Kleine luyden in ontwikkeling - pagina 142
samenwerkingsovereenkomsttig hoge prioriteit aan de uitbreiding van het onderwijs. Na het basisonderwijs komt in 1979 de expansie van het voorgezet onderwijs aan bod. In heel Indonesië worden scholen gebouwd en nieuwe schoolboeken geschreven. Er is een gigantisch tekort aan leraren, vooral ...
Kleine luyden in ontwikkeling - pagina 153
trouw aan het woord in salatiga152de vs. Het punt is namelijk dat zij bij terugkomst verantwoordelijke leidinggevende posities zouden krijgen, waardoor zij van het onderzoek zouden worden afgehouden. Om dat te vermijden keerden ze niet naar hun universiteit terug. Maar de positieve ...
Kleine luyden in ontwikkeling - pagina 161
van een aparte naar een zwarte universiteit160Mogelijkheden voor samenwerking zouden vooral liggen in een integraal programma van langere duur, waarin naast universitaire projecten ook subuniversitaire hulp (op het gebied van hoger beroepsonderwijs) en materiële steun nodig zijn. Di ...
Kleine luyden in ontwikkeling - pagina 267
de thuisbasis en de teruggekeerden2661980 een gedeelte wijdt aan ontwikkelingshulp. Hij betoogt daarin dat ‘de voorwaarden om de natuurwetenschappen in de ontwikkelingslanden tot ontplooiing te brengen slechts in een lang en geduldig begeleid proces tot stand kunnen worden gebracht’ ...
Kleine luyden in ontwikkeling - pagina 293
de derde wereld in huis292landse universiteiten en hogescholen de vu het hoogste aantal vluchtelingstudenten telt. Met 92 vluchtelingstudenten staat de vu op eenzame hoogte; de (grotere) universiteiten van Utrecht en Groningen komen met 80 en 75 vluchtelingen op de tweede en derde p ...
De Vrije Universiteit en Zuid-Afrika 1880-2005 ([Deel 1]) - pagina 111
STUDERE Ntencorps, hij wel. Hij werd ook lid en mettertijd fiscus van het dispuutIUMBOen van het juridisch dispuutgezelschapQBDBD.109Sa-men met Ferdinand Postma was hij in 1 9 0 2 lid van de nieuw opgerichte Gymnastiek- en Schermvereniging, waarvan J . G ...
De Vrije Universiteit en Zuid-Afrika 1880-2005 ([Deel 1]) - pagina 131
CNOCNO sloeg aan. In 1905 kende Transvaal al 228 CNO-scholen met 4 1 9 onderwijzers en 9335 leerlingen - tegenover ongeveer 3 0 . 0 0 0 leerlingen op de staatsscholen. 37 J.K. M. te Boekhorst, voor de oorlog in dienst bij het Transvaalse departement van onderwijs als inspecteur van onderwi ...
Voor bepaalde tijd. Lustrumboekje Faculteit der Letteren 2005 - pagina 48
aMTSSU-J V o o r b e p a a l d e t r j d het bruikbaar of relevant was - vandaar de voorkeur voor contem- ...
Voor bepaalde tijd. Lustrumboekje Faculteit der Letteren 2005 - pagina 59
at Du Perron en Ter Braak ervan zouden vinden om met een lichtpuntje 1 de universiteiten op het onderzoek, o Artikel va ...
125 jaar Faculteit der Godgeleerdheid aan de Vrije Universiteit - pagina 467
noten hoofdstuk 8466broedertwist. De houding van de synoden van de Gereformeerde Kerken ten opzichte van de Vrijmaking’, jggkn 5 (1991) 133-175. 11. Plomp, Een kerk in beweging, 15. 12. Dekker, De stille revolutie, 41-44; Post, Gereformeerd zijn en blijven, 142143. 13. Th. Booy, Ker ...