GeheugenvandeVU cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van GeheugenvandeVU te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van GeheugenvandeVU.

Bekijk het origineel

Gysberti Voetii Selectarum disputationum fasciculus - pagina 338

Bekijk het origineel

+ Meer informatie

Gysberti Voetii Selectarum disputationum fasciculus - pagina 338

3 minuten leestijd Arcering uitzetten

m

D

I

I

S P.

XI.

D

E

S

A

I'.

B.A T

E T

II

FE

8

T

I S.

Hebr. Sabbathon esse singularis, Graeeum tra/J/Jarwv pluralis numeri. Nolo dicere, quid reponi posset quia nolo huie criticae speculatioui inhaerere. Si termini typi & ceremoniac accurate distinguantur, controversia facile enodari poterit, & erit forte magis in verbis, quani in re ipsti. Quatuor ergo erunt responsioues ad objectum locuui Coloss. 2. vers. 16. Aut intelligendum esse Sabbathum, h. e. ultimum dieni festorum, peculiariter & seorsim non sine ratione memoratum: quomodo Marci 10. vers. 7. Dicile discipulis ipsius 8' Petro. Aut intelligendum [pag. 12^7] SabVathum hebdomadale, ad diem septimum a creatione determiuatum. Aut Sabbathum annorum. Aut hebdomadale Essenorum, qui ut alia multa superstitiose Sabbatha sua servabant. Respici autem illo capite Essenos, non male observabat Scaliger in Elencho trihaeres. cap. 27. 7. Respondemus nunc ad aliquot problemata quorum 1. An qui sentiunt hnmana seu ecclesiastica constitutione sabbathum Christianum ad diem primum hebdomadis traductum, & consequenter pro libertate Ecclesiae mutabile, aliquo cum fundamento homines astringere possint ad religiosam sabbathi sanctificationem ? Afjirm. quomodo ad sanctificationem extraordinarii jejunii, semel, aut per aliquod tempus certo die cujnsque hebdomadae eos hortantur quod in genere a Deo est institutum, quamvis in specie applicatio ejus ad talem diem dependeat ab autoritate humana. Applicatione tamen facta ab illis quibus potestas com etit, tenentur fidelcs diem illum religiose transigere & ab omnibus impedimentis abstinere. Sicuti principatus aut magistratus jure divino institutus, cujus applicatio facta est per interventum hominum ad personam Titii aut Maevii, debito honore colendus est. Minime t nien negandnm, rationes eorum, qui immediatum jus divinum & immutabile bic agnoscunt, fortius urgere. II An teneamur diem Sabbathi more Judaico inchoare a vespera praecedentis diei ? Resp. Neg. Pontificii de Consecrat. dist. 3. cap. pronuntiandum. A/f. Qui tamen euin incipere & terminari volunt diversis horis pro diverso respectu. Quanlum ad officii celebralionem, (inquit Vivianus lib. 2. Rationalis juris Canonici tit. 9.) incipit a vesperis ul hic, & infra cap. proxim. Quoad judicium, incipil in mane, 8c tcrminulur in jine diei ante noctis lenebras. c. consuluit de offic. deleg. &c. Quoad conlractus, testamenta, transacliones 8c similia, incipil aniedid noclc, :

;

:

l['

alid

medid nocte

finilnr, d.

c.

consuluit

&

L.

more Romano

ff.

eod.

Quoad esum

coenam, intelligendo, quod coena fiat ante mediam noclem; fl' sic incipil u media nocte 8c dural usque ad diluculum noctis sequcntis, c. de esu, de consecrat. dist. 3. & Gloss. ibi iu fin. Quoad Ireugam, incipil ab ortu solis, 8c durat per tolam noctem. c. de treug. & pac. Sic quidem Pontificii. Sed nos nullam legem moralem & immutabilem, nullam rationem ex lumine & jure naturali depromtam proferri videmus, qua adhuncdierumcompntumconstringamur III. Ansabbathum Christianum requirat diem 24. horarum, seu vuy^fi&pov ? Resp. Video hoc a nonaullis asseri sed rationes requiro. Hoc est desubstantia sabbathi ut sex diebus ope-

carnium

incipil dies posl

:

:

Jam vero operatorii dies illi sunt lationes nec partem ibi facit nox juxta illud Joh. 0. 4. & 11. 9. & Psal. 104. v. Quod autem Judaei vi/y^fzeptvr,v quietem servarunt, & quidem [pag. 1148] incipiendo a vespera, ad substantialem ejus sanctificationem & proportionalem laboris ac quietis partitionem nihil faciebat. Labori enim ordinario hominum dies, hoc est, illud temporis spatium destinatum est, quod a nocte distinctum est uti ex ratoriis ita loquar) dies quietis succedat.

solis

super terram

;

:

:

locis

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van zaterdag 1 januari 1887

Abraham Kuyper Collection | 401 Pagina's

Gysberti Voetii Selectarum disputationum fasciculus - pagina 338

Bekijk de hele uitgave van zaterdag 1 januari 1887

Abraham Kuyper Collection | 401 Pagina's