GeheugenvandeVU cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van GeheugenvandeVU te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van GeheugenvandeVU.

Bekijk het origineel

Gysberti Voetii Selectarum disputationum fasciculus - pagina 69

Bekijk het origineel

+ Meer informatie

Gysberti Voetii Selectarum disputationum fasciculus - pagina 69

3 minuten leestijd Arcering uitzetten

:

Disp. III.

DeJureetJustitiaDei.

45

& niandare quia antecedenter, & per prins justa An omnia praecepta decalogi sint nmtabilia aut dispensabilia. Subinde qnaernnt An omnia sintjuris natnralis. Sedtnm confnnduntjus naturale hurnanum, quatenus inest & adest homini, cumjure natnralidivino, c[iiatenus illud inest ant adest Deo in ordine & revelatione ad lioininem. Solet etiam controversia in hypothesibus qnibusdam prcponi, & speciatim huic ant illi actui applicari quas infra in ipsa disceptatione, & consectariis perstringemus. 2. Argumenta nostra sunt. I. Arg. Dependentia creaturae rationalis a Deo, qua scil. rationalis est, & iu genere moris ac in ordine ad rectam rationem tam neces-

ter an dici possit,

&

Deimi ea

velle

;

recta sint. Scholastici sic qnaernnt,

:

saria est, ut oppositum ejus

repugnantiam dicat

in terminis, ac contradictionem

implicet: Huic dependentiae passivae aparte creaturae, respondetdependentiaactiva

a parte Dei. cujus oppositum itidem contradictionem implicaret. Vel sic, Onmis creatura rationalis Deo subjici debet rationaliter, & obligatur ad obedientiam, si Deus ipsi quid niandet, aut ab ea postulet ergo ex vi relatorum est in Deo jus subjiquod abnegare non 'viendi sibi & obligandi creatura rationalem ad obedientiam potest, aut ejus oppositum decernere ac praeciperesineimplicationecontradictionis. Esse aute tale jus necessario, & immutabiliter in Deo, hoc est antececlenter ad omnem liberum voluntatis actum, probatur. 1. quia Dei primitas, independentia, perfectio, suprema potestas, & similia divina [pag. 366] attributa hoc requirunt & tale jus fundant. Quod si ergo haec attributa in signo rationis antecedant Dei voluntatem seu libera Dei decreta, ergo & jus Dei, secunclum quod datam quamcunque creaturam rationalem sibi subjicit, & acl obedientiam obligat. 2. quia, (ut ab analogia seu a pari argiimentenmr) necessario & immutabiliter in Deo est adorabilitas quippe reciprocum Dei attributum, nec data quacunque creatura rationali per liberum Dei decretum oppositum ejus decerni potest, sine implicatione contradictionis Ergo jus aliquod in Deo est ante liberum decretum. Antecedens putanms in consesso esse apud eos, qui sententiam contrariam tuentur. 3. Quia (ut rursum a pari concludamus), dependentia in actu aut potentia, cujusque datae aut dandae aut dabilis creaturae a Deo, in genere scil. entis, & naturae, & causae secundae, est creatura necessaria & essentialis ita ut Deus non possit oppositum per liberam voluntatem apud se decernere, aut extra sein tempore exequi, absque repugnantia in termiponeretur enim alius Deus, praeter Deum alia scil. causa nis & sui abnegatione prima, aliiid independens, primum, &c. Iam vero dependentia naturae rationalis, ut talis, in genere moris, bonitatis moralis, & rectae rationis, a Deo & ente prinio, perfectissimo, optimo, primaque & summa atque archetypa veritate, bonitate, recta ratione, prima, item & summa ac absoluta potestate, & potentia; non minus est ne:

;

;

:

.

quam dependentia cujusque naturae irratioualis in essentia, existentia, operatione sibi connaturali. Neque enim bonitas moralis, ejusque principium ac fundamentum intellectus ac voluntas rationalis, in illo altiori & peculiari gradn entitatis ac bonitatis, magis independens est, quam quodcunque aliucl ens. Necessario ergo tenetur quaelibet natura rationalis, secundum actus rationalis seu rectae rationis convertere & movere se in Deum tanquam primam & supremam rectam rationem, eique tanqnam principio & exemplari & normae se conformare ac subjicere. Oppositnni Deus libera vohmtate sua decernere, & secundum hoc decretum mandare non potest, sine abnegatione bonitatis ac potestatis suae. 4. Quia (ut ad homi-

cessaria,

nem

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van zaterdag 1 januari 1887

Abraham Kuyper Collection | 401 Pagina's

Gysberti Voetii Selectarum disputationum fasciculus - pagina 69

Bekijk de hele uitgave van zaterdag 1 januari 1887

Abraham Kuyper Collection | 401 Pagina's