![Bijzondere chemie?! - pagina 273](https://geheugenvandevu.digibron.nl/images/generated/historische-reeks/bijzondere-chemie/2005/01/01/273-thumbnail.jpg)
Bijzondere chemie?! - pagina 273
HET SCH E I K U N D E O N D E R Z O E KDe komst van prof. dr. H. Timmerman (1979-2002) gaf de farmacochemie nieuwe impulsen, waarbij onderwijs en research over de gehele breedte van het vakgebied een plaats kregen. Andere belangrijke onderwerpen, die vooral in latere jaren de aandacht trok ...
![De Vrije Universiteit en Zuid-Afrika 1880-2005 ([Deel 1]) - pagina 442](https://geheugenvandevu.digibron.nl/images/generated/historische-reeks/de-vrije-universiteit-en-zuid-afrika-1880-2005-deel-1/2005/01/01/442-thumbnail.jpg)
De Vrije Universiteit en Zuid-Afrika 1880-2005 ([Deel 1]) - pagina 442
NOTENHOOFDSTUK586. De Klerk, 'Die ideologie van die Ossewa-Brandwag', 318. 87. Van der Schyff, Wonderdaad, 478-479. 88. Van der Schyff, Wonderdaad, 479-482. 89. Uitvoerig beschreven in Roberts and Trollip, The South African opposition.90. Zie bijv. Du Plessis, Aparthei ...
!['Hier leert de natuur ons zelf den weg' - pagina 138](https://geheugenvandevu.digibron.nl/images/generated/historische-reeks/hier-leert-de-natuur-ons-zelf-den-weg/2005/01/01/138-thumbnail.jpg)
'Hier leert de natuur ons zelf den weg' - pagina 138
kernfysica en kernenergieons inzicht, tot verdieping van het besef onzer verantwoordelijkheid en tot beter verstaan en vervullen van onze opdracht’.16 De bezinning op de toepassingen van de kernfysica leidde uiteindelijk tot een bredere discussie over de relatie tussen natuurkunde en maats ...
!['Hier leert de natuur ons zelf den weg' - pagina 170](https://geheugenvandevu.digibron.nl/images/generated/historische-reeks/hier-leert-de-natuur-ons-zelf-den-weg/2005/01/01/170-thumbnail.jpg)
'Hier leert de natuur ons zelf den weg' - pagina 170
bezinning op het bijzondere karakter van de wetenschapde basistheorieën, in wisselwerking met een christelijke filosofie en natuurfilosofie, d.w.z. de “interpretatie” kan gestimuleerd zijn door opvattingen uit de filosofie, maar kan ook de filosofie weer beïnvloeden.’ Deze ‘interpretatie’ behoorde ...
!['Hier leert de natuur ons zelf den weg' - pagina 206](https://geheugenvandevu.digibron.nl/images/generated/historische-reeks/hier-leert-de-natuur-ons-zelf-den-weg/2005/01/01/206-thumbnail.jpg)
'Hier leert de natuur ons zelf den weg' - pagina 206
hoofdlijnen van het onderzoek in de subfaculteitZwitser R. P. Griessen, die was gepromoveerd aan de eth te Zürich en daarna post-doc was aan de University of Toronto, tot lector (1976) en daarna hoogleraar (1980) in de vaste-stoffysica werd de uitbreiding tenslotte gerealiseerd. Hierna werd ...
![Kleine luyden in ontwikkeling - pagina 45](https://geheugenvandevu.digibron.nl/images/generated/historische-reeks/kleine-luyden-in-ontwikkeling/2005/01/01/45-thumbnail.jpg)
Kleine luyden in ontwikkeling - pagina 45
de verre naaste die studenten nodig is. Afgestudeerden die worden uitgezonden kunnen alleen succes hebben, als ze zich grondig voorbereiden op de sociale en geestelijke achtergrond van de lokale bevolking, en hun programma en methoden daarop aanpassen. Het is niet zeker dat bij latere sollicitati ...
![Kleine luyden in ontwikkeling - pagina 71](https://geheugenvandevu.digibron.nl/images/generated/historische-reeks/kleine-luyden-in-ontwikkeling/2005/01/01/71-thumbnail.jpg)
Kleine luyden in ontwikkeling - pagina 71
de vu in wereldverband dat er nauwelijks een gebied valt aan te wijzen waarop men, voor de doorwerking van het eigen beginsel der Vrije Universiteit, een krachtiger beroep kan doen op zowel de universitaire bevolking zelf als op degenen die bereid zijn haar geestelijk en financieel te steunen, dan ...
![Kleine luyden in ontwikkeling - pagina 188](https://geheugenvandevu.digibron.nl/images/generated/historische-reeks/kleine-luyden-in-ontwikkeling/2005/01/01/188-thumbnail.jpg)
Kleine luyden in ontwikkeling - pagina 188
ontwikkelingsprogramma’s komen en gaanteiten waarvan zes in Indonesië. De vu is direct een prominente medespeler en wordt verantwoordelijk voor twee samenwerkingsverbanden, namelijk met de Universitas Gadjah Mada in Indonesië en de Universiteit van Botswana, Lesotho en Swaziland (ubls) in ...
![Kleine luyden in ontwikkeling - pagina 214](https://geheugenvandevu.digibron.nl/images/generated/historische-reeks/kleine-luyden-in-ontwikkeling/2005/01/01/214-thumbnail.jpg)
Kleine luyden in ontwikkeling - pagina 214
de eerste samenwerkingsverbandenuniversitaire organisatie. In 1988 begint zo’n type project in Swaziland en in 1993 in Lesotho. Onder het tweede samenwerkingsgebied vallen twee vu-projecten. Het eerste project is van het type faculteitsopbouw. Het betreft steun aan de afdeling geologie in ...
![Kleine luyden in ontwikkeling - pagina 304](https://geheugenvandevu.digibron.nl/images/generated/historische-reeks/kleine-luyden-in-ontwikkeling/2005/01/01/304-thumbnail.jpg)
Kleine luyden in ontwikkeling - pagina 304
een nieuw beleidde overeenkomst met Potchefstroom te verbreken en te kiezen voor steun aan een zwarte, niet-confessionele universiteit in de regio zuidelijk Afrika. Zo gaat de vu van een aparte naar een zwarte universiteit, net in de tijd dat de Nuffic de ontwikkelingssteun van de Nederlands ...