GeheugenvandeVU cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van GeheugenvandeVU te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van GeheugenvandeVU.

Bekijk het origineel

Uit de diepte - pagina 36

Bekijk het origineel

+ Meer informatie

Uit de diepte - pagina 36

2 minuten leestijd Arcering uitzetten

,

,

30

goeden Herder blijven, kennen, leeren zijn teedere zorg opmerken, ondervinden, hoe liefderijk Hij zijne handen tot de kleinen wendt; en bovenal als het gaat iu het water en vuur, in het dal der schaduwen des doods, dan openbaart zich hier de Heiland in al zijne macht, zijne wijsheid, zijne trouw dan leeren wij eerst eens recht kennen, wie de Heere Jezus is voor zijn volk. o, Onberekenbare winste bij elk verlies, als wij er door ingeleid worden in de rijkdommen van Jezus' teedere liefde! Ziet,

die als schapen achter den

zij,

leeren

zijne

stem

;

Hoe koninklijk mild en boven alle beschrijving goed is onze Immanuel voor degenen, die Hem vreezen! — Maar nog is het Hem niet genoeg. Hij maakt zijn loon vol, vat alles samen en besluit 5>Zoo iemand Mij liefheeft en mynWoord bewaart, Wij zullen tot hem komen en zullen :

Hem

maken." Neen, niet slechts muurtjes woning bij van korte duurtjes'' wil de Heiland geven; in den weg der gehoorzaamheid is er een leven in zijne goedertierenheid. Niet slechts een » wandelaar zijn, die alleen inkeert om te vernachten", wonen zullen Wij bij u, dat belooft en volbrengt de HEERE. »Ik zal in hen wonen, en Ik zal onder hen wandelen, en Ik zal hun tot een God zijn, en zij zullen My tot een volk Mijn broeder en zuster, hoe groot is het goed, dat is weggelegd voor wie den Heere vreezen; doch laat ons het elkander op het hart binden, alleen in den weg der gehoorzaamheid! Van al dat genot raakt gij door de zonde verstoken. Zyt gij vastgestrikt, roep dan uit de keel en houd niet in, en God zal u leeren den psalm der liefde: zijn."

Ik lag gekneld in banden van den dood, Daar de angst der hel mij allen troost deed missen, Ik was benauwd omringd door droefenissen Maar riep den Heer dus aan in al mijn nood: ,

„Och, Heer! och, wierd mijn

door

ziel

U

gered!"

Toen hoorde God. Hij is mijn liefde waardig; De Heer is groot, genadig en rechtvaardig, En onze God ontfermt zich op 't gebed. Vlucht

naar

sten grond van

God heb

den

uw

Heere en

gij

zult belijden uit den diep-

vertroost gemoed:

ik lief;

want

die

getrouwe Heer

mijn smeekingen mijn klagen Hij neigt zijn oor, 'k roep tot Hem al mijn dagen, Hij schenkt mij hulp Hij redt mij keer op keer.

Hoort mijne stem

,

,

,

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van zaterdag 1 januari 1887

Abraham Kuyper Collection | 820 Pagina's

Uit de diepte - pagina 36

Bekijk de hele uitgave van zaterdag 1 januari 1887

Abraham Kuyper Collection | 820 Pagina's