GeheugenvandeVU cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van GeheugenvandeVU te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van GeheugenvandeVU.

Bekijk het origineel

Een buitengewone plek voor bijzondere kinderen - pagina 244

Bekijk het origineel

+ Meer informatie

Een buitengewone plek voor bijzondere kinderen - pagina 244

Driekwart eeuw kinderstudies in het Peadologisch Instituut te Amsterdam (1931-2006)

2 minuten leestijd Arcering uitzetten

geraadpleegde archieven en literatuur hoeverre kan zij door behandeling afwijkingen corrigeren? Voordracht voor de Nederlandsche Vereeniging voor Geestelijke Volksgezondheid, 30 november 1935. Waterink, J. (1935c). De ‘opvoedbaarheid’ der kinderlijke intelligentie. Amsterdam/Wageningen: Laboratorium voor Paedologie en Psychotechniek/Zomer Keuning. Waterink, J. (1937a). De psychotechniek en de diagnose omtrent de achterblijvers op de lagere school. Voordracht op de psychotechnische tentoonstelling te Rotterdam 19-27 november 1937. Waterink, J. (1937b). De beteekenis van de psychotechniek voor het afwijkende kind. In: Voordrachten over psychotechniek. Gehouden bij gelegenheid van de psychotechnische tentoonstelling (65-76). Den Haag: Boucher. Waterink, J. (1939). Plan van exploitatie voor het Paedologisch Instituut in combinatie met de laboratoria voor Paedologie en Psychotechniek. Amsterdam: vu. Waterink, J. (1956). Toespraak bij 25 jaar pi. Amsterdam: Paedologisch Instituut. In Stichting Het Paedologisch Instituut. Jaarverslag 1955-1957 (9-19). Amsterdam: Paedologisch Instituut. Waterink, J. Vedder, R. (1935). Enkele gevallen van thymogeen mutisme bij zeer jonge kinderen en hun behandeling. Psychiatrische en Neurologische bladen 39 (6), 613-628. Wayenburg, G. A. M. van (1916). Paedologische schetsen. Inleiding. In Kinderstudie. Paedologische bladen I, 50-66 Winkler, C. (1913). Openingsrede in Verslag van het Eerste Nederlandsche Congres voor Kinderstudie (Paedologie). Gehouden op 13 en 14 mei 1913 te Amsterdam in de Aula der Universiteit (1-18). Amsterdam: Bussy. Wit, J. de Benton, A. L. (1982). Perspectives in child study. Lisse: Swets Zeitlinger. Wit, J. de (1981). Heden en toekomst van het Paedologisch Instituut. Knooppunt van praktische hulpverlening en wetenschap. Toespraak op het vijftigjarig bestaan op 15 jan 1981. Wit, J. de (1982). Pedologie, een woord of begrip. In: F. J. Kaufman (red.). Pedologische instituten in Nederland. Centra van gespecialiseerde hulpverlening en kinderstudie (1-38). Groningen: Wolters-Noordhoff Wit, J. de (1993). Honderd jaar paedologie. Onverwegingen bij een eeuwwisseling. In P. A. de Ruyter J. Heiner (red.). Liber Paedologicorum ten afscheid van dr. J. de Wit (9-28). Amsterdam: Vrije Universiteit Paedologisch Instituut.

Een buitengewone plek; Perfect Service; pag 243 2e proef

243

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van zondag 1 januari 2006

Historische Reeks | 247 Pagina's

Een buitengewone plek voor bijzondere kinderen - pagina 244

Bekijk de hele uitgave van zondag 1 januari 2006

Historische Reeks | 247 Pagina's