GeheugenvandeVU cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van GeheugenvandeVU te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van GeheugenvandeVU.

247 resultaten
Filteren
van 25
Een buitengewone plek voor bijzondere kinderen
Een buitengewone plek voor bijzondere kinderen - pagina 197

Een buitengewone plek voor bijzondere kinderen - pagina 197

centrum voor pedagogisch-didactische onderzoekingen196Spannend ook was dat het onderzoek van lateralisatie gebeurde met nieuwe technieken, zoals dichotisch luisteren en dichoptisch zien. Bij dichotisch luisteren worden verschillende letterklanken tegelijkertijd aan het rechter- en l ...

Historische Reeks
Marjoke Rietveld-van Wingerden
416 woorden
Een buitengewone plek voor bijzondere kinderen - pagina 196

Een buitengewone plek voor bijzondere kinderen - pagina 196

Een vroeg idee van de aanpak door het centrum. (Uit De Lint 1925).Een buitengewone plek; Perfect Service; pag 195 2e proef ...

Historische Reeks
Marjoke Rietveld-van Wingerden
20 woorden
Een buitengewone plek voor bijzondere kinderen - pagina 195

Een buitengewone plek voor bijzondere kinderen - pagina 195

centrum voor pedagogisch-didactische onderzoekingenneuropsychologisch onderzoek194Cognitiepsychologisch onderzoek van het lezen werd gaandeweg neuropsychologisch onderzoek van dat proces. Niemand zei er iets van, niemand leek ervan te weten. Uitgangspunt was de verdeling van ...

Historische Reeks
Marjoke Rietveld-van Wingerden
359 woorden
Een buitengewone plek voor bijzondere kinderen - pagina 194

Een buitengewone plek voor bijzondere kinderen - pagina 194

centrum voor pedagogisch-didactische onderzoekingenkörper? Bij verreweg de meeste collega’s ging het om het totale kind, met zijn angsten, driftbuien en wat niet al. Maar vrijwel alle collega’s waren hartelijk, soms ook belangstellend. Wat zal De Wit, de directeur, in de kleine uurtjes ged ...

Historische Reeks
Marjoke Rietveld-van Wingerden
425 woorden
Een buitengewone plek voor bijzondere kinderen - pagina 193

Een buitengewone plek voor bijzondere kinderen - pagina 193

centrum voor pedagogisch-didactische onderzoekingen192den visueel waargenomen. Bij hardop lezen worden die woorden hoorbaar uitgesproken. Er moet dus tijdens het lezen een omzetting plaats vinden van een visueel naar een auditief woordbeeld; visueel-auditieve integratie heet dat. Zi ...

Historische Reeks
Marjoke Rietveld-van Wingerden
417 woorden
Een buitengewone plek voor bijzondere kinderen - pagina 192

Een buitengewone plek voor bijzondere kinderen - pagina 192

centrum voor pedagogisch-didactische onderzoekingentair hoofddocent aan de faculteit, en student-assistenten. Zij maakten aanvankelijk vooral gebruik van paper en pencil tests, taakjes en allerlei apparaatjes. Zo was er een toestel dat visuele en auditieve, later ook tactiele, stimuli kon ...

Historische Reeks
Marjoke Rietveld-van Wingerden
408 woorden
Een buitengewone plek voor bijzondere kinderen - pagina 191

Een buitengewone plek voor bijzondere kinderen - pagina 191

centrum voor pedagogisch-didactische onderzoekingen190nog studentassistent was, moesten wij aantreden in de collegezaal van het pi voor de jaarlijkse bijeenkomst van docenten psychologie in het land. Linschoten en Beets uit Utrecht waren er en Snijders uit Groningen, wellicht ook Va ...

Historische Reeks
Marjoke Rietveld-van Wingerden
357 woorden
Een buitengewone plek voor bijzondere kinderen - pagina 190

Een buitengewone plek voor bijzondere kinderen - pagina 190

centrum voor pedagogisch-didactische onderzoekingenhet volgende incidentje. Een studente steekt haar vinger op en stelt een vraag. Wijngaarden antwoordt en eindigt met de opmerking dat men gewoonlijk eerst gaat staan voordat men een vraag stelt. Veel was nog vanzelfsprekend formeel; als de ...

Historische Reeks
Marjoke Rietveld-van Wingerden
429 woorden
Een buitengewone plek voor bijzondere kinderen - pagina 189

Een buitengewone plek voor bijzondere kinderen - pagina 189

centrum voor pedagogisch-didactische onderzoekingen188ten kiezen bij welke instantie zij ondergebracht wilden worden. Het Centrum koos voor de vu, met geoormerkt geld voor het Centrum. Maar dat oormerken verwaterde omdat iedereen wel wat meer geld kon gebruiken. Het gestarte wetensc ...

Historische Reeks
Marjoke Rietveld-van Wingerden
358 woorden
Een buitengewone plek voor bijzondere kinderen - pagina 188

Een buitengewone plek voor bijzondere kinderen - pagina 188

centrum voor pedagogisch-didactische onderzoekingenpoli voor kinderen en inderdaad, wat waren er toen veel scheelziende kinderen. Zou het rechtzetten van de ogen geen effect kunnen hebben op de kwaliteit van het lezen? Nee dus, voor zover ik mij herinner. In mijn opleiding tot experimentee ...

Historische Reeks
Marjoke Rietveld-van Wingerden
436 woorden
van 25