Vu cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van Vu te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van Vu.

Bekijk het origineel

Revue 1995 - pagina 44

Bekijk het origineel

PDF Bekijken
+ Meer informatie
Print this document

Revue 1995 - pagina 44

3 minuten leestijd

Faculteit der Wiskunde en Informatica

de vereniging is Diana van Diemen het bestuur bestaat verder uit Monique van Beusekom, Jacqueline Ceerlings, Michiel Creuter, Brigitte Tuinzaad en Danny de Vries. De ALUBWI-vereniging heeft zich als doel gesteld verschillende activiteiten voor haar leden te organiseren: bedrijfsbezoeken, de BWl-scriptieprijs, en de ALUBWl-bulletin. Natuurlijk zullen er ook borrels georganiseerd worden, waarop de leden elkaar informeel kunnen ontmoeten.

ALUBWI-vereniging Nu de eerste studenten Bedrijfswiskunde en Informatica (BWI) zijn afgestudeerd, is een nieuwe fase aangebroken. Die heeft niet alleen betrekking op de afgestudeerden maar ook op de BWI-studie. Bij de afgestudeerden bestaat de behoefte binding te houden met de universiteit, met elkaar en met studenten. Daarnaast kan de BWI-studie nuttig gebruik maken van de ervaringen van de afgestudeerden. Door het oprichten van een alumnivereniging wordt geprobeerd de binding tussen afgestudeerden en de BWI-studie te versterken. ALUBWI staat voor alumni-vereniging Bedrijfswiskunde en Informatica. Deze vereniging is op 2 december 1994 opgericht. Het doel van de vereniging is het onderhouden van contacten tussen afgestudeerden onderling en tussen afgestudeerden en BWI-studenten. Dit wordt onder meer bereikt door het organiseren van diverse evenementen, waarbij tevens een verdere integratie tussen het bedrijfsleven en de BWI-studie wordt nagestreefd. Op deze wijze worden BWI-studenten in staat gesteld om vroegtijdig in contact met het bedrijfsleven te komen. Voorzitter van

42

Leden en donateurs Zoals elke vereniging heeft ook de ALUBWI-vereniging leden en donateurs nodig. BWI-studenten die zich in de eindfase van hun studie bevinden (hiermee worden de studenten bedoeld die de bedrijfscase succesvol hebben afgerond), kunnen zich gratis aanmelden. Voor deze leden is het lidmaatschap geheel gratis. Aan afgestudeerden wordt een jaarlijkse bijdrage van f 1 5,gevraagd. Daarnaast kunnen afgestudeerden actief meewerken bij het organiseren van evenementen. Donateurs kunnen zich aanmelden tegen een minimale bijdrage van f 1 5,-. Hiervoor ontvangen zij het ALUBWl-bulletin en worden zij op de hoogte gehouden van de evenementen. Geïnteresseerden kunnen bellen met Diana van Diemen, tel. (030) 903 834. Bedrijven betrekken bij Bedrijfscase BWI In het derde jaar van de studie Bedrijfswiskunde & Informatica (BWI) moeten studenten in groepsverband werken aan een probleem dat voortkomt uit de bedrijfsvoering van een onderneming. Voor de studenten betekent dit dat ze basiskennis van wiskunde, informatica en (bedrijfs)economie moeten integreren bij het analyseren van het probleem. Vorig jaar is bijvoorbeeld de werkdruk

vrije Universiteit

amsterdam

in de telefooncentrales van Rabobank Nederland geanalyseerd. Voor dit jaar zijn vijf nieuwe cases opgezet, waarbij actief is gezocht naar bedrijven die graag meer inzicht willen hebben in een bepaald onderdeel van hun onderneming. Op deze manier kunnen bedrijven en de Vrije Universiteit van elkaar profiteren. Door onze ervaringen in voorgaande jaren met telefooncentrales, is dit jaar het analyseren van telefoonverkeer opnieuw het onderwerp van enkele cases. Zo zal voor Anoz Verkeringen in Huizen het inzetten van een telefoonteam voor het geven van informatie aan verzekerden worden onderzocht. Een belangrijk aspect hierbij is dat veel verzekerden opbellen na het uitgaan van een mailing, bijvoorbeeld over veranderingen in vergoedingen of premies. De vraag is nu hoe dit telefoonverkeer zo efficiënt mogelijk kan worden afgehandeld, zonder dat het overige werk daar onder lijdt. Een soortgelijk probleem speelt bij het hoofdkantoor van het GAK in Amsterdam. Bij een andere case is OV Reisinformatie betrokken. Via 06-9292 geven zij reisinformatie over alle vormen van openbaar vervoer in Nederland. Naar dit nummer wordt jaarlijks acht miljoen keer gebeld. Vanzelfsprekend spelen hier veel organisatorische en technische problemen die onderzocht kunnen worden. Bij al deze cases zal een afweging moeten worden gemaakt tussen kosten en het niveau van de serviceverlening bij de betreffende bedrijven. De twee laatste cases hebben een logistiek probleem als onderwerp. Misschien zijn er ook in uw organisatie mensen die geïnteresseerd zijn om studenten in te schakelen bij een dergelijk praktisch probleem. Mocht u van deze mogelijkheid gebruik willen maken of wilt u meer informatie, dan kunt u contact

Revue

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van zondag 1 januari 1995

Revue | 104 Pagina's

Revue 1995 - pagina 44

Bekijk de hele uitgave van zondag 1 januari 1995

Revue | 104 Pagina's

PDF Bekijken