GeheugenvandeVU cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van GeheugenvandeVU te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van GeheugenvandeVU.

Bekijk het origineel

Gysberti Voetii Selectarum disputationum fasciculus - pagina 269

Bekijk het origineel

+ Meer informatie

Gysberti Voetii Selectarum disputationum fasciculus - pagina 269

3 minuten leestijd Arcering uitzetten

D

i

s r.

VTir.

De Pe

r s o

na Chb

i

s

t

i

Medi

a t o

e

i

s.

P

245

a b s III.

mediatoris limitatl tribuuntur. IV. Quarto, quod conquerantur disputationem hanc de at»pt/3eix limitationis & praedicationis cerlere in ignominiam Christi mediatoris, & dicere saltem ex dictis nostris sequi, Christum hominem & mediatorem & taliter consideratum non invocandum, quia mediator est & homo est, atque eo respectu Deo minor. Vide Philippi Nicolai detectionem fundamentorum Calvinianae sectac &c. in pracfat. & Jacobi Anclrcac di.sp. dc cocnd, persond Christi, communicalione idiomafum, adoratione Christi, etiam qua homo: ubi enormes, intolerabiles improbitates & blasphemias intonat. C um quibus' confer opinionem eorum qui nostram sententiam, quam hic tuemur, impiis dogmatibus annumerant. Idem Jacobus Andreas admodum invectus erat in Danaeum, quod dixisset idololatriam esse, si quis adorationem ad humanitatem Christi tanquam objectum dirigeret. Sed Da~ nacum inter alios defendit Joh. Jacobus Grgnaeus in apologid contra Jacobum An-

dreae (quae postea inserta est disput. theologicar. parti 2. pag. 54.) ubi p. 87. sic loquitur: Polest sane vir clarissimus D. Lambertus Danaeus, optimojure cum Daviclc, apucl Dominum Jcsum c/ueri: Quotidie verba mea torquent adversum me sunt omnes cogitationes eorum ad nocendum,Psalm. 56. Quum enim neutiquam negasset unquam, vel totum Christum adorandum, vef etiam Carnem ejus, gratia unionis csse adorandam : sed de proprio adorationis objccto egisset : ab hoc lamen infelicc homine, absens inhumanissime traducitur &' eaagilatur. Salisfactum autem est huic Sophismati abunde eliam ab aliis: ac si saltem syllogislice formetur, vanitatem :

suam prodit. Quicunque ait proprium invocationis objectumesseDeitatem, is negat, Humanitatem a Aoyw assumtam gratia unionis esse adorandam. Atqui Danaeus, & qui cum eo faciunt proprium ajunt invocationis objectum esse Deitatem. Juxta dictum: Dominum Deum tuum adorabis, 8c illi soli servies. Matth. 4. 10. Acnon dhbitant affirmare, Carnem propriam tou Xbycj, quae propter unionis gratiam adoadorandam alioquin non esse. Ergo inquit Jacobus Adreas negant Christum adorandum

ratur, quatenus creatura est, petilio principii:

Sophista

t\'

Conclusio plura habet

parte ad totum dilabilur, ul

(i

Conclusio, Ergo neganl ffumanitatem, quatenus crealura esse

esse.

In Majore

est

quam ferunlpraemissa,quando[_-pag. 340] nemo non viclet. Sic cnim formanda erat

adorandam : quam tamen eandem, quia

r£/

est, 8c

Xbyy unila

per se consideratur,

cum eoclem esse adoquum Jacobus Andreas

est,

randam, nou neganl. Talibus autem mendaciis Sc strophis el si nunc piis insultat, tamen paulo post triste spectaculum erit justi judicii divini. Denique, quod concludunt sive expresse sive tacite, quomodocunque sophisticationibus de minoritate & exinanitione relate dicta involvantur, totam tamen quaestionem esse cle absolute sive proprie clicta: uti exserte hoc Marlino ingerit Mentzerus cujus oppositum responsum vide lib. cit. cap. 19. p. 98.

pugnet,

;

An in Christo mediatore essentia divina seu deitas ut sic, a persona ut sicaccurate distingui debeat; & consequenter an absque temeraria a.y,pt/3:?.oy'u distingui possint attributa quae illi conveniunt qua Deis absolute, ab illo, quae illi conveniunt qua filio seu secundae personae relate Resp. Aff. 1. Quia secundum scripturam ab omnibus Theol. nostris & Scholasticis in Deo semper distinguuntur persona & essentia, rationibus formalibus & definitionibus. Quin ex recentioribus Becan. in Iheol. Scholastica non veretur dicere, aliam rem esse personam, aliamrem esse essentiam: quam phrasin nunc nou examinamus. Saltem ratio formalisunius, non 6. IX. Probl.

est

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van zaterdag 1 januari 1887

Abraham Kuyper Collection | 401 Pagina's

Gysberti Voetii Selectarum disputationum fasciculus - pagina 269

Bekijk de hele uitgave van zaterdag 1 januari 1887

Abraham Kuyper Collection | 401 Pagina's