![Roomsch Geschiedenis Onderwijs.](https://geheugenvandevu.digibron.nl/images/generated/de-reformatie/reguliere-editie/1932/05/27/4-thumbnail.jpg)
Roomsch Geschiedenis Onderwijs.
II. De overmatige eenzijdigheid van voorstelling in dit werkje blijkt ook uit de vele dikke woorden, die de schrijver gebruikt, en die in hun suggestieve w'erking soms de grenzen van demagogische overdrijving naderen. Volgens dit boek was de toestand der „Ka ...
![Dr J. Th. de Visser’s ideëen over kunst en schoonheid.](https://geheugenvandevu.digibron.nl/images/generated/de-reformatie/reguliere-editie/1932/05/27/3-thumbnail.jpg)
Dr J. Th. de Visser’s ideëen over kunst en schoonheid.
Eenige weken geleden deed ik in enkele regels mededeehng van mijn voornemen, indien mogelijk, iets te schrijven in ons blad over de ideeën van wijlen Dr J. Th. de Visser inzake kunst en schoonheid.In allerlei persartikelen was zijn verdienste en beteokenis als staatsman, leider, schrijver, ...
![Volhardende.](https://geheugenvandevu.digibron.nl/images/generated/de-reformatie/reguliere-editie/1932/05/27/2-thumbnail.jpg)
Volhardende.
De ervaring leert dat op dagen van zalig geestelijk genot vaak een tijd van inzinking volgt.En dat de curve van die inzinking dieper daalt naarmate de toplijn der verheffing eerst hooger klom. Zoo is er de schommeling tusschen het stabiel en het labiel evenwicht. Als het feestgewaad afgele ...
![„Rhythmisch zingen”.](https://geheugenvandevu.digibron.nl/images/generated/de-reformatie/reguliere-editie/1932/05/27/2-thumbnail.jpg)
„Rhythmisch zingen”.
Onderstaand artikeltje heeft de waarde van oen biecht, niet meer, en niet minder.Niet meer: het wil en kan in geen enkel opzicht iets te kort doen aan wat menschen van het vak na zorgvuldige overweging als eisch meenen te moeten stellen, inzake het vraagstuk, waarover het hier loopen zal. ...
![Eben-Haëzer.](https://geheugenvandevu.digibron.nl/images/generated/de-reformatie/reguliere-editie/1932/05/27/1-thumbnail.jpg)
Eben-Haëzer.
II. De Hervorming, dat was eea groote verlossing uit de macht van de Roomsch© dwaling („leer"). Dat was een groote donder over den geest der Middeleeuwen. Hoe bevrijdend werlcte het Woord des Heeren, dat Gods volk verloste van het juk der Roomsche kerk, hetwelk zij ...