­02, tel. 89155, avcverhuurservice@dienst.vu.nl. Voor alle apparatuur­ reserveringen (incl. instructie) in het WN,­ en het hoofdgebouw. Voor acute hulp bij storing aan audiovisuele apparatuur belt u storingsnum­ mer 81000. EXroSORtUM

Interne kunstuitieen Voor alle gebruikers van de werkkamers in de VU­gebouwen. Zolang de voorraad strekt kan men twee kunstwerken komen uitkiezen. De interne kunstuitieen bevindt zich in KA­10 in het hoofdgebouw en is geopend elke eerste maandag van de maand van 10­13 uur. ONDERWUSCEKTRUM VU

Het wetenschappelijk onderwijsexpertisecentrum van de Vrije Uni­ versiteit. Het centrum doet onderwijskundig onderzoek, evalueert onderwijs, neemt assessments af, geeft adviezen over onderwijsver­ nieuwing, bevordert ict­toepassingen in het onderwijs en ontwikkelt aansluitingsprogramma's met het voortgezet en hoger onderwijs. Voor (beginnende) docenten aan de VU verzorgt het Onderwijscen­ trum VU een professionaliseringstraject en diverse onderwijskundige cursussen. Het Onderwijscentrum VU verzorgt tevens de universitaire lerarenopleiding voor het voortgezet onderwijs en een breed scala aan cursussen en trainingen, o.a. didactische cursussen voor hbo­ docenten, na­ en bijscholingscursussen, opleidingen voor het speciaal onderwijs en hoger onderwijs voor ouderen (HOVO). Voor nadere infor­ matie over de activiteiten, het actuele cursusaanbod en data: www. onderwijscentrum.vu.nl. Centrale receptie: hoofdgebouw, lG­09, tel. 598 9222, ma t/m vrij. 8.30­17 uur. E­mail: jnfo@ond.vu.nl.

luiiiSsrre'rrsMSTOÄ'"""'''

" " " " " " ~ "'"'''' ' "'" ~ ' " " *

De universiteitspastor. Geert van der Bom, houdt zich bezig met kwesties betreffende de identiteit van de VU. Daarnaast voert hij op verzoek gesprekken met individuele medewerkers over persoonlijke vragen. Alle gesprekken zijn strikt vertrouwelijk. Voor informatie of een afspraak: tel 85311, kamer lB­24, e­mail g.vanderbom@dienst.vu.nl.

Full Professor of the Economics of Climate Change f/m For 0.2 ­ 0.4

fte

Department of Spatial Economics and the Institute for Environmental Studies Salary in accordance with university regulations for academic person­ nel. VU medisch centrum Stafadviseur / Onderzoeker Patientenlogistiek v/m Werktijd: 28 uur per week Divisie III (kindergeneeskunde, kinderchirurgie en verloskunde gy­ naecologie) Divisiebureau Inschaling in salarisschaal 10. Mededern^en worden, op een aantal vaste nibrieken na, niet vaker dan twee maal geplaatst Houd uw kopö kort en bond'g en gebruik geen opmaakcodes (dus géén vet, cursief, insprii^en, etc) of woorden in kapitalen. Alleen titels van een bericht worden vet afgednikL Mededelingen moeten op de redactie binnen zgn vóór donderdig 12 uur in de week voora^ande aan pu­ bGcatie in Ad Ibhas. Berichten aanleveren per e­mail naar mededelg$en@advaWa$.vujil.

Algemeen UNIVEHSITEITSBIBUOTHEEK

Aanvragen via catalogus Met ingang van 4 juni biedt de Universiteitsbibliotheek VU de mogelijk­ heid om ook niet­uitgeleende documenten te reserveren via de cata­ logus. U heeft vanaf dat moment de volgende mogelijkheden: 1. zoals gebruikelijk naar de balie gaan het door u gewenste document is dan Veelal direct te leen. 2. reserveren van het gewenste document via

VERENIGING VU­WINDESHEIM

De Vereniging VU­Windesheim doet veel voor de VU, VUmc en Windes­ helm. Zij bekostigt activiteiten en projecten van VU, VUmc en Windes­ helm waar geen andere bekostiging voor is. Bijzondere leerstoelen, bijdragen aan stages van studenten en samenwerking met universitei­ ten in ontwikkelingslanden bijvoorbeeld. Gok werkt de Vereniging mee aan VU podium. De Vereniging biedt haar leden veel interessants. Leden ontvangen o.a. kortingen op publicaties en toegang van sympo­ sia en concerten die VU podium organiseert. Studenten kunnen hier soms gratis naar toe! Zie verder www.verenigingvuwindesheim.nl of neem een folder mee bij het servicepunt. Adres: De Boelelaan 1105, kamer 3E­15. email: vereniging@vu.nl. De Vereniging heet je graag welkom als lid. v u i H w i u M * " ' " * " " " ""** "'""

*""

"""""*

­­•­—

vu podium IS een initiatief van de Vereniging VU­Windesheim, de Vrije Universiteit, het VUmc en Christelijke Hogeschool Windesheim. VU podium organiseert publieksactiviteiten op het snijvlak van weten­ schap, samenleving en levensbeschouwing. Veel activiteiten zijn voor studenten gratis. Leden van de Vereniging krijgen korting. Kijk op www.vupodium.nl voor een volledig overzicht van de activiteiten en vraag daar ook de maandelijkse digitale agenda aan.

Faculteiten IreVcïlAOTÏW reOAßWJIEK Facultaire Studentenraad FPP (fSr) De fSr helpt jou als je een vraag of een probleem hebt met jouw studie. Als je er samen met een docent niet uitkomt, dan kan de fSr

PAGINA 1 1

bemiddelen. Tevens is de fSr een adviesorgaan voor het faculteitsbe­ stuur. Hierdoor vraagt zij aandacht voor zaken die jou en jouw mede­ studenten bezighouden. Spreekuur: elke dinsdag van 12:45 tot 13:30 uur in 0B76 (598 3619). Email: studentenraad@psy.vu.nl. Voorlichtingsmiddag Op donderdag 24 mei organiseert de afdeling Arbeids­ en Organi­ satiepsychologie een voorlichtingsmiddag voor B2 studenten. De vooriichtingsmiddag is van 13.30 tot 16 uur in het Transitorium en aansluitend is er nog een borrel op de afdeling. Programma, 13.30: Introductie en arbeidsmarkt; Prof.dr. H. van der Flier, Een oud­student in de praktijk; Drs. Judith van Hoek, Hoe is het om AIO te zijn?; Drs. A. Klep, Inleiding in het curriculum; Dr. R.E. de Vries, 15.30 borrel. Plaats, Vrije Universiteit, Transitorium BS 1, zaal KlB­74. Afstudeersymposium afdeling Arbeids­ en Organisatiepsychologie Donderdag 24 mei 2007, Transitorium, zaal lB­36. Tijd: 12­12.30 uur. Rolf Graf, Titel scriptie: Zijn strategieën van organisatieverande­ ring te onderscheiden? Een multidimensionele schaalanalyse. Tijd: 12.30­13 uur. Evelien Gottgens, Titel scriptie: Kiezen voor werken in het onderwijs. Een onderzoek naar psychologische verschillen tussen afgestudeerden van een lerarenopleiding die wel en niet werkzaam zijn als leerkracht in het onderwijs. Tijd: 13­13.30 uur. Michiel B. van Rooijen. Titel scriptie: Winkelen: Online of op straat? Voor bovenge­ noemde bijeenkomsten wordt u hartelijk uitgenodigd. Voor geïnteres­ seerden is een samenvatting en/of exemplaar van de scriptie verkrijg­ baar op het secretariaat AO­psychologie. Voorlichting masteropleiding B2­studenten van de opleiding Psycho­ logie Door een fout is de vooriichting voor Master of Neuro sciences op 3 mei niet doorgegaan.Op vrijdag 15 juni vindt de nieuwe voorlichting plaats in zaal 2B12 in het transitorium van 13.30 ­ 17.15 uur. Studieadviseur De studieadviseur psychologie voor 2e en ouderejaars studenten, Rutger Meijer, is van 25 mei t/m 15 juni afwezig. Voor dringend stu­ dieadvies neemt collega Marieke Schilder waar. Zij is telefonisch te bereiken via 598 2842 op maandag, dinsdag en donderdag van 11 ­12 uur. Inlopen kan op dezelfde dagen tussen 12 en 13 uur op ka­ mer OB­84. RECHTSGa^RDHEID

Collegeroosters en tentamenroosters zijn ook te bekijken via http:// www.rechten.vu.nl Langere wachttijden studieadviseur Rechtsgeleerdheid/Notarieel Recht Per 1 mei heeft mevrouw Schutte in verband met haar pensioen de faculteit verlaten. Mevrouw Klerks zal vanaf die datum tijdelijk de enige studieadviseur zijn voor de studenten Rechtsgeleerdheid en Notarieel Recht. In afwachting van de aanstelling van een nieuwe studieadviseur wordt studenten Rechtsgeleerdheid en Notarieel Recht vriendelijk verzocht rekening te houden met langere wachttijden dan gebruikelijk voor afspraken en het beantwoorden van mails. Zodra er een nieuwe studieadviseur is aangetrokken zal dit worden medege­ deeld. ^ l A l E WETINSCMA I>PEN

.

'\

''

J ^

FSR

Verkiezingen De FSR bedankt alle studenten die gebruik hebben gemaakt van hun stemrecht! De opkomst bij Sociale Wetenschappen bedroeg dankzij jullie betrokkenheid en onze PR­inspanningen 26,2%. VU­breed staan we qua opkomst op een mooie derde plaats. De volgende negen enthousiaste en ambitieuze FSW­studenten gaan de FSR van 2007­ 2008 vormen: (1) Suzanne Kaufmann, 3e­jaars BCD (2) Mary Kear­ ney, 3e­jaars BCO (3) Leonie Heres, 3e­jaars BCO (4) Tim Hamaker, 3e­jaars Bestuurskunde (5) Lex van Stekelenburg, 2e­jaars Politico­ logie (6) Juliette van der Weijde, le­jaars BCO (7) Stephanie Verweij, le­jaars BCO (8) Hodan Warsame, 3e­jaars SOW (9) Ellen van Andel, le­jaars SOW. De huidige FSR gaat ze inwerken, zodat de FSR ook het volgende studiejaar de kwaliteit van het onderwijs in de gaten houdt en jou afhelpt van je eventuele studieproblemen. Nieuw semestersysteem Vanaf volgend studiejaar krijg je te maken met een andere jaarindeling dan je gewend was. Het huidige systeem bestaat uit 6 perioden, maar dit wordt omgezet naar een semestersysteem, waarin het studiejaar in tweeën gesplitst wordt. Dit heeft tot gevolg dat vakken inhoudelijk gaan veranderen en ook de duur ervan. Doorgaans volg je dan 3 vak­ ken tegelijk, maar de intensiteit per vak wordt minder dan nu, waarbij je meestal 2 vakken tegelijk volgt. Voor meer informatie hierover kijk je naar http://student.fsw.vu.nl/faculteit/regelingen/overstap0708. xml. Wij zijn echter benieuwd hoe studenten hier tegenaan kijken. Suggesties kun je bij ons kwijt, dus kom bij ons langs of stuur een e­mail naar fsr@fsw.vu.nl. Kwaliteitsniveau Engels van docenten De meeste FSW­docenten leveren een goede bijdrage aan het hoog­ waardige onderwijs wat wij op de faculteit hebben: goede colleges, duidelijke feedback op werkstukken en voldoende bereidheid om studenten te helpen. Sommige vakken worden echter in het Engels gegeven en wij zijn benieuwd wat jouw ervaring daarin is. Mail jouw opmerkingen en suggesties hierover naarfsr@fsw.vu.nl. Dankzij jouw mening hebben wij beter zicht op de kwaliteit van het Engels van do­ centen, zodat de FSR hier wat aan kan doen. Algemeen Heb je klachten over tentamens, feedback, colleges of over andere studiegerelateerde zaken? Laat het ons weten en wij helpen je verder! Je kunt ons vinden op kamer S­530 (vijfde verdieping van het WN­ge­ bouw, nabij EOS). Je kunt ons ook mailen op fsr@fsw.vu.nl.

Studenten STUDENTENPASTORAAT vE90 is het centrum van het Studentenpastoraat Amsterdam en is er voor alle studenten in en rondom Amsterdam. Je vindt er een gevarieerd aanbod van cursussen, workshops en gespreksgroepen. Je kunt er iedere donderdag gezellig eten in het Eetcafé voor maar 3 euro (18 uur), geef je dezelfde dag voor 13 uur op bij het bureau. Het Studentenpastoraat is op zoek naar twee nieuwe beheerders voor vE90 (20 uur). Lijkt het je wat? Inlichtingen en de functieomschrijving

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van donderdag 31 augustus 2006

Ad Valvas | 576 Pagina's

Ad Valvas 2006-2007 - pagina 481

Bekijk de hele uitgave van donderdag 31 augustus 2006

Ad Valvas | 576 Pagina's