GeheugenvandeVU cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van GeheugenvandeVU te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van GeheugenvandeVU.

Bekijk het origineel

Kleine luyden in ontwikkeling - pagina 341

Bekijk het origineel

+ Meer informatie

Kleine luyden in ontwikkeling - pagina 341

De Vrije Universiteit en de Derde Wereld 1955-2005

2 minuten leestijd Arcering uitzetten

noten

340

zending van ontwikkelingswerkers (Den Haag 2002), 123. 6. Burkina Faso heette in die tijd Boven Volta, of Opper Volta. 7. cebemo (Centraal Bureau Medefinanciering Ontwikkelingsprogramma’s) is een katholieke ontwikkelingsorganisatie die nu deel uitmaakt van Cordaid. fao: Food and Agriculture Organization, een organisatie van de Verenigde Naties. ifad: International Fund for Agricultural Development, een gespecialiseerde organisatie van de Verenigde Naties. oxfam: Engelse ontwikkelingsorganisatie die in 1942 werd opgericht als Oxford Committee for Famine Relief. 8. Fred Pearce, ‘Africans go back to the land as plants reclaim the desert’, in: New Scientist, 21-9-2002, 4. 9. Science Teacher Training Project (sttp), aan de Universitas Kristen Satya Wacana te Salatiga, in Indonesië; zie hoofdstuk [7]. 10. Science Teacher Education Project Southern Philippines (steps), aan de University of San Carlos te Cebu City in de Filipijnen. 11. Science Pre-Entry Course (spec), en: In-school Mathematics and Science Teaching Improvement Project (imstip), projecten aan de Universiteit van Swaziland. In-Service Training and Assistance to Namibian Teachers (instant), een project van het ministerie van Onderwijs en Cultuur in Namibië. In-Service Education and Training of Teachers (inset) aan de Universiteit van Botswana; zie hoofdstuk [8]. 12. Ibidem, 2. 13. W. Ottevanger, ‘Teacher support materials as a catalyst for science curriculum implementation in Namibia’, proefschrift ut (Enschede 2001). 14. In Tanzania: ud-Science en ud-csw, projecten aan de University of Dar es Salaam (ud). In Indonesië: Physics Project aan de Universitas Gadjah Mada te Yogyakarta. In Zambia: Zambia Basic Sciences (zambas) aan de University of Zambia te Lusaka. In de Filippijnen: Physics Development Project (pdp) aan de University of San Carlos te Cebu City. 15. De ‘Inter-Governmental Group on Indonesia’ (iggi) werd in 1967 opgericht. 16. O-level is in het Engelse schoolsysteem een niveau dat vergelijkbaar is met havo-5; A-level is een niveau dat correspondeert met het eindniveau-vwo. 17. Arnold Jansen (1837-1909) was een Duitse priester die in 1875 vlak over de grens met Nederland in het Limburgse Steyl het eerste missionaire seminarie opent; dat is het begin van de Societas Verbi Domini (svd), de orde van het Goddelijk Woord.

Kleine luyden in ontwikkeling; Perfect Service; pag 340

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van zaterdag 1 januari 2005

Historische Reeks | 363 Pagina's

Kleine luyden in ontwikkeling - pagina 341

Bekijk de hele uitgave van zaterdag 1 januari 2005

Historische Reeks | 363 Pagina's