GeheugenvandeVU cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van GeheugenvandeVU te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van GeheugenvandeVU.

887 resultaten
Filteren
van 89
1981-01-01
Verslag studiedag 'VU tussen twee VU-ren' - pagina 62

Verslag studiedag 'VU tussen twee VU-ren' - pagina 62

veld in enge zin als voor het brede veld waarin de resultaten van weten-schappelijk onderzoek worden doorvertaald naar de samenleving is er wel de-gelijk reden en ruimte om de hierboven genoemde noties vanuit een schrif-tuurlijke visie te hanteren en toe te passen.Bij ...

Publicaties VU-geschiedenis
370 woorden
Verslag studiedag 'VU tussen twee VU-ren' - pagina 63

Verslag studiedag 'VU tussen twee VU-ren' - pagina 63

schapsbeoefening en over een aantal uitgangspunten daarvoor; ik heb nogweinig gesproKen over de positie van de VU daarin; daarop kom ik meteennog even terug. Voordat ik echter daartoe overga, wil ik eerst in het kortnog even iets vertellen over mijn eigen ervaringen en over e ...

Publicaties VU-geschiedenis
403 woorden
Verslag studiedag 'VU tussen twee VU-ren' - pagina 64

Verslag studiedag 'VU tussen twee VU-ren' - pagina 64

denk maar aan milieuvervuiling, energie-uitputting, enz.Dat brengt mij dan ook bijna noodzakelijkerwijs tot de conclusie aat er,wil er sprake zijn van een zinvolle visie op wetenschap m relatie tot. desamenleving, inderdaad een breder kader nodig is dan alleen maar pure axi ...

Publicaties VU-geschiedenis
408 woorden
Verslag studiedag 'VU tussen twee VU-ren' - pagina 65

Verslag studiedag 'VU tussen twee VU-ren' - pagina 65

/oc­f een verantwoorde reflectie dan de huidige elastische doelatelling.Het vormgeven aan een christelijke instelling en aan een wetenschap dievernieuwing niet schuwt is geen gemakkelijke zaak. Dat vereist een funda­ment van waaruit ook de vooronderstellingen van wetenschap e ...

Publicaties VU-geschiedenis
445 woorden
Verslag studiedag 'VU tussen twee VU-ren' - pagina 66

Verslag studiedag 'VU tussen twee VU-ren' - pagina 66

telijke identiteit van onderwijs en onderaoevc, de beperic^e mogelijKheidvanuit het bestuur en beheer op alle niveaus van de VU oa een christelijk ka-rakter van deze instelling vorm en inhoud te geven, alsr.ede het feit dat eenaanzienlijk deel van de studentenpopulatie ong ...

Publicaties VU-geschiedenis
432 woorden
Verslag studiedag 'VU tussen twee VU-ren' - pagina 67

Verslag studiedag 'VU tussen twee VU-ren' - pagina 67

reflectie op wetenschapsbeoefening.U zult kunnen begrijpen dat ik die laatste mogelijkheid een groot verliesacht; maar iic vraag me wel af of de laatste keus in het licht van de ont-wikkelingen van de afgelopen jaren m e t een eerlijker oplossing is. Wanneerinderdaad n ...

Publicaties VU-geschiedenis
169 woorden
Verslag studiedag 'VU tussen twee VU-ren' - pagina 68

Verslag studiedag 'VU tussen twee VU-ren' - pagina 68

...

Publicaties VU-geschiedenis
0 woorden
Verslag studiedag 'VU tussen twee VU-ren' - pagina 69

Verslag studiedag 'VU tussen twee VU-ren' - pagina 69

Pluraliteit en consensusC. Sanders Probleems tellingHet probleem dat in deze sectie aan de orde gesteld wordt is duidelijk.Aan onze universiteit treft men een grote verdeeldheid aan wat betreft poli-tiek-maatschappelijke opvattingen en is er ge ...

Publicaties VU-geschiedenis
292 woorden
Verslag studiedag 'VU tussen twee VU-ren' - pagina 7

Verslag studiedag 'VU tussen twee VU-ren' - pagina 7

InhoudsopgaveTerugblik 5Samenvattingen van de bijdragen aan de congresbundel: - thema I 9 - thema II ...

Publicaties VU-geschiedenis
116 woorden
Verslag studiedag 'VU tussen twee VU-ren' - pagina 70

Verslag studiedag 'VU tussen twee VU-ren' - pagina 70

werkelijkheid op een totaal andere wijze. De regels van de rekenkunde - oneen ander voorbeeld te geven - zijn niet dentcbaar zonder ons manipulerenvan objecten. Het kind in de box dat met blokjes aan het spelen is, leertal doende wat optellen en aftrekken is (Piaget).Z ...

Publicaties VU-geschiedenis
371 woorden
van 89