GeheugenvandeVU cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van GeheugenvandeVU te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van GeheugenvandeVU.

Bekijk het origineel

VU Magazine 1979 - pagina 436

Bekijk het origineel

+ Meer informatie

VU Magazine 1979 - pagina 436

3 minuten leestijd Arcering uitzetten

\ffl magazine 38

Een nieuwe k ^ op vel^hefd Het verkeer wordt met de dag intensiever. Dat stelt niet alleen steeds iHJgere eisen aan onze stuurmanskunst; ook onze auto's moeten berekend zijn op die situatie. En dat verdst een nieuwe kijk op veiligheid.

fs een auto net ZD ve% ds z^ bestuurder? Geen mens is gelijk. Geen automobilist reageert hetzelfde als een ander. Daarom is het zaak, dat een auto dat juist wel doet en dus een voorspelbaar rijgedrag heeft, zodat de bestuurder z'n auto kan vertrouwen. Onder normale en extreme omstandigheden.

Volvo vindt, dat een auto pas veilig is als hij de bestuurder helpt een ongeluk te voorkomen.

De reoctiesnefiek/van eenauta Auto's hebben een eigen reactiesnelheid. U draait aan het stuur en pas meters verder reageert uw auto. Hoeveel meter is dat bij 40 km per uur? En hoeveel bij 90? Volvo besteedde hier een omvangrijk testprogramma aan. Daaruit bleek, dat de Volvo 240 een uiterst snel reagerende auto is. Met een constant en voorspelbaar rijkarakter, zodat u in een noodsituatie nooit voor verrassingen komt te staan. Bovendien maakt het 't rijden onder normale omstandigheden een stuk prettiger.

Ook een outo heeft een e^enwi De eigen wil van een auto komt vooral in bochten tot uiting: het uitbreken van de achterkant, slingeren, onderen overstuur... In extreme situaties hebben sommige auto's zelfs de neiging om rechtdoor te rijden. Een Volvo 240 neemt dke bocht zoals u dat mag verwachten. Ook bij een uitwijkmanoeuvre. Ook op een slecht w^dek.

Sne/Stoppen s geen kunst Stoppen doet elke auto wei. Het

wordt alleen plotseling anders bij een Daarom richten wij ons op de noodstop. Dan is stoppen mèèr dan een acceieratietijd van 40-100 km per uur. kwestie van hard remmen. Bij vergelijkend onderzoek bleek de De Volvo 240 reageert niet alleen Volvo 240 juist daar hoog te scoren. En snel op de lichte pedaaldruk, die nodig is dat heeft alles met veiligheid te maken. voor het remmen. Eiovendien blijft hij - net zo Dynamische veiHgheki: belangrijk - op het rechte pad. In zowel de norm voor cte toekomst normale als in extreme situaties. Veel ongelukken zijn te voorkomen. De auto speelt daarin een grote rol. Snel opitrekken kurmen er zoveel, maar veilig invoegen^ Daarom onderzoekt en perfectioneert Volvo z'n auto's steeds verder Imposante acceleratietijden zijn En ontdekte dat dynamisch veilige misschien wel leuk, maar wat heeft u er auto's onder alle omstandigheden aan in een situatie waarbij u met 80 km prettiger rijden. per uur moet invoegen...? Veiligheid en plezierig rijden gaan Volvo prefereert een veilige gelijk op. Een proefrit in de dynamisch invoegmanoeuvre boven een bliksemveilige Volvo 240 zal u daarvan overstart bij het stoplicht. tuigen.

]^ mamzine 39 Gratis bij een Volvo: Volvo Touring Service: onmiddellijke hulpverlening door heel Europa - onder meer bij pech, een aannjding, ziekte, ongeval en diefstal - een jaar lang gratis. Prijzen Volvo 240-serie vanaf f21.903,- excl. B.T.W. en f25.846,- incl. B.T.W. af fabnek. De Volvo 245 stationcar vanaf f 25.864,- excl. B.T.W..en f30.520,- incl. B.T.W. Afleveringskosten f225,- (excl. brandstof). Prijs-en uitvoeringswijzigingen voorbehouden.

Als u doordenkt, Volvo Nederland Personenauto B.V, Postbus 16,4153 ZG Beesd.

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van maandag 1 januari 1979

VU-Magazine | 484 Pagina's

VU Magazine 1979 - pagina 436

Bekijk de hele uitgave van maandag 1 januari 1979

VU-Magazine | 484 Pagina's