Peter Bak__Historische Reeks Deel 14 - pagina 294
mit aan de amstel?
intellectuele verrijking; kennis was een productiefactor geworden die geld moest opleveren, niet alleen voor de student maar eveneens voor de universiteit die door het ministerie werd afgerekend per studiepunt en proefschrift.
mit aan de amstel? 293 De door Hemerijck geleide taakgroep nam ook het facultaire onderzoek onder de loep. ‘Waar vind je een faculteit,’ had Klandermans hem enthousiasmerend voorgehouden, ‘waarin het college van bestuur zó veel investeert?’88 Na Hemerijcks aantreden maakte de financiële crisis subiet een einde aan deze weelde. Voor continuering van het door Klandermans geëntameerde stimuleringsbestek had het college van bestuur geen ruimte meer en het stond de faculteit niet meer toe haar financiële reserves in te zetten. De taakgroep onderstreepte dat Klandermans’ inspanningen een grote kwaliteitsimpuls hadden teweeggebracht, zoals verwoord door de visitatiecommissie en ook tot uiting ko-
Aat Liefbroer (1958), sinds 2004 buitengewoon hoogleraar demografie van jong-volwassenen en intergenerationele overdracht. (foto victoria burgers)
Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt
voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen,
vragen, informatie: contact.
Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing.
Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this
database. Terms of use.
Bekijk de hele uitgave van dinsdag 1 januari 2013
Historische Reeks | 401 Pagina's
Bekijk de hele uitgave van dinsdag 1 januari 2013
Historische Reeks | 401 Pagina's