GeheugenvandeVU cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van GeheugenvandeVU te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van GeheugenvandeVU.

Bekijk het origineel

Gysberti Voetii Selectarum disputationum fasciculus - pagina 121

Bekijk het origineel

+ Meer informatie

Gysberti Voetii Selectarum disputationum fasciculus - pagina 121

3 minuten leestijd Arcering uitzetten

D

G

M

A T

I

S

D E

S

S.

T

R

I

N

I

T A T E.

PaKS

A.

LT EB

97

A.

nostrum internum aut externum esse illum colendum & adorandum, qui cum patre & filio est bpoo-ja-toc Deus; ut hoc etiamnum a suis credi prae se ferunt Remonstrantes. 3. Pari ratione dici posset Muhamedistas Christum honorare, quousque intelligunt & cognoscunt eum honoraudum nec tamen ideo eos in communionem nostram tanquam bon«>s Christianos recipere velimus uti nec Remonstrantes id facturos arbitro. 4. Adde Pontificios protestari, se aeternum filium Dei eundem cum patre Deum adorare, cum paneni eucharisticum adorant: unde tamen non sequitur errorem non esse noxium aut fundamentalem. 5. Quin & Judaei protestari possent, se nihil aliud intendere quam ut adorent ac colant unum solum verum Deum qui & quatenus se in scriptis V. T. patefecit. An ideo dicerentur non errare fundamentaliter, & a Remonstrantibus in communionem ecclesiasticam reciperentur ? II. Obj. Sunt Christiani, & tales se profitentur, & verbum Dei tanquam unicum fidei canonem recipiunt. Resp. Quamplurimos invenias inter antiquos & recentiores haereticos qui eadem protestatione uti possent qui tamen eo ipso non sunt meliores e. g. Nestoriani, Eutychiani, Monothelitae, Sabelliani, qui postremi tamen ab Acontio Remonstrantibus tantopere laudato extra novum ipsius catholicum symboluni & communionem seu syncretismum collocantur, quia statuunt filium esse eandem personam cum patre. De fanaticis quibusvis Anabaptistarum sectis idem dici posset. Ex Pontificiis Michael Bajus in disputalione de eucharisiia conlra Nobiliss. ;

;

;

Aldegondii dominum eo descendit, ut controversiam scripturae tanquam unico principio k judici terminandam concederet. An ideo negarent Remonstrantes reliquos omnes ipsius errores de sacrificio missae, de satisfactionibns humauis, de cultu imaginum &c. esse fundamentales, quibus non obstantibus ad communionem nostram admittendus esset ? III. Obj. Diligunt dominum Jesum & ex intimo ejus amore, ut & verbi ac veritatis ejus sic se credere ac sentire, nec se aliter posse protestantur: ita ut anathema apostoli 1 Corinth. 16. 22. illis aptari nequeat. Resp. 1. Idem protestantur Pontificii, & inter illos maxime omnium Papae, Cardinales, Episcopi, Abbates, Inquisitores, &c. cum imagines, sanctos, angelos, panem eucharisticum adorant, scripturam contemnunt & traducunt; vere [pag. 497] fideles & pios persequuntur & excarnificant, millenas, perfidias, proditiones, parricidia excogitant & exequuntur. An ideo Remonstrantes, ad communionem suam illos admitterent? 2. Quidsi quis amaret, seu potius protestaretur se amare dominum Jesum; interim odio haberet & blasphemaret ejusdem verbum ac doctrinam e. gr. de vera ipsius divinitate, de satisfactione pro peccatis, de vero & supremo honore divino, qui illi juxta cum patre conpetit an praetensus ille amor sufficeret ut inter probos Christi discipulos & imitatores ille numeretur ? 3. Quid si quis protestetur se amare personam aliquam, quae sit legitimus ipsius princeps aut Magistratus aut tutor, aut uxor interim una protestaretur, se non agnoscere illam pro legitimo principe, aut tutore, aut uxore, nec ut tales amare, an communis ille praetensus amor, reipsa perversus & supposititius sufficeret ? Sociniani Christura diligunt, uti gloriautur, sed minime amore divino, qui soli Deo competit, & in eum solum tendit consequenter nullo amore debito & legitimo illum diligunt. Differunt enim in immensum amor Dei & creaturae: utiex multis rationibus & ex textu Matlh. 22. v. 37. 38. 39. colligitur. Suum cuique hic tribuendum: nec potest sine crimine horrendae kB-ebT7)Toc & k<7tftiii.c |(Ao) amore creaturae amari infinitus summe bonus ac per7 fectus Sanct.

;

;

;

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van zaterdag 1 januari 1887

Abraham Kuyper Collection | 401 Pagina's

Gysberti Voetii Selectarum disputationum fasciculus - pagina 121

Bekijk de hele uitgave van zaterdag 1 januari 1887

Abraham Kuyper Collection | 401 Pagina's