GeheugenvandeVU cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van GeheugenvandeVU te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van GeheugenvandeVU.

Bekijk het origineel

VU Magazine 1980 - pagina 372

Bekijk het origineel

+ Meer informatie

VU Magazine 1980 - pagina 372

2 minuten leestijd Arcering uitzetten

Vrijwel niemand kan jarenlang per auto ongestoord en zonder problemen van A naar Brijden. Zelfs de meest ervaren en behoedzame automobilist moet vroeg of laat plotseling remmen, het stuur omgooien of riskant uitwijken. Veel auto's blijken dan ineens anders te reageren dan verwacht. Dat leidt niet zelden tot nieuwe situaties, die ernstiger zijn dan de oorspronkelijke. Dynamische veiligheid is de noemer, waaronder Volvo allerij-eigenschappen heeft samengebracht, die kunnen voorkomen,dat de auto onverwachte bevelen fout interpreteert. Een voorspelbaar weggedrag verhoogt het zelfvertrouwen;een Volvo-rijder weet dat hij zijn auto volledig onder controle heeft. Bij een paniekstop komt een Volvo in een rechte lijn tot stilstand, zonder blokkeren van de achterwielen. Bij een uitwijkmanoeuvre reageert een Volvo soepel en gehoorzaam. Inhalen en invoegen gebeurt veilig en in de kortst mogelijke tijd, omdat een Volvo snel accelereert waar snel accelereren zin heeft: tussen de 40 en 100 km per uur. Volvo's dynamische veiligheid verdient navolging en zal die- net als eerdere Volvo-veiligheidsvoorzieningen - ongetwijfeld krijgen. Wanneer u liever meteen al wilt ervaren hoe plezierig het is om een dynamische veilige auto te rijden, nodigen we u graag uit voor een overtuigende proefrit met de Volvo 343 en 345.

V O I J V O Alsuddórdenkt Volvo Nederland Personenauto BV, Postbus 16, 4153 ZG Beesd.

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van dinsdag 1 januari 1980

VU-Magazine | 514 Pagina's

VU Magazine 1980 - pagina 372

Bekijk de hele uitgave van dinsdag 1 januari 1980

VU-Magazine | 514 Pagina's