GeheugenvandeVU cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van GeheugenvandeVU te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van GeheugenvandeVU.

Bekijk het origineel

Studentenalmanak 1941 - pagina 76

Bekijk het origineel

+ Meer informatie

Studentenalmanak 1941 - pagina 76

2 minuten leestijd Arcering uitzetten

Zusammenhange mit der allgemeinen Kultur und den besonderen

Wissenschaften I u. II.

E. von Aster, Die Philosophie der Gegenwart. Leiden, A. W.

Sythoff, 1935.

PSYCHOLOGIE.

E. Saupe, Einführung in die neuere Psychologie ^, *. Osterwieck

am Harz, Verlag A. W. Zickfeldt, 1928.

D. H. Th. Vollenhoven, De eerste vragen der psychologie, 1930.

R. Müller—Freienfels, Die Hauptrichtungen der gegenwärtigen

Psychologie ^. Leipzig, Quelle und Meyer, 1933.

Voor verdere studie worden aanbevolen:

H. Driesch, Grundprobleme der Psychologie. Leipzig, E. Reinicke,

1926.

F. Krueger, Ueber Entwicklungspsychologie. Leipzig, W. Engel-

mann, 1915.

L. V. d. Horst, Inleiding in de hedendaagsche zielkunde. Kok,

Kampen.

PAEDAGOGIEK.

Dr J. Waterink, Inleiding tot de theoretische Paedagogiek. Deel

I en II, uitg. N,V. G. J. A. Ruys' Uitg. Mij., Zutphen en J. H. Kok

N.V., Kampen.

Dr H. Bavinck, Paedagogische Beginselen. J. H. Kok N.V,,

Kampen.

Dr Ph. Kohnstamm, „Schepper en schepping", deel II. Persoon-

lijkheid in wording. Uitg. H. D. Tjeenk Willink en Zonen,

Haarlem.

Dr R. Kynast, Problemgeschichte der Pädagogik. Uitg. Junker

Dünnhaupt Verlag, Berlijn.

Otto Willmann, Didaktik als Bildungslehre. F. Vieweg Sohn

A.G,, Braunschweig.

H. Leser, Das Pädagogische Problem, 2 deelen. R. Oldenbourg,

München, Berlijn.

PAEDAGOGISCHE PSYCHOLOGIE.

Dr J. Waterink, 0 n s Zieleleven, 3e druk. Uitg. Zomer Keu-

ning N,V., Wageningen.

Dr J. H. Bavinck, Inleiding in de Zielkunde, herzien door Dr A.

Kuypers, 2e druk. Uitg. J. H. Kok N.V., Kampen,

Dr A. Kuypers, Het onbewuste in de nieuwere paedagogische

psychologie. H. J, Paris, Amsterdam.

Dr A. Kuypers, De ziel van het kind. Zomer en Keuning N.V.,

Wageningen.

H. C. Rümke, Inleiding in de Karakterkunde, Volksun.bibl.,

Erven F. Bohn, Haarlem.

Ed. Spranger, Psychologie des Jugendalters.

72

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van woensdag 1 januari 1941

Studentenalmanak | 250 Pagina's

Studentenalmanak 1941 - pagina 76

Bekijk de hele uitgave van woensdag 1 januari 1941

Studentenalmanak | 250 Pagina's