VU Magazine 1989 - pagina 88
CREATIVITEIT + COMPUTER = A M I G A . Van programmeren hoeft u niets te weten om met uw Amigo de meest fantastische beelden en animaties te verzinnen: op de monitor, op video, papier, dia, film . . . Voeg daar de geluidsmogelijkheden aan toe. Multi-tosking. Muis/ikon bedienings-gemok. De dogelijk ...
VU Magazine 1989 - pagina 89
WETENSCHAP CULTUUR EN SAMENLEVINGS U f»DREIGENDE TROPENJARENDEMENTIE: VOLKSZIEKTE IN OPMARSDE POLITIEK VAN HET VOEDSELWETENSCHAP VERSUS POËZIEMAART 1989-.,. LOSSE NUMMERS f 3,75MARIANNE'S ERFENIS REVOLUTIE, VERLICHTING EN DE WETENSCHAP ...
VU Magazine 1989 - pagina 90
drukken» r ' vandBag enDe Casparie Groep een voorbeeld van 'eenheid In verscheidenheid'.Casparie Almere sterk in tekst- en beeldintegratie van zwartwit tot full color. Casparie Amsterdam drukker van het kleine kwaliteitsdrukwerk.vanCasparie Apeldoorn • van visitekaartj ...
VU Magazine 1989 - pagina 91
18e jaargang no. 3, maart 1989 Het VU-magazine is een maandelijkse uitgave van de Vereniging voor christelijk wetenschappelijk onderv\/ijs ISSN: 0166-0691 commissie van redactie prof.dr.G.W.Noomen (voorzitter), drs.H.J,Brinkman, mevr.P.DondorpTelkamp, dr.R.L.Haan, prof.dr.S.Huisman, dr.W.de Jong, ...
VU Magazine 1989 - pagina 92
Een opgeruimd ideeEen onderzoek onder abonnees van VU-Magazine heeft uitgewezen dat ongeveer de helft het blad na lezing bewaart. Een opmerkelijk groot aantal lezers die wij nu nog beter van dienst kunnen zijn. Speciaal voor VU-Magazine zijn bewaarmappen vervaardigd waarin een hele jaargan ...
Pionieren toen en nu. De geschiedenis van het Paedologische Institutuut in Amsterdam 1931-1989. - pagina 10
Prof. dr. Jan Waterink; oprichter van het Paedologisch Insti-tuut en meer dan dertigjaar lang directeur ...
Pionieren toen en nu. De geschiedenis van het Paedologische Institutuut in Amsterdam 1931-1989. - pagina 11
I D E OPRICHTING EN WAT DAAR AAN VOORAF G I N G I929-I93I 'Ik kan geen pedagogiek doceren als ik niet iets met kinde- ren kan doen', zei prof. dr. Jan Waterink eens. Daarom streefde deze hoogleraar in de pedagogiek en de psycholo- gie aan de Vrije ...
Pionieren toen en nu. De geschiedenis van het Paedologische Institutuut in Amsterdam 1931-1989. - pagina 12
blemen. De collegezaal tenslotte vv^as de onderwij spiekwaar Waterink zijn studenten kon onderrichten in de psy-chologie, de pedagogiek en de pedologie. Aldus ontstond een uniek en zeer veelzijdig geheel waarhulpverlening, onderwijs en onderzoek elkaar troffen. Een ...
Pionieren toen en nu. De geschiedenis van het Paedologische Institutuut in Amsterdam 1931-1989. - pagina 13
Meyers vreesde namelijk dat men zou zeggen dat een con-fessionele richting voor een dergelijk instituut uiterst onge-wenst zou zijn. 'Wanneer we aannemen dat er in Amster-dam 13% Roomschen, 10% Joden, en 7% uitgesprokenatheïsten zijn, dan is er 30% van de bevolking die ...