GeheugenvandeVU cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van GeheugenvandeVU te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van GeheugenvandeVU.

Zes-en-twintigste Jaarverslag van de Vereeniging voor Hooger Onderwijs op Gereformeerde Grondslag - pagina 31

3 minuten leestijd Arcering uitzetten

XXXI

Maar nu komen we allen saam om den Heere te bidden, dat Hij Zijn zegen geve aan de school, die de hartelijke liefde heeft van ons Calvimstisch volk. Daar is in den lande een breede schare van broederen > zusters, die met hechte banden aan de Vrije Universiteit is verbonden, een schare die veel voor haar voelt, die gaarne voor haar geeft, die aanhoudend voor haar bidt. Noodig blijft dat voortdurend gebed voor haar. Klimme dan het gedurig gebed door Gods genade voor de Vrije Universiteit op, opdat Araalek worde bestreden en naar 's Heeren bestel op ^ijn tijd eenmaal overwonnen, om alle eer en glorie neer te leggen aan . den voet van het Kruis. Na 't zingen van Psalm 132 : 5 ging Ds. Westerbeek van Eerten voor in gebed voor de Vrije Universiteit. er

Onder den indruk van dit woord verliet de schare het schoone kerkgebouw, en wandelde naar den Dierentuin, in welks zalen, naar de goede gewoonte van jaren, de vrienden en vriendinnen onzer Universiteit Werden gerecipieerd. Het was een heerlijke avond en veel werd er genoten. Den volgenden morgen vroeg trokken vele honderden op ter

JAARVERGADERING. Uit alle oorden van het land waren leden en begunstigers opgekomen; de groote zaal was niet alleen gevuld, ook de galerijen waren bezet. „ Te ongeveer 10 uur opende Prof. Biesterveld, aan wien door H H . Directeuren de leiding was opgedragen, de vergadering. Nadat gezongen was Ps. 77 : 7 en 8, werd gelezen 2 Cor. 12 -.1—10, daarna ging de Voorzitter voor in gebed. Vervolgens heette hij de feestvierende vergadering welkom in een de, waaruit we het volgende mededeelen. In den aanhef zijner rede wees spreker op het feit dat de vergaderden vvel in gemengde stemming des gemoeds zouden zijn opgekomen, gelijk hij hen in zoodanige stemming ook begroette. Eenerzijds ee'h *Loof den Heere" in het hart en op de lippen, anderzijds doet de teleurstelling der jongste dagen vragen: Waarom, o Heere? Zou God met ° in tegenheden gaan handelen? Toch echter lossen voor den Christen de dissonanten zich altijd weer °P in het lied des geloofs. Alles binde ons aan God en verlevendige ons vertrouwen. Daarom wil spreker met het oog op het verleden dat *y gedenken, met het oog op het heden dat wij doorleven, en met het ?°g op de toekomst die wij vol hope tegengaan, in aansluiting aan £ g e e n was voorgelezen uit 's Heeren Woord (2 Cor. 12 : 1—10) "erinneren aan het levensdevies van het. Christendom: e

a

re

D s

e t

sZwak Als

het

en

toch

raachtig."

Christendom werd bezien van het standpunt der wereld of

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van maandag 1 januari 1906

Jaarboeken | 257 Pagina's

Zes-en-twintigste Jaarverslag van de Vereeniging voor Hooger Onderwijs op Gereformeerde Grondslag - pagina 31

Bekijk de hele uitgave van maandag 1 januari 1906

Jaarboeken | 257 Pagina's