![Jaarboek 1973-1974 - pagina 183](https://geheugenvandevu.digibron.nl/images/generated/jaarboeken/jaarboek-1973-1974/1973/01/01/183-thumbnail.jpg)
Jaarboek 1973-1974 - pagina 183
Prof. dr. M. W. Heslinga Dutch mill as a geographical technical term; in: Transactions Third Symposion, The International Molinological Society, 1973, biz. 47-56. Hoe Nederlands zijn de „Hollandse" molens? een vraagstuk van industriële archeologie; in: Archeologie en historie. Feestbundel H. Brun ...
![Jaarboek 1973-1974 - pagina 184](https://geheugenvandevu.digibron.nl/images/generated/jaarboeken/jaarboek-1973-1974/1973/01/01/184-thumbnail.jpg)
Jaarboek 1973-1974 - pagina 184
in major language areas; Cochumer Geographische Arbeiten, F. Schönning, Paderborn, biz. 19-29.INTERFACULTEIT DER ACTUARIËLE WETENSCHAPPEN EN ECONOMETRIE Prof. dr. A. H. Q. M. Merkies Raming en realisatie van de binnenlandse afzet van metselbaksteen; in: Economisch-Statistische Berichten nr ...
![Jaarboek 1973-1974 - pagina 185](https://geheugenvandevu.digibron.nl/images/generated/jaarboeken/jaarboek-1973-1974/1973/01/01/185-thumbnail.jpg)
Jaarboek 1973-1974 - pagina 185
Drs. A. Vermeer, prof. dr. C. C. F. Gordijn en C. v. d. Brink Bewegingstherapie voor geestelijk gehandicapten; in: Tschr. v. zwakzinnigheid en zwakzinnigenzorg, (jan. 1974). Bewegingsonderwijs en bewegingstherapie voor het lichamelijk gehandicapte kind; in: Tschr. v. Bewegingstherapie, (sept. 197 ...
![Jaarboek 1973-1974 - pagina 187](https://geheugenvandevu.digibron.nl/images/generated/jaarboeken/jaarboek-1973-1974/1973/01/01/187-thumbnail.jpg)
Jaarboek 1973-1974 - pagina 187
Universitair onderzoek Nota over het wetenschappelijk onderzoek aan de Vrije Universiteit, verkort weergegeven tijdens een bijeenkomst van de universiteitsraad aan de Vrije Universiteit op 2 september 1974, en opgesteld door Prof. dr. C. C. Jonker, lid van het College van Bestuur van 1 september ...
![Jaarboek 1973-1974 - pagina 188](https://geheugenvandevu.digibron.nl/images/generated/jaarboeken/jaarboek-1973-1974/1973/01/01/188-thumbnail.jpg)
Jaarboek 1973-1974 - pagina 188
1. De toestand In het afgelopen cursusjaar heeft het universiteitsbestuur zich intensief beziggehouden met het wetenschappelijk onderzoek aan de Vrije Universiteit. Dit blijkt uit de verschillende stukken die, na herhaald overleg en uitvoerige discussie binnenskamers, de verschillende universitai ...
![Jaarboek 1973-1974 - pagina 189](https://geheugenvandevu.digibron.nl/images/generated/jaarboeken/jaarboek-1973-1974/1973/01/01/189-thumbnail.jpg)
Jaarboek 1973-1974 - pagina 189
4. De verandering in de maatschappelijke waardering van onderzoek in het algemeen, die o.a. ook het maatschappelijk relevante onderzoek hoger schat dan het fundamentele onderzoek, waarop het rust. 5. De structurele veranderingen in de onderzoeksituatie in Nederland, die gezien de omvang en de kos ...
![Jaarboek 1973-1974 - pagina 190](https://geheugenvandevu.digibron.nl/images/generated/jaarboeken/jaarboek-1973-1974/1973/01/01/190-thumbnail.jpg)
Jaarboek 1973-1974 - pagina 190
De functie van het onderzoek bij het onderwijs, zoals die tot nu toe gegeven is, berust op een lange traditie. Zij is hier nadrukkelijk geaccentueerd omdat zij bij massa-onderwijs maar al te gemakkelijk verloren gaat en de universiteit daarbij verarmt tot een „leer"-school. 2.3. De laatste jaren ...
![Jaarboek 1973-1974 - pagina 191](https://geheugenvandevu.digibron.nl/images/generated/jaarboeken/jaarboek-1973-1974/1973/01/01/191-thumbnail.jpg)
Jaarboek 1973-1974 - pagina 191
onderwijs over de betreifende theorieën of over de nog niet tot theorieën of paradigma's gekristalliseerde stukken meningsvorming aan de orde komen. Juist omdat het onderwijs zo nauw met het onderzoek verbonden is, moet de waarde en de zekerheid van de kennis die toch uit het onderzoek voortgekom ...
![Jaarboek 1973-1974 - pagina 192](https://geheugenvandevu.digibron.nl/images/generated/jaarboeken/jaarboek-1973-1974/1973/01/01/192-thumbnail.jpg)
Jaarboek 1973-1974 - pagina 192
zoals de informatica. Deze groei van elke wetenschap, die zich uit in steeds verdere specialisatie èn de uitbreiding van het aantal wetenschappen zet het idee van de universiteit als overkoepeling van alle wetenschappen van binnen uit onder een steeds grotere druk. De eenheid van de wetenschap en ...