GeheugenvandeVU cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van GeheugenvandeVU te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van GeheugenvandeVU.

Bekijk het origineel

Een buitengewone plek voor bijzondere kinderen - pagina 238

Bekijk het origineel

+ Meer informatie

Een buitengewone plek voor bijzondere kinderen - pagina 238

Driekwart eeuw kinderstudies in het Peadologisch Instituut te Amsterdam (1931-2006)

1 minuut leestijd Arcering uitzetten

Geraadpleegde archieven en literatuur

archieven Archief van de Vrije Universiteit Archief College van Directeuren van de Vereeniging voor Hooger Onderwijs op Gereformeerden Grondslag (ad) – Notulen. – Stukken behorende bij de notulen. Historisch Documentatiecentrum voor het Nederlands Protestantisme (1800-heden) (hdc). Archief Waterink (niet gesystematiseerd) (aw). De Bascule, Amsterdam Archief Paedologisch Instituut (niet gesystematiseerd) (api). Archief Documentatiecentrum Nederlandse Psychologie, Groningen (adnp)

literatuur Baartman, A., Ley, A. van der Stolk, J. (red.) (1999). Het perspectief van de orthopedagoog. Houten/ Diegem: Bohn Stafleu Van Loghum. Bakker, D. J. (1971). Temporal order in disturbed reading. Rotterdam: Universitaire Pers Rotterdam. Bakker, D. J. (1986). Zijdelings: neuropsychologische methoden ter behandeling van dyslexieën. Lisse: Swets Zeitlinger. Bakker, D. J. (1990). Neuropsychological treatment of dyslexia. New York: Oxford University Press. Bakker, D. J. (1998a). IJzer wordt gescherpt met ijzer: het balans-model gewogen. Amsterdam: afscheidsrede Vrije Universiteit. Bakker, D. J. (1998b). Jan Kappers als neuropsycholoog. In M. Kroon (red.). Jan Kappers, 1946-1995 (5-18). Amsterdam: Paedologisch Instituut. Bakker, D. J. (2002). Teaching the brain. In A. Y.Stringer, E. L.Cooley A. L. Christensen (Eds), Pathways to prominence in neuropsychology: Reflections of

Een buitengewone plek; Perfect Service; pag 237 2e proef

237

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van zondag 1 januari 2006

Historische Reeks | 247 Pagina's

Een buitengewone plek voor bijzondere kinderen - pagina 238

Bekijk de hele uitgave van zondag 1 januari 2006

Historische Reeks | 247 Pagina's