GeheugenvandeVU cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van GeheugenvandeVU te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van GeheugenvandeVU.

Bekijk het origineel

Levend onderzoek aan de Vrije Universiteit - pagina 66

Bekijk het origineel

+ Meer informatie

Levend onderzoek aan de Vrije Universiteit - pagina 66

2 minuten leestijd Arcering uitzetten

TWAALF ZEER

DIVERSE

ONDERZOEKERS

ontstaan van die meerwaarde zijn grotendeels onafhankelijk van het organisatieniveau: bij interacties tussen moleculen, zenuwcellen, organismen en biologen vind je dezelfde principes. Daarom zou zo'n centrum voor alle groepen van de faculteit nuttig zijn. De afdeling Theoretische biologie zou ook een belangrijke component van zo'n centrum zijn, omdat daar modellen worden opgesteld die de verschillende organisatieniveaus binnen de biologie met elkaar verbinden.' 68

Hoewel Westerhoff de verschillende componenten van de biologie meer samengevloeid zou willen zien, heeft hij de behoefte de hele biologie te overzien laten varen. 'Sommigen vinden het heel erg dat je niet meer de hele biologie kunt kennen, maar zelfs binnen je eigen vakgebied kun je niet alles bijhouden. Dat ik geen overzicht heb over de hele biologie vind ik jammer, maar net zo onvermijdelijk als dat ik Tacitus niet 's avonds kan herlezen. Het gaat er vandaag de dag niet om dat je alles weet, maar dat je het kunt opzoeken. In boeken, maar ook steeds meer op internet.' 'In mijn colleges probeer ik begrip te trainen in plaats van veel kennis in studenten te stampen. Je hoeft niet alles te weten, en ook niet alles te begrijpen. Het gaat erom dat je leert iets op te zoeken en vervolgens snel te begrijpen. Ik ben bij studenten en

AIO'S

gehaat om

het feit dat ik tijdens colleges en seminars altijd vragen stel, maar dat is allemaal om het begrip te trainen. Mezelf heb ik het geleerd door me bij seminars en colleges bij elke paar zinnen af te vragen of ik het nog begreep. Heel vermoeiend, maar na een tijd wierp het vruchten af.'

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van zaterdag 1 januari 2000

Historische Reeks | 168 Pagina's

Levend onderzoek aan de Vrije Universiteit - pagina 66

Bekijk de hele uitgave van zaterdag 1 januari 2000

Historische Reeks | 168 Pagina's