GeheugenvandeVU cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van GeheugenvandeVU te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van GeheugenvandeVU.

Bekijk het origineel

VU Magazine 1997 - pagina 154

Bekijk het origineel

+ Meer informatie

VU Magazine 1997 - pagina 154

2 minuten leestijd Arcering uitzetten

T e n eerste 6 Reportage

10

Neerslag Zachtjes v o o r de buren

Het bestrijden van geluidsoverlast heeft zich ontwikkeld tot een heuse wetenschap. Met twee experts van TNO het dak op van een fabriek in Borculo: "fe meetpunten goed kiezen, dat is een kwestie van ervaring." Interview

14

H e t Indië van Cees Fasseur

Ieder volk zijn eigen wetgeving. Dat werd in voormalig Nederlands-Indië beschouwd als het toppunt van gelijkheid. Maar tegenwoordig kijkt men daar wat anders tegenaan. Een gesprek over apartheidspolitiek, het 'Pronk-syndroom' en opgeheven vingertjes. 20

Heen & weer

Neuronaal racen 22

Vals nieuws

Hoe komt nepnieuws in de krant? Een kleine cursus mediahypes en mcdiasagen voor hoofdredacteuren en krantenlezers. Pas vooral op met gruwelverhalen, en helemaal als ze over kinderen gaan. 26

Brands

Leuke dominee

Themakatern

27-48 28

B.V. W e t e n s c h a p Athena's overspel

Waartoe dient een universiteit? En wat mag de samenleving van haar verwachten? Hoe een revolutionaire studentengeneratie in de jaren zestig de weg vrijmaakte voor commerciële wetenschap. 34

P r o m o t i e v o o r de directeur

Hij heeft een grote naam in de marketingwereld. Maar geen universitaire opleiding. Toch werd hij doctor. Een slijtageslag voor promotor en promovendus: "Opportunisme hield me op de been." 37

Tien vragen aan Giep Franzen

bijzonder hoogleraar Commerciële communicatie aan de Universiteit van Amsterdam vanwege het Genootschap voor Reclame. 38

H e t debat

Welke prijs betalen universiteiten als ze onderzoek doen in opdracht van overheid en bedrijfsleven? Een debat over de wassende derde geldstroom. "Er wordt gemarchandeerd, want er is geld mee gemoeid!"

2

wcs

MEI/JUNI

1997

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van woensdag 1 januari 1997

VU-Magazine | 434 Pagina's

VU Magazine 1997 - pagina 154

Bekijk de hele uitgave van woensdag 1 januari 1997

VU-Magazine | 434 Pagina's