Verslag studiedag 'VU tussen twee VU-ren' - pagina 160
worden en geïntegreerd in verder onderwijs en or.aerzoek. N.B. - andere onderwijsvormen.2. Het Bezinningscentrum moet worden versterkt, en stimulerend werken naar de rest van de VU. Aandacht voor: a. bezinning op wetenschap; b. brievenbusfunctie vo ...
Verslag studiedag 'VU tussen twee VU-ren' - pagina 161
Verslag discussiegroep lie, thema: VU en ontwikkelingssamenwerking: Elite voor elite? Aan deze groep werden de volgende vragen voorgelegd:1. Universitaire hulpverlening richt zich kr ...
Verslag studiedag 'VU tussen twee VU-ren' - pagina 163
He. VU en ontv/ikkelingssamenwerking: Elite voor elite?Ten aanzien van de stelling dat de VU zich in universitaire samenwerkingtot elites richt werd gesteld, dat de mogelijkheden van een universiteitom in een directe relatie met de armsten te komen heel beperkt zijn. ...
Verslag studiedag 'VU tussen twee VU-ren' - pagina 164
kan niet alles doen en moet dat niat willen. Vanuit de doelstelling, dac er een dialogische relatie met groepen en organen in de derde wereld moet komen (om m.a.w. om neer dan 'hulp'), zal de VU ook hier grote aandachtmoeten geven aan één of twee van de grote probleemgebiede ...
Verslag studiedag 'VU tussen twee VU-ren' - pagina 165
turen op onze maatschappij uitgeoefend wordt? Aan het universiteitsbestuur vragen om preferent formacieplaatsen toe te kennen aan qualitatief goede onderzoeksprojecten die uit bovengenoemde activiteiten voortvloeien. Commentaar: Zij vormt een geheel me ...
Verslag studiedag 'VU tussen twee VU-ren' - pagina 166
In de contacten met de Wereldraad kan ook de vraag aar. 3e orde komen hoe de VU de wereldraad ten dienste kan zijn op net "errem van onderwijs en onderzoek.IV. Organisatorische aspecten In de bijdragen die tevoren schriftelijk waren mgeaisnd voor d ...
Verslag studiedag 'VU tussen twee VU-ren' - pagina 169
Conclusies discussiegroepenGroep Ia:1. ^unaniem): Laten we de doelstelling niet inperken tot een juridische for- mule, want dan keert zij zich tegen zichzelf.2. Hoe aoet de doelstelling dan functioneren? Drie verschillende mogelijkhe- den ...