Israëlitische Oudheidkunde en Archaeologia Sacra - pagina 20
20 Oude T e s t a m e n t verschaft aangaande het Jebusietische Jeru 8 Äsalem in, dat).Bij dezen stand van zaken z i e t men lichtelijkde archaeologischereputatie van J o s e p h u shetgrootste belang heeft bij de handhaving v a n ons beginsel, da ...
Israëlitische Oudheidkunde en Archaeologia Sacra - pagina 29
28) De W e t t e - R e a b i g e r , Arch. bl. 1. 29) Zoo las in 1571 A z a r j a de R o s s i , Meor Enajim, cap. 56, geciteerd door M. A . L e v y op bl. 4 van zijne „Geschichte der Jüdischen Münzen", Leipzig, Nies'sche Buchdr. 1862. 30) Dat de afkortingen zijn op te vatten,2V, W, IV, n; ...
Israëlitische Oudheidkunde en Archaeologia Sacra - pagina 5
I. Hetonderscheidenkarakterbreeuwsche oudheidkunde meestenvanvanIsraëlietischehare beoefenaars niet duidelijk aangewezen.De mannen, die na de reformatie de eerste werken onderop genoemde terreinen schreven, stonden te zeerom ...
Israëlitische Oudheidkunde en Archaeologia Sacra - pagina 21
21 De aangehaalde voorbeelden mogen volstaan om de wederzijdsche afhankelijkheid v a n Israëlietische oudheidkunde en archaeologia beidevoorgrootste datsacra toe te lichten. dentheoloog enbelang.hijdenDeze afhankelijkheidvoorde ...
Israëlitische Oudheidkunde en Archaeologia Sacra - pagina 6
6 Doch er is meer. Heb onderscheid tusschen de godgeleerde archaeologiasacra enhaar ethnologischde Israëlietische oudheidkundekarakter zou allichtvandenmetaanvangaf duidelijker beseft zijn geworden, indien men zich nauw keurig rekens ...
Israëlitische Oudheidkunde en Archaeologia Sacra - pagina 30
31 zijn heele en halve sikkelen, terwijl in den Perzischen tijd de sikkel in drieën werd gedeeld. Zie Neh. 10:33 (St. Vert. vers 32). 36) Het komt hiervoornamelijk aan op de quaestie, welkeaera bedoeld is met de bovenvermelde aanduidingen2Vienz. Plaatst men de sikkelen ...
Israëlitische Oudheidkunde en Archaeologia Sacra - pagina 7
7 tusschen B o u h i e renMontfauconoverde vraag, ofde Therapeuten als Joodsche, dan w e l als christelijke asceten moeten worden beschouwd N u gold eeuwhetw e l onder de geleerden der zeventiendevrij algemeen als vanzelfsprekend, ...
Israëlitische Oudheidkunde en Archaeologia Sacra - pagina 22
22 samenwerking stellingalsU w e r colleges w e r d verblijd m e t eene aanlectorinhetHebreeuwschen de bijbelschearchaeologie. I k waardeerde dat voorrecht temeer, w a a r ik voor U een onbekende w a s , w i e n s wetenschappelijkwer ...
Israëlitische Oudheidkunde en Archaeologia Sacra - pagina 8
8 dat ik van hem aanhaalde brauche jeneshierBuchgarnichtinspiriertmir hinreichend4zuoderwenn1ich) in mijne openbare l e s : „Ich untersuchen, canonischob dieses odersei, sondern es istw ...
Israëlitische Oudheidkunde en Archaeologia Sacra - pagina 31
32 zamenlijkals „vrijheidsmunten" qualificeert. Deze opschriftenontbreken echter op de heele en halve sikkelen, wat zeer moeilijk te begrijpen zou zijn in den eersten opstand. Maar het verklaart zich gereedelijk wanneer men de sikkelen plaatst onder Simon Maccabaeus, metdien ...