GeheugenvandeVU cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van GeheugenvandeVU te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van GeheugenvandeVU.

Bekijk het origineel

Revue 2001 - pagina 40

Bekijk het origineel

+ Meer informatie

Revue 2001 - pagina 40

2 minuten leestijd Arcering uitzetten

voor objectgeoriënteerde, functionele, logische en gedistribueerde talen behandeld. Bovendien is het gebaseerd op het inzicht dat vele traditionele technieken gezien kunnen worden als speciale gevallen van algemenere technieken, wat de toegankelijkheid voor de student verhoogt. Het is bedoeld voor vierdejaars informaticastudenten en voor praktische compilerbouwers. Voor verdere informatie zie www.wiley.co.uk/grune Masterclass Kunstmatige Intelligentie De divisie Wiskunde en Informatica organiseert regelmatig masterclasses voor leerlingen uit 5 en 6 vwo. De Masterclass Kunstmatige Intelligentie vond in het najaar van 2000 plaats. Kunstmatige Intelligentie is voor de meeste VWO-leerlingen een geheel onbekende discipline en zo'n cursus is bedoeld om hen een goed beeld te geven van wat het vak inhoudt. In totaal toonden 34 scholieren belangstelling voor de uit zes bijeenkomsten bestaande masterclass. Die bijeenkomsten waren gewijd aan heel verschillende onderwerpen uit de Kunstmatige Intelligentie, zoals programmatuur om gezichten te herkennen, programma's om computers met elkaar te laten samenwerken, genetische algoritmen en de mogelijkheden om computers een taal te leren. In totaal behaalden 21 leerlingen een certificaat. Masterclass Wiskunde

38

De masterclass Wiskunde vond in februari en maart 2001 plaats. Gedurende zes bijeenkomsten worden de leerlingen wegwijs gemaakt in onder andere complexe getallen, fractals enjuliaverzamelingen, chaostheorie, de rij van Fibonacci en het (3nH-l)probleem. ledere les bestaat uit een theoretisch gedeelte, waarna de hele groep verhuist naar een computerzaal om de theorie in praktijk te brengen. Een leerling die vier of meer lessen heeft gevolgd, ontvangt aan het eind van de masterclass een certificaat. Deze masterclass biedt de VWO-leerling en de universiteit diverse voordelen. De leerling krijgt inzicht in de rol van computer bij de moderne wiskunde en leert met computerpakketten te werken die ook in een bètastudie worden gebruikt. Tevens wordt de leerling gestimuleerd om te denken op een wijze die past binnen een exacte studie. De leerling ontdekt bovendien dat wiskunde een springlevend vak is met allerlei boeiende ontwikkelingen en toepassingen.

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van maandag 1 januari 2001

Revue | 128 Pagina's

Revue 2001 - pagina 40

Bekijk de hele uitgave van maandag 1 januari 2001

Revue | 128 Pagina's