GeheugenvandeVU cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van GeheugenvandeVU te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van GeheugenvandeVU.

Bekijk het origineel

Uit de diepte - pagina 669

Bekijk het origineel

+ Meer informatie

Uit de diepte - pagina 669

2 minuten leestijd Arcering uitzetten

663

en gij zoudt staan kloppen En als gij niet verandert zult gij dan niet het anten zeggen: »Heere, doe ons open!" woord ontvangen: »Ik zegge u, Ik ken u niet, vanwaar gij gaat weg van My, gij, die de ongerechtigheid werkt"? zijt; o. Mocht het u toch nog heden, nu 't nog dag voor u is, belgdeaisse te doen van uwe eene zake worden, om voor overtredingen; om van Hem te begeeren, ootmoedig en van

God

harte

,

levendmakende genade,

die

opgewekten en verhoogden Christus uitgaat.

waarachtigheid

om

den mocht de

die er van

En

o,

den dood der uitkomen, afbreekt door gerechtigheid; dat gij u dat gij ernstig voegt tot den Heere tot zijn dienst en Woord en dat gij van dezen Jezus, die waarachtig God is zonder ophouden die genade moogt smeeken, dat Hij u wassche van uwe ongerechtigheden in zijn bloed en u tot zijn eigendom make, om voortaan voor Hem te leven. o, zoekt dan Is dat door genade uwe begeerte geworden veel van den Heere te verkrijgen deze weldaad, dat ge zijn zonden

misdaden uwe zonden

en

begeerte,

dier

mogen opstaan,

te

uit

daarin

;

;

,

,

troostrijk

heil- en

Woord

moogt

gelooven. Al

d i e bemoeienissen heeft de Heere met zijn troostelooze versaagde en zwakke jongeren gemaakt; ja, ook met een Thomas, die in zijn diepe mismoedigbeid zichzelven zoo afsloot van de bronnen der genade a die bemoeienissen heeft Hij met ,

;

1

hen gemaakt, niet alleen om hunnentwil, maar ook om z ij n volk van alle eeuwen, opdat het hun zoo over-

vloedig,

zou zijn, dat Hij, droeg, leeft tot in alle eeuwigbeid. o. Mocht ge dan Christus veel zien in het Woord door de voorlichting des Heiligen Geestes Om gedurig door het geloove te zien op zijne wonden, opdat het u tot verootmoediging leide en tot waarachtige Maar, kennisse uwer zonde en verslagenheid des harten. mocht ge daarbij ook bedenken, dat Hij nu daartoe leeft, opdat Hij, wat Hi.j door zijn kruis en dood verworven heeft, ook deelachtig zou maken dengenen, die oprechtelijk hnnne behoudenisse in Hem hebben leeren zoeken. die

klaarlijk

dood

en

was, omdat

vastelijk betuigd

Hy hunne zonden

!

,

donkerheid

over uwe ziel; het zal geen teeken er Speurt als gij daarin kunt berusten. leven zijn naarstig na, in de vreeze Gods, of er ook oorzaken voor zijn. 1 de discipelen waren diep verslagen door den dood van Christus. Maar over een Thomas had de mismoedigbeid en troosteloosheid zóo de overhand, dat hij zich onttrok aan den weg der middelen. De Heere heeft een weg der middelen, als: Is

van

A

,

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van zaterdag 1 januari 1887

Abraham Kuyper Collection | 820 Pagina's

Uit de diepte - pagina 669

Bekijk de hele uitgave van zaterdag 1 januari 1887

Abraham Kuyper Collection | 820 Pagina's