GeheugenvandeVU cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van GeheugenvandeVU te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van GeheugenvandeVU.

Bekijk het origineel

Een buitengewone plek voor bijzondere kinderen - pagina 242

Bekijk het origineel

+ Meer informatie

Een buitengewone plek voor bijzondere kinderen - pagina 242

Driekwart eeuw kinderstudies in het Peadologisch Instituut te Amsterdam (1931-2006)

2 minuten leestijd Arcering uitzetten

geraadpleegde archieven en literatuur logisch Instituut. Jaarverslag (1961-1963) (26-35). Amsterdam: Paedologisch Instituut. Reitsma, P. (1983). Phonemic and graphemic codes in learning to read. Utrecht: Elinkwijk Resing, W. Drenth, P. (2001). Intelligentie. Weten en meten. Amsterdam: Nieuwezijds. Rietveld-van Wingerden, M. Groenendijk, L. F. (2006). Jan Waterink (18901966), Pedoloog uit overtuiging. In: J. D. van der Ploeg (red.). Kopstukken van de orthopedagogiek (20-38). Rotterdam: Lemniscaat. Robertson, J. (2000). Dyslexia and reading: A neuropsychological approach. London: Whurr Publishers. Roelink, J. (1979). Een blinkend spoor. Beeld van een eeuw geschiedenis der Vereniging voor Wetenschappelijk Onderwijs op Gereformeerde Grondslag. Kampen: Kok. Rooy, P. de (1982). Jeugdbeweging in Nederland. In B. Kruithof, J. Noordman P. de Rooy (red.). Geschiedenis van opvoeding en onderwijs (127-138). Nijmegen: sun. Rourke, B. P., Bakker, D. J., Fisk, J. L. Strang, J. D. (1983). Child neuropsychology: An introduction to theory, research, and clinical practice. New York: The Guilford Press. Ruyter, P. A. de (1971). De ‘volgende’ groepsleidster. Interacties van groepsleidsters en kinderen in een centrum voor residentiële behandeling. Groningen: WoltersNoordhoff. Ruyter, P. A. de (1993). Een goed hart voor de speciale pedagogiek. In P. A. de Ruyter J, Heiner (red.). Liber Paedologicorum ten afscheid van dr. J. de Wit (37-42). Amsterdam: Vrije Universiteit Paedologisch Instituut. Schenk, V. W. D. Korndörffer, A. B. (1951). Lees‑ en schrijfstoornissen bij kinderen. Den Haag: Stols. Schenk, V. W. D. Korndörffer, A. B. (1952). Lees‑ en schrijfstoornissen bij kinderen: moeilijke woorden. Den Haag: Stols. Schrameijer, F. (1997). Volharding beloond. Nieuwe opvang binnen de GGZ van jeugdige delinquenten en moeilijk hanteerbare jongeren met psychiatrische stoornissen. Utrecht: Nationaal Fonds Geestelijke Volksgezondheid. Schrameijer, F. (2002). De Volharding II. De Volharding vijf jaar later: moeilijk hanteerbare jongeren en hun vier instellingen over zichzelf en over elkaar. Eindhoven: De Volharding. Schuyten, M. C. (1910). Korte inleiding tot de paedologie. De paedologische wereldbeweging samengevat tot einde 1910. Rede gehouden in den Mechelschen taak van het Algemeen Nederlandsch Verbond, op 15 november 1910. Overdruk in: Bulletijn van het Algemeen Paedologische Gezelschap (bapg) viii (1911). Schuyten, M. C. (1913). Pro en contra paedologie, naar aanleiding van mijn lezing

Een buitengewone plek; Perfect Service; pag 241 2e proef

241

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van zondag 1 januari 2006

Historische Reeks | 247 Pagina's

Een buitengewone plek voor bijzondere kinderen - pagina 242

Bekijk de hele uitgave van zondag 1 januari 2006

Historische Reeks | 247 Pagina's