GeheugenvandeVU cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van GeheugenvandeVU te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van GeheugenvandeVU.

Bekijk het origineel

VU Magazine 1971 - pagina 172

Bekijk het origineel

+ Meer informatie

VU Magazine 1971 - pagina 172

3 minuten leestijd Arcering uitzetten

U WILT WETEN wat de bijbel zegt over sociale gerechtigheid? Over discriminatie en over andere 'hangijzers' van onze tijd? \

lees dan

prijs f 2.50

aantrekkelijker kan worden om te investeren in de derde wereld? Prof. Lambooy: 'Ja, waar geen hindereffecten optreden, behoeven ook geen kosten daarvoor in rekening te worden gebracht. De negatieve externe effecten zijn meestal nabij heidseffecten en die worden des te hinderlijker als de bevolkingsdichtheid groot is. De bestrijding van de hinder brengt zoveel kosten met zich mee, dat het gewoon te duur kan worden een produkt in zo'n omgeving te vervaardigen.'

BIJBEL AAN STOOT

betaling na ontvangst van factuur i.v.m. bijkomende verzendkosten NEDERLANDSBUBELGENOOTSCHAP postbus 620 - Haarlem telefoon 023 - 258201

• ^ ^ C r v v u ^ X r - ^-^^^^ y^^^^pi^^^^^C/^^^

^ ^_ ^ ^%^%^%^$^M ^%M^ 0^^%

DE AUTO De sociaal-economische prijs van de auto is aanzienlijk hoger dan de kosten, die - vooral de grote-stadsbewoners - thans voor hun rekening nemen. Het is niet waar, aldus prof. Lambooy, dat de hinder die de auto veroorzaakt, goedgemaakt wordt door de belasting, die men voor de auto betaalt. Maar het is moeilijk het principe 'de vervuiler betaalt' hier stringent door te voeren, want een autobezitter in Rotterdam kost de overheid aanzienlijk meer dan een autobezitter in Lutjebroek. 'Dat is het probleem,' zegt prof. Lambooy, 'dat je dit soort dingen zo moeilijk kunt berekenen. Het autogebruik van de één verschilt ook zoveel van de ander. Je zult er niet aan kunnen ontkomen de algemene belasftngen omhoog te drijven als men inderdaad de milieuproblematiek als een prioriteit beschouwt.' Het Instituut gaat starten met een onderzoek i^^^i' geluidshinder. Ook de medische kant

'^C '''^ autobanden ^ ^

'ó'/J DC/«^f««fl

',X^/^ '^^^^^m^^^^'(S^ /^F ^ A / E E L S ^^y^r

^rt^V^^#

M^M M M KM

Rufay, één van de grootste bandenspecialisten in Noord-Holland, stelt al diegenen die studeren of verbonden zijn aan de VU, in staat banden veel voordeliger te kopen.

RUFAY uw bandenspecialist

^^>^| I

I

IP^^^ik I

1 1 1 1 ^ 1

V^VyUl ^^ ^ ^ ^ ^ Naam: Adres: 14

l I V I

Vyl^ ^ ^

nog te veel? in het novembernummer van het VU-magazine bepleitte prof. dr. L. Vlijm twee kinderen per gezin.

Als u de coupon invult en in een ongefrankeerde envelop opzendt aan Rufay, antwoordnummer 62, Zaandam 1400, krijgt u . gratis een ingevulde clubkaart thuisgestuurd.

'Maar is dat eigenlijk nog niet te ^eel?' vraagt prof. dr. J. G. Lambooy zich af. 'Zouden we niet eerder achteruit moeten gaan in be^^^^.^^, Het is door het CBS be^^^^^^^ ^^^ ^^ t^y ^^^ gemiddelde ^^^ ,^^^^^^^^^^^, ^^^^-^^^^--^^^ ^^ ^^ • ^g ^-^-^^^ .^^^^^^^ -^

Op vertoon van deze kaart krijgt u bij alle Rufay-filialen uw banden tegen een zeer speciale prijs!

Nederland na het jaar 2010. Maar als je nagaat dat vóór de oorlog de planologen al uitgingen van 100

Amsterdam-N: 020-265913

Hoorn: 02290-4706

m^ per inwoner - inclusief recreatieruimte, dat nu al als vuistregel 150 m^ geldt en dat er al rekening

Amsterdam-Z: 020-73 38 84

Zaandam: 02980-2 3104

m p p w n r d t a p h n i i r i p n Hat h p t yal

Haarlem: 023-3756 58-3759 30 Den Helder: 02230-1 23 89 Amstelveen: 020-4115 65 Alkmaar: 02200-1 63 90-1 91 26 Beverwijk: 02510 - 2 8169 - . . Plaats: Auto:

mee WOrdt gehOUden dat het zai groeien tOt 300 m - dan betekent (^^j j ^ t ^g jjij een gelijkblijvende bevolking steeds meer ruimte nodig zullen hebben.'

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van vrijdag 1 januari 1971

VU-Magazine | 208 Pagina's

VU Magazine 1971 - pagina 172

Bekijk de hele uitgave van vrijdag 1 januari 1971

VU-Magazine | 208 Pagina's