Een buitengewone plek voor bijzondere kinderen - pagina 241
Driekwart eeuw kinderstudies in het Peadologisch Instituut te Amsterdam (1931-2006)
geraadpleegde archieven en literatuur
240
In J. Hendrickx, D. Raes, M. Zomer (red.). Met menselijke maat. Verkenningen in de forensische jeugdpsychiatrie (197-210). Nijmegen: Pompekliniek. Hendrikx, J., Raes, D. Zomer, M. (red.) (1994). Met menselijke maat. Verkenningen in de forensische jeugdpsychiatrie. Nijmegen: Pompekliniek. Hooft, C. van der (1997). Jeugdstrafrecht en jeugdpsychiatrie, in: J. A. C. Bartels, N. Duits W. B. Gunning (red.). Jeugdpsychiatrie en recht (95-98). Assen: Van Gorcum. Hunnius, S. (2005). Through the eyes of an infant. The early development of visual scanning and disengagement of attention. Groningen: Rijksuniversiteit. Jaarverslag 2004. De Bascule (2004). Amsterdam: De Bascule. Jak, T. (1993). Huizen van barmhartigheid. Zorg voor zwakzinnigen in Nederland in de tweede helft van de negentiende eeuw, met bijzondere aandacht voor ’s Heeren Loo. Ermelo: Vereniging ’s Heeren Loo. K. (1946). De juiste man op zijn eigen plaats. De Spiegel 23 november, 4-5. Kaufman, F. J. (1982). Gestalten van pedologische instituten. In F. J. Kaufman (red.). Pedologische instituten in Nederland. Centra van gespecialiseerde hulpverlening en kinderstudie (39-65). Groningen: Wolters-Noordhoff. Koning, J. C. de (1931). Het Paedologisch Instituut. De Spiegel, de christelijke illustratie 17, 274. Kouwer, B. J. (1952). Tests in de psychologische practijk. Een inleiding in de psychodiagnostiek. Utrecht: Erven J. Bijleveld. Leeuwen, H. van, Slot, W. Uijterwijk, M. (2001). Nawoord. Gedragstherapie voor jongeren met antisociaal gedrag: de rol van Hans Heiner. In: H. van Leeuwen, W. Slot, M. Uijterwijk (red.). Antisociaal gedrag bij jeugdigen. Determinanten en interventies (225-237). Lisse: Swets Zeitlinger. Licht, R. (1988). Event-related potential asymmetries and word reading in children: A developmental study. Enschede: Quick Service. Lint, J. G. de (1925). Atlas van de geschiedenis der geneeskunde: de ontleedkunde. Amsterdam: Van Looy Hertzberger. Melse, J. (1986). Woord en daad. De hulpverleningsstijl van de groepsleid(st)er in een leefsituatie. Groningen: Wolters-Noordhoff. Mulder, E. (1989). Beginsel en beroep. Pedagogiek aan de Nederlandse universiteiten, 1900-1940. Amsterdam: Historisch Seminarie. Orton, S. T. (1928). Specific reading disability – Strephosymbolia. Journal of the American Medical Association 90, 1095-1099. Oudejans, E. S. P. (1997). Gezinsvoogdij en jeugdreclassering, in: J. A. C. Bartels, N. Duits W. B. Gunning (red.). Jeugdpsychiatrie en recht (37-44). Assen: Van Gorcum. Paedologisch Instituut. Jaarverslag (1931-1940). Amsterdam: Paedologisch Instituut. Popma, P. M. (1963). De speltherapie in de inrichting. In Stichting Het Paedo-
Een buitengewone plek; Perfect Service; pag 240 2e proef
Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt
voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen,
vragen, informatie: contact.
Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing.
Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this
database. Terms of use.
Bekijk de hele uitgave van zondag 1 januari 2006
Historische Reeks | 247 Pagina's
Bekijk de hele uitgave van zondag 1 januari 2006
Historische Reeks | 247 Pagina's