GeheugenvandeVU cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van GeheugenvandeVU te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van GeheugenvandeVU.

Bekijk het origineel

Een buitengewone plek voor bijzondere kinderen - pagina 240

Bekijk het origineel

+ Meer informatie

Een buitengewone plek voor bijzondere kinderen - pagina 240

Driekwart eeuw kinderstudies in het Peadologisch Instituut te Amsterdam (1931-2006)

2 minuten leestijd Arcering uitzetten

geraadpleegde archieven en literatuur Dane, J. Willemse, T. (2002). Jan Klootsema (1867-1926) en zijn boekerij. Pedagogiek 22 (1), 82-86. Depaepe, M. (1993). Zum Wohl des Kindes? Pädologie, pädagogische Psychologie und experimentelle Pädagogik in Europa und den USA, 1890-1940. Weinheim/ Leuven: Deutscher Studien Verlag/ University Press. Deursen, A. Th. van (2005). Een hoeksteen in het verzuild bestel. De Vrije Universiteit 1880-2005. Amsterdam: Bert Bakker. Dietrich, D. J. (1976). Dietrich J. Tiedemann: Child psychologist in the eighteenth century. The Historian 38, 455-473. Dijk, A. W. van, Noortwijk-Colijn, M. C. van (1963). Verslag betreffende een enquête aangaande de schoolrijpheid van kinderen der 1e klas van de lagere school. Amsterdam: Jacob van Campen/ Pedagogisch-Didactisch Centrum verbonden aan het Paedologisch Instituut. Driessen, A. C. (1971). Individuele hulpverlening aan jongeren. Maandblad Geestelijke Volksgezondheid 26 (4), 158-172. Drunen, P. van Jansz, J. (2004). Child rearing and education. In P. van Drunen en J. Jansz (eds.). A social history of psychology (55-58). Malden/ Oxford: Blackwell Publishing. Drunen, P. van Strien, P. J. van (1995). Op de proef gesteld. De geschiedenis van de psychologische test. Groningen: Passage/adnp. Duits, N. (1997). Forensische jeugdpsychiatrische diagnostiek. In J. A. C. Bartels, N. Duits W. B. Gunning (red.). Jeugdpsychiatrie en recht (107-124). Assen: Van Gorcum Een halve eeuw kinderstudie (1981). vu-magazine 10 (1), 17-22. Eisenga, L. K. H. (1978). Geschiedenis van de Nederlandse psychologie. Deventer: Van Loghum Slaterus. Essen, J. van (1938). Beschrijvend woordenboek der psychologie. Haarlem: Bohn. Farmer, M. E. Klein, R. M. (1995). The evidence for a temporal processing deficit linked to dyslexia: A review. Psychonomic Bulletin and Review 2, 460493. Graas, T. A. M. (1996). Zorgenkinderen op school. Geschiedenis van het speciaal onderwijs in Nederland, 1900-1950. Leuven/ Apeldoorn: Garant. Gulden boek, Het (z.j.). 2 delen. Amsterdam: Laboratorium voor Toegepaste Psychologie. Hartevelt, M. A. (1989). Catalogus van historische psychologische apparaten. Groningen: Werkgroep Historische Materialen Psychologie. Heiner, J. (1969). Paedologisch Instituut. Ambulatorium. Amsterdam: Paedologisch Instituut. Heiner, J. (1974). Over het ‘Ambulatorium’. Amsterdam: Paedologisch Instituut Heiner, J. Bartels, A. A. J. (1994). Forensische jeugdpsychiatrie – Toen en nu.

Een buitengewone plek; Perfect Service; pag 239 2e proef

239

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van zondag 1 januari 2006

Historische Reeks | 247 Pagina's

Een buitengewone plek voor bijzondere kinderen - pagina 240

Bekijk de hele uitgave van zondag 1 januari 2006

Historische Reeks | 247 Pagina's