GeheugenvandeVU cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van GeheugenvandeVU te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van GeheugenvandeVU.

Bekijk het origineel

Levend onderzoek aan de Vrije Universiteit - pagina 42

Bekijk het origineel

+ Meer informatie

Levend onderzoek aan de Vrije Universiteit - pagina 42

1 minuut leestijd Arcering uitzetten

JAAP WILLEM S Examenvakken

bij de universitaire

opleiding biologie aan de v u

Kandidaatsexamen

Propedeuse-examen

1956-1957

2000-2001

algemene natuurkunde

introductie biologie

scheikunde

genetica

microscopische anatomie

wiskunde en modelbouw

algemene plantkunde

chemie

planten systematiek

evolutiebiologie

veldonderzoek

encyclopedie

plantengenetica

biochemie en biofysica

diermorfologie

vergelijkende dierfysiologie

vergelijkende dierfysiologie voor de studenten

Biologie:

plantenfysiologie algemene ecologie experimentele ecologie biodiversiteit in het veld voor de studenten Biomedische wetenschappen: h u m a n e fysiologie gezondheid en milieu

De meest opmerkelijke verandering van de afgelopen jaren is vanzelfsprekend de snelle opkomst van het computerondersteund onderwijs (cco), dat past in de onderwijsverbetering die de vu heeft gelanceerd onder het motto 'Noblesse oblige'. Het c c o stamt uit 1 9 9 4 en is bedoeld om studenten in staat te stellen zelf te controleren hoe het met de studievorderingen staat. Doordat de resultaten ook worden doorgegeven aan de centrale computer, kan de docent eveneens zien wat er eventueel schort aan zijn of haar onderwijs. Zelfstudie en zelfdiagnose zijn de sleutelbegrippen. Het c o o leunt sterk op de eigen verantwoordelijkheid van studenten. Via zelfdiagnoses krijgen ze informatie over het niveau van hun studievorderingen en bepalen vervolgens zelf de consequenties daarvan. Door niet te wachten tot het (mogelijk teleurstellende) tentamen kan dan studievertraging en andere ellende worden voorkomen.

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van zaterdag 1 januari 2000

Historische Reeks | 168 Pagina's

Levend onderzoek aan de Vrije Universiteit - pagina 42

Bekijk de hele uitgave van zaterdag 1 januari 2000

Historische Reeks | 168 Pagina's