GeheugenvandeVU cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van GeheugenvandeVU te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van GeheugenvandeVU.

Bekijk het origineel

Gysberti Voetii Selectarum disputationum fasciculus - pagina 300

Bekijk het origineel

+ Meer informatie

Gysberti Voetii Selectarum disputationum fasciculus - pagina 300

2 minuten leestijd Arcering uitzetten

:

D

276

mera

I

S P.

X.

D

E

R

E G E N E R A T

I

N

E.

& misericordia Jacob. 1. 18. 2. Petr. 2. 3. Eph. X.v.9. Causa emanans (quae analogice. ut principium quo a nobis concipi potest) est gratia Dei regenerans quae specialis est. solis electis & Christo datis exhibenda item efficax, invincibilis, vincens & pertendens. atque unum in alterum immutans, ubicunque quid agere, & se exserere intendit. De quibus ex professo nunc non agimus quod in cursu locprum communium, & disputationum saepius illa tractarim; & tam solide ac perspicue in scriptis synodalibus Dordracenis, Amesii item, & Twissi, & Camcronis, & Rhclorforlis, & D. Profess. Leidens. & Maldovii, denique Riveti explicata sint, ut non videam qnid ultra a quoquam desiderari queat. Suffecerit hic monuisse, gratiam hanc regenerantem debere distingui, ab ea quae terminus est regenerationis. [pag. 439] Illa enim est ipse Deus haec Dei factura seu creatura; aut potius concreatura, qualitas scil. supernaturalis homini impressa, illique inhaerens, tanquam subjecto suo forma accidentalis. Quomodo spiritum regenerationis regenerantis (qui est Deus) a spiritu, qui est ejus opus & effectum, placitum,

Roman.

ejus gratia

8. 28. III.

:

:

;

sollicite

distinguimusjuxta

1.

Cor. 12. 11. Rejicimus ergo.Enthusiastarumdeificatio-

vcrbum aclernum increatmn &c. Illis enim Dei & hominis naturam, & utriusque operationes subvertunt. Quas abominationes ex confusione Dei cumsuo

nes, spiritum, 8c

cum accidente, Spiritus S. cum verbo, hominis a Deo sanctificati, ipso sanctificatore & divina ejus sanctitate ortas, alibi detegimus. Rejicimus item Pelagianizantium figmenta. 1. Dc volunlale conditionald, de decrcto velleitatis

opere, substantiae

cum

De Scicntia media seu conditionata, per quam desiderata illadeterminatio dicilur praevideri. 3. De Intentione condilionati concursus concomitanter in effcclum : 8c consequenter de concursu 8c egressu simultaneo gratiae <i libcri arbitrii; qui revera est independentia, & primitas, praecursus & praedeterminatio causae secundae. 4. De universali gratia sufjkientc, li' secundum illam vocatione salulari seu desiderio. 2.

cujus praesuppositum esl gratia redemptionis, reconsiliationis, 8c confoederationis universalis. Quae commenta ab autoribus modo citatis satis excussa sunt: ex parte etiam a Theologis Dominicanis aliisque genuinis Thomae sectatoribus, quos apud illos passim, & imprimis apud Sglvium theologum Duacenum tracl. de molione

primi Motoris, allegatos videbis. Ex nostris Ferrius in suo Scholastico orthodoxo ejusdemque defensione c. Jesuilam Perrinum utilissimam hic operam praestitit. Conferri etiam possunt Disscrtationcs variorum dc tcrmino vitac a Breverovicio nuper eclilae. IV. Causa Principalis primae subordinata, est Christus mediator, qua talis, Johan. 17. 2. qui etiam illo respectu apyrfyhq rr,g <ru>TY\pitx.q & 6 auyicfitpv Hebr. 2. 10. 11. dicitur. Est autem haec potestas seu hoc jus mediatoris sollicite distinguendum a potestate & causa absolute prima ac suprema, quae est Christus cum patre & Spiritu S. tanquam unus Deus. Aliud enim est de Christo loqui y.xtx Seste-yiixv; & aliud loqui y-v.t ofaovopiy.v. Alind est eum considerare ut causam simpliciter seu absolute primam, supremam, atque independentem & aliud considerare eum ut causam subordinatam, inferiorem, & dependentem. Hic est quid commune patri, filio, Spiritui S. illic quid peculiare & pruprium filio qua mediatori. Pari ratione distinguenda est potestas resuscitandi mortuos, judicandi in judicio extremo &c. Vide scriptores Calcchciicos in cxplicationc verborum symboli: dominum nostrum V. Causa procatarctica est meritum Christi: ille enim promeritus est nobis gratiam qod bantum justificationis sed & regenerationis quoreferri potestillud Corinth. 1. 30 :

;

:

1

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van zaterdag 1 januari 1887

Abraham Kuyper Collection | 401 Pagina's

Gysberti Voetii Selectarum disputationum fasciculus - pagina 300

Bekijk de hele uitgave van zaterdag 1 januari 1887

Abraham Kuyper Collection | 401 Pagina's