GeheugenvandeVU cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van GeheugenvandeVU te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van GeheugenvandeVU.

Bekijk het origineel

Uit de diepte - pagina 425

Bekijk het origineel

+ Meer informatie

Uit de diepte - pagina 425

3 minuten leestijd Arcering uitzetten

!

!! ;

!

419 uitsluitend en volkomen in de éene offerande van Christus, die voor ons aan het kruis is geschied. te En daarom, in Christus gevonden te worden en in gelooven, dit is noodig om op de zaligheid te hopen; en dit de roepstem, welke ik in den naam des Heeren u allen is

Hem

hooren laat. Naar die roepstem te hooren en haar te volgen dus voor ons allen van het hoogste belang; want daaraan hangt niets minder dan het hoogste heil of de diepste ellende zaligheid of verdoemenis is het zeker gevolg van het al of Laat ze niet teniet hooren. o, Hoort dan naar die stem vergeefs in uwe ooren klinken! Spot daarmee niet! Lacht daarom niet Het gaat op eene eeuwigheid, en indien gij voor haar niet bereid zijt; indien gij niet in Christus gelooft, dan is

!

!

het ontzettend, wat u wacht. plaats ik u voor deze twee; voor de zaligheid en de verdoemenis; voor het leven en den dood; en met allen ernst roep ik u toe: »Kiest, ja kiest het leven!" Kort is de de dood wenkt ieder uur de eeuwigheid genaakt. Zult tijd gij dan voor een kortstondig genot uw eeuwig welzijn prijsgeven, en weigeren acht te nemen op de groote zaligheid? is

En daarom

;

;

Niet aldus, niet aldus

Menschenkind ga niet voort op den weg des verderfs o, Besluit dit jaar niet met een ongeloovig en onbekeerlyk hart! Nog zijt gij in het heden der genade Laat u waarschuwen Nog is er redding mogelijk! Haast, haast u dan om uws levens wil! Ontvlied den toekomenden toorn! Red uwe ziel!

!

!

!

Zoek den Heere en leef! Ja, wie gij ook zijt, staat op en gelooft in den Heere Jezus Christus Hij is de weg en de waarheid en het leven, zonder wien niemand tot den Vader komt! Er is onder den hemel geen andere naam, die onder de menschen gegeven is, door welken wij moeten zalig worden! Buiten Hem is niets dan dood en verderf; in Hem het leven, de rust en de zaligheid uwer ziel! o, Draalt dan niet! Toeft dan niet! Wacht dan niet! Roept zijn naam aan! Belijdt Hem uwe zonden! Vraagt Hem dat Hij zich over u Geeft u aan Hem over ontferme! Legt u aan zijne voeten neder! Beproeft Hem, of Hij eene ziel aan zijne voeten laat omkomen Maar neen, dat doet Hij niet! Hij werpt niet uit, die tot Hem komen! Hij wil en zal u aannemen! Hij wil en zal u !

,

!

zegenen! Hij wil en zal u zaligen! Hij is gekomen en leeft Dat heelt te zoeken en zalig te maken, wat verloren is Hyzelf gezegd, en in zijn mond is nooit leugen of bedrog Waagt het dan op Hem gevonden Gaat dan tot Hem Gelooft dan in Hem! Die geloofd zal hebben, zal zalig wor-

om

!

!

!

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van zaterdag 1 januari 1887

Abraham Kuyper Collection | 820 Pagina's

Uit de diepte - pagina 425

Bekijk de hele uitgave van zaterdag 1 januari 1887

Abraham Kuyper Collection | 820 Pagina's