Verslag studiedag 'VU tussen twee VU-ren' - pagina 20
c) in een levend contact staat met andere vormen van kennen dan de weten-schappelijke die gevoed worden door bijbelse inzichten.E.H, van Olst is de enige die de vraag aansnijdt of de VU als christelijkeuniversiteit opgericht zou moeten worden als die niet opgericht zou ...
Verslag studiedag 'VU tussen twee VU-ren' - pagina 21
leen spreken als men tegelijk de eenheid kent die met wetenschap en geloofals zodanig gegeven is. Uit die eenheid volgt de grens die aan verscheiden-heid gesteld moet worden.Die grens is moeilijk duidelijk aan te geven. Maar men merkt het, aldus VanHiessen, wel wanneer ...
Verslag studiedag 'VU tussen twee VU-ren' - pagina 22
van de verhouding tussen waarden en (sociale) wetenschappen. Binnen de so-ciale wetenschappen, zegt hij, wint de opvatting terrein dat niaatschappe-lijke invloeden, waarden niet alleen werkzaam zijn bij input en output vanwetenschappelijke onderzoeken (bij keuze van problemen ...
Verslag studiedag 'VU tussen twee VU-ren' - pagina 23
maatschappij. De doelstelling moet dus politiek vertaald worden.Zorg voor elkaar en aanspreekbaarheidSubthema c kreeg de volgende toelichting: Wat betekent de doelstelling voorde manier waarop zij die aan de universiteit verbonden zijn, met elkaar om-gaan? ...
Verslag studiedag 'VU tussen twee VU-ren' - pagina 24
Van der Meer vat het thema "zorg voor elkaar" vanuit zijn discipline, degeneesKunde, ruimer op als zorg voor hen die in de mediscne wetenschap ende patiëntenzorg centraal (moeten) staan, namelijk de patiënten. Genees-kunde moet gedragen worden door een voortdurende bezinning ...
Verslag studiedag 'VU tussen twee VU-ren' - pagina 25
Samenvatting bijdragen congresmap thema IIDe universiteit heeft een maatschappelijke functie en het ligt derhalve voorde hand bij het evalueren van het functioneren van de VU ook de nodige aan-dacht te besteden aan wat in eerste instantie aangeduid kan worden als de ...