GeheugenvandeVU cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van GeheugenvandeVU te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van GeheugenvandeVU.

Bekijk het origineel

Uit de diepte - pagina 768

Bekijk het origineel

+ Meer informatie

Uit de diepte - pagina 768

3 minuten leestijd Arcering uitzetten

!

762 der vernedering en in dien der verhooging. Hun gaat naar Jezus uit. Zij begeeren in Hem gevonden te de kracht van zijn dierbaar bloed en die van zijn worden Geest te ervaren en toch, zij kunnen maar niet gelooven, dat Christus zulke onreinen en diep onwaardigen wil redden en zaligmaken. Waren zij minder oarein, vuil en boos, zij zouden beter kunnen gelooven. Maar, eilieve, maakt Christus dan eene uitzondering in het redden van meer of minder onreine zondaren? Zegt Hij ergens: » Indien gg minder diep gezonken zijt, dan zou Ik u zaligmaken, maar nu niet"? Immers neen. Wel zegt de Heilige Schrift: »Het bloed van Jezus Christus, Gods Zoon, reinigt ons van alle zonden" 7). En: »A1 waren uwe zonden als scharlaken, zij (1 Joh. 1 zullen wit worden als sneeuw; al waren zij rood als karmozijn, zij zullen worden als witte wol" (Jes. 1 18). Laten deze getuigenissen u opwekken om, zooals gij zijt, tot Christus te vluchten en laat u door Hem bestraffen en onderwijzen tot

den

staat

hart

;

;

:

:

zaligheid.

weg van Hem, dien begenadigden Bedenkt, dat Christus, om u te redden, wilde lijden. Hij had u lief met een eeuwige liefde. Om de vreugde. Hem voorgesteld, heeft Hij het kruis verdragen, en de schande veracht, en is gezeten aan de rechterhand des troons van God (Hebr. 12 2). Christus moest lijden, om uwe ziele los te koopen van het vonnis der wet en des doods; om u van het geweld der hel te verlossen; en u te trekken uit de duisternis tot Gods wonderbaar licht; om u te bekeeren van de macht des Satans tot God; in éen woord, om u zalig te maken van uwe zonden; u te bekleeden met de kleederen des heils. o. Liefde, die de kennis tebovengaat; van welke lengte noch breedte, hoogte noch diepte is! Zoo is dan in uwe plaats door uw Borg aan de gerechtigheid Gods voldaan. Zoo is dan uw hart door herscheppende genade bereid tot des Heeren dienst. Love uwe ziel den Heere voor den onnaspeurlijken rijkdom zijner genade, aan u bewezen! Gij moet ook door lijden tot heerlijkheid; de een meer door ziels-, de ander meer door lichaamslijden. Gewis, onze natuur heeft een afkeer van lijden, en toch, het is nuttig en noodig; het werkt een vreedzame vrucht der gerechtigheid dengenen, die door hetzelve geoefend worden. Bovendien, het lijden dezes tegenwoordigen tijds is niet te waardeeren bij de heerlijkheid, die aan ons zal geopenbaard worden. Door

uwe

ziel

lijden tot heerlijkheid, ziet hier de liefheeft,

:

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van zaterdag 1 januari 1887

Abraham Kuyper Collection | 820 Pagina's

Uit de diepte - pagina 768

Bekijk de hele uitgave van zaterdag 1 januari 1887

Abraham Kuyper Collection | 820 Pagina's