GeheugenvandeVU cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van GeheugenvandeVU te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van GeheugenvandeVU.

Bekijk het origineel

Uit de diepte - pagina 438

Bekijk het origineel

+ Meer informatie

Uit de diepte - pagina 438

2 minuten leestijd Arcering uitzetten

,

!

!

432 een, die de minste zijt, een ellendige, vloekwaardige die van den eeuwigen dood en het eeuwig verderf zondaar gered moet worden. En een iegelijk, die in Hem gelooft, zal niet beschaamd als

,

worden

!

Zou iets voor den Heere te wonderlijk zijn ? Wie de fonteine Jakobs kent die vreeze niet. Zooveel ellende is er niet in u of de genade is veel meer ,

,

overvloedig. Ziet van uit deze bron de diepe, krachtige stroom van genade- uitgaan tegen den stroom des vleesches in. De genade heerscht tot het eeuwige leven door Jezus Christus onzen Heere! Hij is het Wonder Gods.

Zou dan iets voor den Heere te wonde rlijk zijn? Genade deed Hij stroomen door alle eeuwen tegen alle machten des vleesches in. Ziet gij die machten des vleesches in uw persoon, in uw huis, in uwe kinderen, in uw kring? Er is hope in Immanuel Zoekt gij de opbouwing van Sion de oprichting, hereeniging en verlevendiging van de Kerk des Heeren en stuit in uwe zuchten en tranen gij in uw getuigen en worstelen vleesch? Er is hope in allerwegen op vleesch, vleesch ,

,

,

,

Immanuel! Drijft genade u voort, om volk en vaderland, waar gij ze zinken ziet, aan te grijpen tot behoudenis, en zijt gij in vreeze van te vergaan ? Er is hope in Immanuel Zou iets voor den Heere te rlijk zijn ? Zijn is toch Wonderlijk Gezegend zij de groote Koning Zijne genade is ons genoeg! Amen.

wonde

naam

!

!

koninkrijken! zingt Gods lof! Heft psalmen op naar 't hemelhof, Vanouds zijn troon en woning, Daar Hij bekleed met eer en macht Zijn sterke stem verheft met kracht, En heerscht als Zions Koning! Geeft sterkt' aan onzen God en Heer; Gij

,

Hij heeft in Israël zijn eer

En hoogheid willen toonen; Erkent dien God; Hij is geducht; Hij doet zijn sterkte

boven lucht

En boven wolken wonen! Psalm 68

:

16.

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van zaterdag 1 januari 1887

Abraham Kuyper Collection | 820 Pagina's

Uit de diepte - pagina 438

Bekijk de hele uitgave van zaterdag 1 januari 1887

Abraham Kuyper Collection | 820 Pagina's