GeheugenvandeVU cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van GeheugenvandeVU te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van GeheugenvandeVU.

Bekijk het origineel

Een buitengewone plek voor bijzondere kinderen - pagina 239

Bekijk het origineel

+ Meer informatie

Een buitengewone plek voor bijzondere kinderen - pagina 239

Driekwart eeuw kinderstudies in het Peadologisch Instituut te Amsterdam (1931-2006)

2 minuten leestijd Arcering uitzetten

geraadpleegde archieven en literatuur

238

twentieth-century pioneers (101-117). New York: Psychology Press. Bakker, D. J. (2006). Treatment of developmental dyslexia: A review. Pediatric Rehabilitation, 9, 3-13. Bakker, N. (1991). De professor weet raad: Waterink als opvoedingsvoorlichter en adviseur van moeders. In J. C. Sturm (red.). Leven en werk van prof. dr. Jan Waterink (1890-1966). Een Nederlandse pedagoog, psycholoog en theoloog (6782). Kampen: Kok. Bakker, N., Noordman, J. Rietveld-van Wingerden, M. (2006). Vijf eeuwen opvoeden in Nederland. Idee en praktijk 1500-2000. Assen: Van Gorcum. Bartels, A. A. J. (1986). Sociale vaardigheidstraining voor probleemjongeren. Uitgangspunten, opzet, resultaten, mogelijkheden. Een onderzoek. Lisse: Swets Zeitlinger. Bartels, A. A. J., Gunning, W. B., Voorde, A. A. van der Welten, R. J. (1997). Behandelvormen. In J. A. C. Bartels, N. Duits W. B. Gunning (red.). Jeugdpsychiatrie en recht (141-153). Assen: Van Gorcum. Bartels, A. A. J., Heiner, H., Kruijff, G. de Slot, W. (1982). Training sociale vaardigheid voor probleemjongeren. Tijdschrift Sjow voor jeugdbescherming en jeugdwelzijn 10 (11), 302-312. Beer, F. de (2004). Van hoofdrolspeler tot figurant. De Nederlandse schoolarts en de selectie voor het zwakzinnigenonderwijs ca. 1900-1972. In M. Rietveld-van Wingerden et al. (red.). Zorgenkinderen in beeld. Facetten van de orthopedagogische praktijk in Nederland en België in de negentiende en twintigste eeuw (86-107) Assen: Van Gorcum. Bergen, L. van (2005). Van genezen in geloof tot geloof in genezen. De medische faculteit van de Vrije Universiteit 1880-2000. Diemen: Veen Magazines. Boorsma-Landweer, S. Bakker, D. J. (1972). De invloed van verschillend gesitueerde illustraties op het benoemen van globaalwoorden. Pedagogische Studiën 49, 319-323. Bouma, J. H. (1988). Perceptual asymmetries and hemispheric specialization. Amsterdam: Free University Press. Breimer, J. N. W. (1989). Pionieren toen en nu. De geschiedenis van het Paedologisch Instituut in Amsterdam, 1931-1989. Amsterdam: Paedologisch Instituut. Breimer, J. N. W. (1993). Binnen mijn vak zou ik geen betere baan weten. Geavanceerd praktijkwerk en hoogleraar aan een universiteit. Wat wil je nog meer. In P. A. de Ruyter H. Heiner (red.). Liber Paedologicorum ten afscheid van dr. J. de Wit (29-42). Amsterdam: Vrije Universiteit Paedologisch Instituut. Brink, L. T. ten (1998). De ontwikkeling van kinderen tijdens een periode van klinische jeugdzorg: status, beloop en prognose. Amsterdam: Paedologisch Instituut.

Een buitengewone plek; Perfect Service; pag 238 2e proef

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van zondag 1 januari 2006

Historische Reeks | 247 Pagina's

Een buitengewone plek voor bijzondere kinderen - pagina 239

Bekijk de hele uitgave van zondag 1 januari 2006

Historische Reeks | 247 Pagina's