GeheugenvandeVU cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van GeheugenvandeVU te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van GeheugenvandeVU.

Bekijk het origineel

Gysberti Voetii Selectarum disputationum fasciculus - pagina 261

Bekijk het origineel

+ Meer informatie

Gysberti Voetii Selectarum disputationum fasciculus - pagina 261

3 minuten leestijd Arcering uitzetten

De Pebsona Ciirist. Mehatokis Pars

Disp. VIIJ.

237

III.

torium statuit objectum materiale adoraudum,

is obstare uou potest, quiu idem pari& utrumque sauo modo explicetur. Quodsi omnia haec ita explicentur, ut humanam naturam, & hominem esse, item mediationem& mediatorem esse nihil aliud dicat quam objectum considerationis seu aliquid in objecto adorando [pag. 329] Christo ss. considerandum, aut insuper motivum & medium adorationis, non vero primum objectum aut terminativum utique probamus; & jam ante haec exserte praesupposuimus. Memini aliquando, consequentiam argumenti nostri deducentis ad absurdum, (Qui qua mediator est adorandus, ille etiam qua

ter dicatur de liumauitate Christi,

:

homo

est adorandus)

corpus. Sed nimis

comparatam

magna

fuisse

cum

ista

hic dissimilitudo in forma

Homo

est rationalis,

crgo ctiam

& materia. In forma quia :

ar-

gumentum meum constat ex propositionibus modalibus seu limitatis: hoc vero enthymema absolutis seu puris. Fiat ergo argumentum in forma Qui qua homo est rationalis, ille etiam qua corpus est rationalis Sed homo qua homo est ratio:

:

Ergo. Quis non videt consequentiam esse manifeste falsam ? In materia, quia to mediatorem esse (quod non est essentia deitatis seu essentialis deitas) ad subjectum restringitur Sed in adducto argumento rb homo restringitur per to homo : quod restrictivum est essentialiter & formaliter idem cum restricto. Menlzerus contra apologeticum Crocii disp. 8. §. 57. fundamentum adorationis humanae naturae, dicit esse ejusdem unionem hypostaticaih cuinfilio Dei. & §. 59. hanc Jucundam (uti vocat) gradalionem snbjicit: Adoro „Christum in utraque natura, quia in ipsum credo: credo in ipsum, quia est meus „redemptor & salvator est meus salvator, quia est Deus & homo: est Deus & homo „per unionem personalem naturae divinae & humanae. Si hic to quia ipsi est particula causalis, aut rationalis, utique nihil dicit, quod adversarius non admittat sin nalis in

:

meo argumento, praedicatum adorandus per

:

:

:

vero ipsi idem est quod rs qua reduplicativum, & notat objeclum formale, ac rationem fonnalcm in objecto, item fundamentum ac rationem fundandi St terminandi; jam videat quomodo adorabilitatis & adorationis Christi ratio formalis ac fundamentum sit ac proprie dici possit fides, hoe est, actus hominis & sic de ;

caeteris.

An mediator qua mediator sit honorandus & colendus, hoc est formali qua mediator. Resp.l. Nonquaeritur nec a quoquam Christianorum dubitatur, An Christus mediator sit honorandus aut persona mediatoris sit honoranda & colenda aut Christus SrexvSrpuTrog sit honorandus & colendus. Hoc enim sine impietate negari non posset. 2. Si rb qud, & sub illo formali qua proprie & stricte accipias, quaestio videtur inepta & absurda. Huc enim redit, An munus mediatorium ut sic abstracte & contradistincte personae & naturis Christi sumtum ac conceptum, sit objectum formale, fundamentum, ratio formalis, ratio fundamenta3. Probl. IV.

sub

illo

;

;

cultus sive divini sive inferioris. Similis fere est illi quaestioni, quando recte proposita quaestio, An Christi humana natura sit adoranda, seu, An Christus in & cum natura humana sit adorandus mutatur in istam, An [pag. 330] Christi humana natura qua talis, & ea sub illo formali, qua humana natura, sit adoranda. Aut quando quaestio, An Christus seu an persona Christi sit onmipotens, temporaria, immutabilis, aeterna &c. mutatur in istam. An Christi persona qua persona, & sub illo formali quapersona, hoc est, an personalitas Christi abstracte & contradistincte naturae divinae in Christo concepta, sit omnipotens, infinita, omniscia, aeterna, lis

im-

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van zaterdag 1 januari 1887

Abraham Kuyper Collection | 401 Pagina's

Gysberti Voetii Selectarum disputationum fasciculus - pagina 261

Bekijk de hele uitgave van zaterdag 1 januari 1887

Abraham Kuyper Collection | 401 Pagina's