GeheugenvandeVU cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van GeheugenvandeVU te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van GeheugenvandeVU.

Bekijk het origineel

Gysberti Voetii Selectarum disputationum fasciculus - pagina 272

Bekijk het origineel

+ Meer informatie

Gysberti Voetii Selectarum disputationum fasciculus - pagina 272

3 minuten leestijd Arcering uitzetten

D

248

i

s r.

IX.

De

S

t a t u

E

l e c t o k u

m a nt

e

Oontbssiombm.

ratus, qui scil. uatus est in foedere. 3. Exlerne foederatua

nou tantum nativitate ab

professione in ecclesia. 4. Externe foederatus, non quidem nativitate aut educatione, sed conversione externa & aggregatione ad ecclesiam Dei; quae obtigit illi in adulta aetate, ex Ethnicisnio, aut Judaismo, infantia, sed insuper educatione

&

fidei

De

quali reprobo intelligi possunt 2. Pel. 2. Aclor. 8. 13. qui per baptismum ecclesiae insertus fuit. III. Regenitus dicitur 1. qui in foedere Dei natus, ab utero matris sanctificatus est per Spiritum S., & ab aliis non regeuitis sive electis sive reprobis distinctus per infusum seu impressum a Spiritu S. & inhaerens seu immanens aliquod donum, seu gratiam spiritualem; quae nec actus secundus sit, nec habitus,

aut simili abalienatione seu apostasia. 1.

Judae

v. 4.

Quo

refer

exemplum Simonis Magi

nec dispositio proprie & praedicamentaliter ita dicta; sed concipi debet tanquam aliquid habens se ad modnm facultatis spiritualis seu potentiae supernaturalis, quae reduci debet ad secundam speciem qualitatis. Ut enim est potentia naturalis secunda (ex. gr. ingeniuui poeticum quod est in Virgilio aut Ovidio iufante, & in apoio-w aliquo Corydone non est) a prima distincta sic poni potest potentia seu facultas supernaturalis, quae sit semen & radix fidei, spei, caritatis post modum per vocationem & actualem conversionem introducendae non tamen formaliter sit ipsa fides, seu fidei actus aut habitus, quamvis analogice & metonymice sic nonnunquam vocetur, eo quod Huva.fj.zt & virtualiter fidem, spem, resipiscentiam &c. in se contineat, tanquam radicale earum principium. 2. Qui insuper impressum illud charisma seu implantatam prinio primae regenerationis radicem per eclucationem in verae fidei & ecclesiae communione, aut per qualescunque verbi divini stimulos cooperante [pag. 404] Spir. S. excitatione, in se pullulantem aut saltem pullulaturientem sentit, & nonnullos cordis motus subinde ciet, sed imbelles, incompletos, & quasi informes, qui comparari fere possent actibus illis rudimentariis atque initialibus, quos Ethici statuunt habitum acquisitum praecedere. Quale opus conversionis, cum sit rude non-pertendens, in suo genere ens incompletum, & vixsensibile hinc est quod talis regenitus actualiter conversus vulgo non dicatur. 3. Qui in adulta aetate secundum facultatem a primo prima regeneratione impressam, actualiter & consummate convertitur a tenebris ad lucem, & a peccato & mundo ad Christum transfertur, impresso scil. fidei sive habitu sive dispositione, & actibus fidei conformiter excitatis per gratiam- conversionis specialem & efficacem tum pvimam tum secundam qui consequenter firmo animi proposito Christo se addicit, seipsum abnegat, :

;

;

:

& compositam ac formatam fidei ac resipiscentiae praxim exercere incipit;adeo ut vetera praetereant, omnia nova fiant. 4. Qui nec regenitus nec foederatus in infantia, insuper in libertinismo, Gentilismo. similive apostasia educatus, in adulta

demum

aut affecta aetate simul & semel regeneratur & convertitur, impressis eodem tempore & semine seu radice, & habitu, & actu fidei ac sanctitatis. Hic ergo obiter notaudum vocem regenerationis sic usurpari a Theologis, ut modo notet primo primam quae nullum actum imprimit (uti in infantibus) modo primam regenerationem peccatoris, quae habitus & actus fidei ac resipiscentiae imprimit; & sic a renovatione, vocatione, actuali conversione realiter non differt modo ut collective notet utrumque. IV. Non conversus dicitur 1. reprobus sive foederatus sive non foederalus, quinunquam convertitur. 2. Electus non foederatus nec regenitus. 3. electus foederatus & regenitus in infantia, sed extra foedus educatus & vivens. 4. Electus rege;

;

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van zaterdag 1 januari 1887

Abraham Kuyper Collection | 401 Pagina's

Gysberti Voetii Selectarum disputationum fasciculus - pagina 272

Bekijk de hele uitgave van zaterdag 1 januari 1887

Abraham Kuyper Collection | 401 Pagina's