Een buitengewone plek voor bijzondere kinderen - pagina 243
Driekwart eeuw kinderstudies in het Peadologisch Instituut te Amsterdam (1931-2006)
geraadpleegde archieven en literatuur
242
gehouden te ’s-Gravenhage den 2 nov. 1912. Den Haag: Ontwikkeling. Sikorski, J. (1879). Sur les effets de la lassitude provoquée par les travaux intellectuels chez les enfants en d’âge scolaire. Annales d’hygiène publique 2, 485-464. Slot, N. W. (1988). Residentiële hulp voor jongeren met antisociaal gedrag. Lisse: Swets Zeitlinger. Slot, W. (2001). Behandelen en voorkomen van antisociaal gedrag bij jongeren. In H. van Leeuwen, W. Slot M. Uijterwijk (red.). Antisociaal gedrag bij jeugdigen. Determinanten en interventies (149-164). Lisse: Swets Zeitlinger. Smit-Glaudé, S. W. D. (2003). Een onderzoek naar de voorlopers van P‑ en L-dyslexie en de effecten van neuropsychologische, preventieve interventie. Egmond aan den Hoef: Belleman. Stichting Het Paedologisch Instituut. Jaarverslag (1950-1963, 1971, 1974). Amsterdam: Paedologisch Instituut. Strien, J. W. van (1988). Handedness and hemispheric laterality. Enschede: Quick Service. Strien, P. J. van Dane, J. (2001). Driekwart eeuw psychotechniek in Nederland. De magie van het testen. Assen: Van Gorcum. Sturm, J. C. (1991). De levensloop van Jan Waterink, tegen de achtergrond van de geschiedenis van de neo-calvinistische zuil in Nederland. In J. C. Sturm (red.). Leven en werk van prof. dr. Jan Waterink (1890-1966). Kampen: Kok. Tressoldi, P. E., Vio, C., Lorusso, M. L., Facoetti A. Lozzino, R, (2003). Confronto di efficacia ed efficienza trattamenti per il miglioramento della lettura in soggetti dislessici. Psicologia Clinica dello Sviluppo 7, 481-493. Veerman, J. W. (1990). De ontwikkeling van kinderen na een periode van klinische jeugdhulpverlening. Een evaluatief-epidemiologisch onderzoek. Amersfoort: Acco. Verslag van de Vereeniging tot Opvoeding en Verpleging van Idioten en Achterlijke Kinderen (1930-1940). Ermelo: ’s Heren Loo. Verslag van het Eerste Nederlandsche Congres voor Kinderstudie (Paedologie). Gehouden op 13 en 14 mei 1913 te Amsterdam in de Aula der Universiteit. Amsterdam: J. H. de Bussy. Veth, C. (1934). De opvoeder in de caricatuur. Amsterdam: Van Munster. Waterink, J. (1929). Uit het psychotechnisch laboratorium Op den uitkijk. Tijdschrift voor het Christelijk gezin 5 (22), 724-726, 808-810, 832-835. Waterink, J. (1933). Zwakzinnigenzorg en wetenschap. Lezing op de zevende door de Raad van Bestuur van het Antonia Wilhelminafonds georganiseerde conferentie, 30 september 1933. Waterink, J. (1935a). Erfelijkheid en opvoeding. Referaat voor de twintigste wetenschappelijke samenkomst der Vrije Universiteit op 3 juli 1935. Waterink, J. (1935b). Hoe kan de school vroegtijdig afwijkingen herkennen en in
Een buitengewone plek; Perfect Service; pag 242 2e proef
Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt
voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen,
vragen, informatie: contact.
Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing.
Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this
database. Terms of use.
Bekijk de hele uitgave van zondag 1 januari 2006
Historische Reeks | 247 Pagina's
Bekijk de hele uitgave van zondag 1 januari 2006
Historische Reeks | 247 Pagina's