GeheugenvandeVU cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van GeheugenvandeVU te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van GeheugenvandeVU.

Bekijk het origineel

Gysberti Voetii Selectarum disputationum fasciculus - pagina 315

Bekijk het origineel

+ Meer informatie

Gysberti Voetii Selectarum disputationum fasciculus - pagina 315

3 minuten leestijd Arcering uitzetten

D

r

S P.

X.

D

E

I! E G E

N K

R \

T

I

(i

N

201

K.

primo &

in actu secundo. Fides in actu primo, materialiter ac absolute spectata est habitus seu virtus inbaerens; & simul relate seu formaliter spectata (quajustificativa) est instrumentum. Fides in actu secimdo, materialiter ac absolute spectata est actus virtutis, seu opus bonum & simul relative seufornialiterspectataestinstrumentum. ;

tam principalis quam instruinentalis, distinguitur in causam potentia & causam aetujex. gr. oculus meus est organum visus aut potentialiter aut actualiter, & ulna est vel potentia mensurans vel actu mensurans. Haec analogice ad fidem habitualem actu quidem impressam & inhaerentem, sed actum fidei non Causa

efficiens

elicientem, applicari possunt. Talis

enim

fides habitualis

actualem justificationem

annexam habet, & quidem passivam, non vero sensitivam & hoc respectu

est

&

dici-

tnr causa instrumentalis actu. Sed justificationem passivam seu receptam sensitivam instrumentaliter non producit, & hoc respectu dicitur instrumentum potentia, non vero actu. Sola autem fides actualis est unicum instrumentum actu, per quod

Hinc intelligi potest quomodo vere fidelis e. gr. Petrus &c. in statu lapsus, ante renovatos resipiscentiae, & fidei actus in se habeant gratiam justifieationis & remissionis peccatorum, juxta novi foederis promissiones Jcrem. 31. & 32. Roman. 8. v. 1. 83. 34. 2. Coriiith. 5. 18. & quomodo non habeant, antequam actu resipiscant & renovatos actus fidei eliciant Psalm. 32. v. 3. I. 5. VII. A.n & quomodo adoptio dici possit regeneratione prior aut posterior? Resp. Adoptionem intrinsecam sen passivam esse regeneratione tanquam causa & fundamento suo posteriorem, constat ex Johann. 1. 12. 13. coll. cum Jacob. 1. 18. Rom. 8. 15. Sed adoptio extrinseca seu activa, siquidem pari passui ire dicenda est

justificatio passiva producitur.

David,

cum justificatione, eadem

prior est.

& comparativa sunt. 1. Quod sit arcana & incoquod ad modum operandi juxta textum Johann. 3. 8. de cujus similitudinis protasi egimus Disp. de Creatione part. 4. 1. Qwia primum ejus momentum non est cum 7ry.pxr'f\pr <TU^ nec in nobis nec in aliis. 2. Quia nec secundum ejus momentum est cum 7ra.pxTripr tTzi, in aliis hominibus (ut illud Luc. 17. v. 20. coll. cum Mallh. 13. 8>3. huc applicemus) nec in primo & proximo effectu suo prima scil. actuali resipiscentia & fide, nec in remotiori effectu, fidei scil. ac resipiscentiae repetita praxi ac renovatione. [pag. 450] Apoc. 2. 17.3. Quia irregeniti&a,nimales homines eam non capiunt nec in specie seu objective, nec in individuo seu subjective in sese aut in aliis Apocal. 2. 17. Johann. 3. 8. 8c 14. 18. 4. Quia ipse regenitus iu seipso singula momenta & progressus actuum atque effectuum ejus (praesertim 2. Adjuncta positiva, respectiva

gnita,

l

l

initialium)

cum

circumstantiis

:

& occasionibus

particularibus observare, distinguere,

non valet: nedum aliis enarrare. Est enim quod sentitur magis, quam dicitur. Idem statuendum est de intensione graduum, augmento, confirmatione, instauratione. Crescit enim occulto velut arbor aevo. 5. Qaia mystica & omnipotens illa facilitas, qua Deus concursum gratiae suae adaptat libero arbitrio humano, ita ut perficiat illud, non destruat, est nobis incognita. Scimus quidem cpiod sit: rb cpaomodo magnam partem docte ignoranms. Quo facit illustris sententia Cajctani, quamcum aliis quibusdam Aunuslini citavimus partim in Iracl. contra Tilenum, paitim in Dissert.de Termino Vitae. Quod tamen coguoscibilis in individuo ab unoquoque qui eam habet & quidem cognitione ac certitudine magis directa & quasi de plano, (quae est ex ««rST^o-a, & intuitu, & suavi gustu, ex testimonio &

&

b.Y-pifac dijudicare

tactu

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van zaterdag 1 januari 1887

Abraham Kuyper Collection | 401 Pagina's

Gysberti Voetii Selectarum disputationum fasciculus - pagina 315

Bekijk de hele uitgave van zaterdag 1 januari 1887

Abraham Kuyper Collection | 401 Pagina's