GeheugenvandeVU cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van GeheugenvandeVU te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van GeheugenvandeVU.

Bekijk het origineel

Gysberti Voetii Selectarum disputationum fasciculus - pagina 267

Bekijk het origineel

+ Meer informatie

Gysberti Voetii Selectarum disputationum fasciculus - pagina 267

3 minuten leestijd Arcering uitzetten

D

i

VIII.

s v.

D e Persona

C

ir

k

i

s

t

i

Mediatoris. P a

r s III.

idem contra exinanitionem, humiliationem & minoritatem

adfertur,

filii

243

qua me-

post incarnationem adferri posset. Ad quod nostri Lutheranis aliisque haec niinus candide accipientibus abunde responderunt. "Tantum velimus, ut sepositis praejudiciis, ad argumenta Slancari, praesertim ordine 15. & 33. perspicue ac solide respondeatur. Certe Wigandus in scripto contra Stancarum ad arg. 33. ductum ab absurdo consequenti, quod scil. divina natura in servilem conditionem conjiceretur & e throno majestatis dejiceretur, respondet Deo diatoris

ipsi sic

tum

visum

in incarnatione,

fuit, ut

tum

unigenitus atque aeternus Dci

filius, bpoooa-isq

Patri, fierei

homo,

formam acciperet, &' omnia Mediatoris officia, pro rcconcilialione a salvalione generis humani subiret atipuc perficercl. Quis igitures tu miscUacrcalura, quaehocDei scrvi

factum improbes? /mo, quae le intemperies agital,ut pro errore, hoc exagites^ atque diffames? Cur tam es lividus,ut hunc fontcm vitae ac beatitudinis aelernac, hominibus, peccalis tam misere perditis, invideas, 8c obstruere [pag. 337] v nicaris? A quonam spiritu ista circumferuntur? Certenon Christi, (jui tfilii Dci slupendum bencficium hac in parle praedicat, sed antichristi, idquod rcs v ipsa palam arguii. Quod aulcm Deus fiat servus,ut servos homines, d servitute pec„cati 8c mortis liberct, audi vocem ipsius Dei. Jesa. 43. Servire me fecisti in peccatis „tuis, praebuisti mihi laborem in iniquitatibus tuis. Ego sum, Egosum Ipse, qui „deleo iniquitates tuas propter me, & peccatorum tuorum non recordabor. Audi? „Deus ipse clara voce ail, se in peccatis hominum servire, ti laborare in ipsorum iniT quilatibus. In 53. autem capile luculenter exponitur ea scrvitus: Ipse, inquit scilicet „Servus meus, Vulneratus est propter iniquitates nostras, attritus est propter sce„lera nostra, castigatio pacis nostrae super eum, & livore ejus sanati sumus. Et „electum Dci organon inquit Philipp. 2. Qui cum in forma Dei esset, non rapinam „arbitratus est, ut esset aequalis Deo, sed semetipsum exinanivit, formam Servi „accipiens. Hic docet Aposlolus perspicuis verbis, ipsum Deum, servi formam accepisse. Quod ad exceptionem illam, qua praefrnditur, Christum demnm post assumptam carnem tanquam mediatorem cum subjectione agere coepisse, ante autem non egisse mediatorem cum subjectionesed tantum cum subordinatione voluntaria: id ut gratis & sine probatione adfertur, ita & aenigmaticum mihi videtur. An non subjectio ut sic synonymice est subordinatio & vice versa ? aut saltem una alteri k-/ypia-T(x>g conjuncta V Quisquis enim alteri subordinatur, alteri etiam subjicitur. Atqui filius ante incarnationem tanquam mediator egit cum subjectione, & specialiter intercessit pro fidelibus, iisdemque impetrandam seu potius impetratam & debitam sub cautione salutem applicuit, vi implendae aliquando tempore definito satisfactionis. Excepl. Quod si quis regerat atqui non fuit tum servus, nec causa ministra seu instrumentalis. Rcsp. 1. Qnicunque termini hic usurpentur (de quibus nolumus nunc minutim disputare) sufficit quod utrimque concessum sit,fuisse subordinationem oeconomicam, respectivam, voluntariam, in tempore inchoatam, quamuis ab aeterno decretam, & contingentem per gratiosam a-uyKxrct/Gaunv ab aeterna Dei essentia, & naturali, necessario, absoluto ordine personarum divinarum in eadem essentia distinctam, ita ut ratio formalis unius non sit ratio formalis alterius. Resp. 2. Pilium Dei etiam ante incarnationem fnisse mediatorem &qua talem dici servum constat ex Jesa. 42. Zachar. 6. coll. cum Jesa. G3. 4Jnde infero in objecto adorando rationes illas formales non debere confundi, nec unam alteri subconsilium salutare

fl:

dogma

:

stitui

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van zaterdag 1 januari 1887

Abraham Kuyper Collection | 401 Pagina's

Gysberti Voetii Selectarum disputationum fasciculus - pagina 267

Bekijk de hele uitgave van zaterdag 1 januari 1887

Abraham Kuyper Collection | 401 Pagina's