GeheugenvandeVU cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van GeheugenvandeVU te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van GeheugenvandeVU.

Bekijk het origineel

Uit de diepte - pagina 274

Bekijk het origineel

+ Meer informatie

Uit de diepte - pagina 274

3 minuten leestijd Arcering uitzetten

,

;

268

Heere Jezus

Christus in het levendig gevoel van uwe onen afhankelijkheid; overtuigd, dat geen schepsel u kan geven, wat gij onmisbaar noodig hebt, maar tevens met vertrouwen, dat uw gebed zal verhoord worden door Hem, die machtig en gewillig is u te schenken wat gij naar zijn wil vraagt. Ja, gewillig Of werd u het Evangelie heden niet verkondigd ? En is dat geen bewijs, dat de Heere het ernstig met uw behoud meent; dat Hij u nog niet overgeeft aan het goeddunken van uw hart? Welaan dan, mede-zondaren, buigt u voor God neder, smeekt Hem om genade en het zal door de werkingen zijner macht blijken, dat ook dit woord der prediking nuttig voor u is geweest tot wederlegging en verbetering. Laat het u, geliefden! voor zoovelen gij in de liefde geworteld en gegrond moogt zijn, bij uw vele struikelingen tot bemoediging strekken, dat gij in Christus de vrijmoedigheid en den toegang hebt met vertrouwen tot den troon der genade, waarop Hij is gezeten, die u hoort en helpen zal ter bekwamer tijd. Bouwt dan op Gods vaderliefde en op den rijkdom zijner heerlijkheid. Zyt daarom navolgers van Paulus den gevangene in den Heere. Vraagt voor uzelven en voor anderen om de hoogste en beste gave. Vraagt vrij ook om tgdelijken zegen, om de vervulling van uw aardsche nooddruft; maar bidt eerst en meest, dat Christus door het geloof in uwe en in veler harten moge wonen en gij met al de heiligen moogt opwassen in Hem, die het Hoofd is. De heilige apostel vraagt het voor de geloovigen van Efeze; uwe voorgangers, die u het Woord Gods verkondigen, willen het thans voor u vragen. Maar ook gij vergeet uwe leeraren en uwe opzieners niet. Draagt hen Gode op; dat Hy hun geve in den inwendigen mensch versterkt te worden door den Heiligen Geest; dat Hij hun dienst voorspoedig make. Dan zullen er uit de lichtzinnige dienaren der wereld naar zijn voornemen toegebracht worden; dan zullen de bekommerden, die naar het leven der liefde haken, worden getroost en het getal zal vol worden dergenen, die met al de heiligen begrijpen, welke de breedte en lengte en diepte en hoogte zij, en bekennen de liefde van Christus, die de kennis tebovengaat. Hem nu, die machtig is u te bevestigen naar zyn Evangelie, den alleen wijzen God, zij door Jezus Christus de heerlijkheid in der eeuwigheid. Amen. vsraardigheid

,

!

,

Laat

En

Uw Uw

uw gena ons met haar" troost verrijken, uw werk aan uwe knechten blijken

laat

heerlijkheid niet van

;

hun kind'ren wijken

Uefd', uw macht behoed' ons voor bezwijken. Sterk onze hand, en zegen onze vlijt; Bekroon ons werk, en nu, en t' allen tijd' Ps. 90 !

:

9.

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van zaterdag 1 januari 1887

Abraham Kuyper Collection | 820 Pagina's

Uit de diepte - pagina 274

Bekijk de hele uitgave van zaterdag 1 januari 1887

Abraham Kuyper Collection | 820 Pagina's