Het Calvinisme en de Kunst - pagina 68
08 als
liel
ook
op
,.('>0i\"
lic'giip
liet
voor
iiillt-^
afgeleide begrip van
vall)a;u-
was, zoiull ge
iliis
deze begripsonllcding
Nu
selioone kiinnen ovei brengen.
liet
Het
niet.
selioone wordt gehoord, gezien, gevoeld, genoten, bewonderd, maar als ge erover redeneeren gaaf, toog er rced.s een wasem tusscben u en het scboone object. Alleen
geboren
Dialeclici of
Pliilisters
kunnen
Zweck der Kunst kunne nur
er anders over denken.
Lessings woord:
gaat door zelfs
bij de llouwkunde; inuiieis alleen liet scboone is ook in de Anliiteeluur kunst. Vcigelijk IIahtma.w Ausgew. Werke. lil Bd. il'A. .,Dic si ell u ng der Hauku nst im
,|)er
System der Kunste". ten
S<lni:ilieit
sein",
dki' kiinstlKPiiw niet onbelangrijke olVers
vraagt
, nuttig'' vloeien ook bier een vergelijk, vn te beeriyker zal de bouwnaarinale hel schoono mimlcr «ilVcrs aan de brnikhaaiiicid gebi'achl IiciTl.
koste van de pracliscbe bruikbaariieid. „Sclioou" en ineen,
niet zijn,
maar komen boogslens
^")
Zie Aant.
')
Cf.
(lo.
blz.
de l'arl dans a waar de kunst van Israël zeer
llisloirc
CuiriEZ.
1887.
Toni.
1:20—471) behandeld wordl.
tegenover
tot
.V2.
Pehron et
Hachetle en blz.
Zelfs
die
1\'.
!)<
1'
ii
l
i(|
u
i
l
é.
Paris,
iireedvuerig van
afbeeldingen van de koperen pilaar vindt
318, die van het kapiteel tegenover p
men
'AïlO.
'"') De gewichtige verklaring, waarop we doelen, is te vinden in Calvijns Commentaar op Genesis. Ed. Amsl. Tom. 1 p. 34. i^d. Brunsvig, a. 1882. Tom. XXllI. 20 enz-, sprake van allei-lei technische vindingrijkheid p. \y.\ Kr is in (ien. IV onder de nakomelingen van Kaïn, en hierbij nu tcekent Calvyn dit aan: „Inter niala quae prodienml ex faniilia Cain aliquid boni fuisse admixtum nunc Moses coumiemoral. Artium enim cl aliarum rerum inventio quae ad comnumem vitae usum et commoditateni valcnl, donum est Dei niininie spornendum, et virtus lande digna. Mirum sane est, gentem illam quae magis ab omni integritate desciveraf, non poenilendis dotibus prae aliis Adae posleris excelluisse. Kgo vero inlerprelor, nominalim locjuulimi fuisse Mosen de ariibus istis inventis in familiaCain: ut sciremus non ita fuisse malediclum a Domino, quin exiinia quaedam dona nam probabile est, aliorum ingenium interim non sparserit inter ejus posleros sed fuisse inter Adae filios bomines industrios et solertes, qui suani cessasse industriam in ariibus inveniendis el excolendis exercuerint. Residuam vero Dei benediclionem Moses diserte in ea genie commendat, quae alioqui bonorimi omnium credila fuisset vacua et sterilis. Sciamus ergo, ita privatos fuisse regeneralionis Spiritu lilios Cain, ut tarnen praediti fuerint non contemnendis dotibus, sicuti omnium seculorum experieuiia docet, quantum ad cullum vilao praesenlis. semper .
:
;
:
fulsisse sint
in
genlibus
incredulis
Spiritus
praeclara
divinac
liicis
i-adios:
et
hodie vidcnnis
dona per lolum genus humanum. Sparsim
ut
eliaiu
dilTusa
liberales
Aslrologiam cl leüqnae scientiae a profanis honiinibus nobis (luxcruul. el philosopbiae parles, medicinam. ralionem politici oidinis acceptani illis ferre cogimur. Xec dubium est quin illos tam lihcralilcr dilaverit Doniinus excellenlibus
artes
quo minus excusalionis haberet eorum impietas. Nos autem sic miremur Deus in illos gratiae suae divitias efTudit, ut longe pluris sit nobis regeneralionis gratia. (lua suos electos sibi peculiariter sanctilicat. (Juamvis autem cithaiae, et similium organornm musices inventio, deliciis magis et voluplali serviat ([uam necessitali. nou lameu prorsus supcrvacua censei'i debet: ac nuillo minus per se danuiari mercliir. Damnanda (piidem est voluptas. nisi cum Dei timore. et communi humauae socieijtis iilililate sit conjuncla: sed musicao lalis est ratio, ut gratiis,
(pios
pietalis
abduclos,
laude
accomodari. el honiinibus prode.sse qneat, absint moilo vitiosae etiam inanis oblectatio, quae homines a melioribiis excerciliis vanitate occupel. Caeleruni, ut demus cilhaiae inveiilinii luinime in
ofüciis
illeccbrac:
absil in
piincnduni
esse,
(piain
longe lateque
palcat
artis fabrilis
utililas.
abunde
Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt
voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen,
vragen, informatie: contact.
Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing.
Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this
database. Terms of use.
Bekijk de hele uitgave van zondag 1 januari 1888
Abraham Kuyper Collection | 88 Pagina's
Bekijk de hele uitgave van zondag 1 januari 1888
Abraham Kuyper Collection | 88 Pagina's