GeheugenvandeVU cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van GeheugenvandeVU te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van GeheugenvandeVU.

Bekijk het origineel

Gysberti Voetii Selectarum disputationum fasciculus - pagina 110

Bekijk het origineel

+ Meer informatie

Gysberti Voetii Selectarum disputationum fasciculus - pagina 110

3 minuten leestijd Arcering uitzetten

D

86

I

S P.

!

V D .

E

N

E C

B S

S

T

T a t e

e t

U

t

t

L

i

t a t e

contristari Ephes. 4. 30. ei resistere Hcbr. 3. 12. 13. lS.Eumexstinguere 1. Thessal, 5. & quod debemus ei nos totos tanquam sancta illius templa consecrare 1. Corinth. 6.

19. [pag. 482] 20. ejus

communionem

desiderare

&

precari 2. Corinth. 13.13.

Quae amplificata vide in patrum & recentiorum eoncionibus de Missione Spiritus s. & in loc. comm. de Pcrsona Spir. sanct. ut & in commentariis ac concionibus ad loc. cit. XI. Argum. Praxis pietatis est agnoscere & recipere summum testimonium de veritate religionis, & nullam ex divinis personis tanqnam intestabilem a testimonio dicendo submovere. Atqui cognitio unius Dei sine cognitione trinitatis hanc praxim fundare nequit.Vide 1. Joh. 5. 7. 9. 10. 11. 12. 13. submovebitur enim a testimonio dicendo filius, & spir. s. quippe ex sententia Anti-Trinitaria non sunt prima veritas revelans. XII. Argum. Quia omnis doctrina scripturae est utilis ad praxim; 2. 77moth. 3. 16. Sed dogma de Trinitate (ut contra Anti-Trinitarios illud tenet Christianismus) est doctrina scripturae, & quidem primaria, multis locis proposita, generalis, unde reliqua Evangelii dogmata derivantur & necessario pendent. Ergo. XIII. Argum. Quod facit ad obedientiam fidei, piam. liumilitatem, & profundam sui ipsius abnegationem,illud facit ad praxin. Sed cognitio & fides mvsteriiTrinitatis facit imprimis ad talem obedientiam, humilitatem, & abnegationem suiipsius. Quianullo lumine naturali per viam causalitatis aut negationis investigari potest nec cum jam rb on ex scriptura constat, ratione liumana percipi, propter altitudinem veritatis occultae quantum ad rb Siort & rb quomodo scil. Itaque in multas angustias cogendae cogitationes nostrae, & frenum ingenio nostro quamvis reluctanti injiciendum. Atqui heroica praxis est seipsum & insanientem sapientiam suam contundere & vincere Non possum non huic proposito aptare verba Jul. Caes. Scaligeri Exercit. 165. sect. 9. Interestenim 8c nostrae pielatis, St Dei immensitatis ca sentire de Deo, (jiiae sentire non possumus: sentire quidem in ipso pcr ipsum, guae per nos sentire nequeamus. Ne quis autem excipiat cognitionem non esse praxin nec sub ea conti;

ad eam reduci; reponimus dicta scripturae Coloss. 3. 16. Philipp. 1. 9. 10. Et sic Theologi omnes veram Dei cognitionem referunt ad primum decalogi praeceptum cum quibus faciunt Remonstrantes in sua Confessione cap. 12. Breviter nemo potest Deum & Christum religione colere,ni fiat discipulus Christi & cognoscat quis Deus colendus sit. XIV. Argum. Cujus cognitio & fides facit ad odium & fugam errorum & malorum phantasmatum de uno vero Deo insuper ad reprehensionem, laboriosam convictionem, & conversionem Muhammedistarum, Judaeorum, Arianorum, Socinianorum, aliorumque errantium praeterea ad zelum precum pro iis errantibus; denique ad instructionem ignorantium, aut ad confirmationem dubitantium circa hoc dogma ejus cognitio prodest ad usus practicos peculiares [pag. 483] juxta Rom. 10. 13. 14. 16. Ephes. 1. 18. & 4. 14. 15. 1. Timoth. 6. 3. 20. Jacob. 5. 19. 20. Sed dogmatis de Trinitate cognitio &c. Ergo. Nam ignoti nulla cupido. Si quis enim hoc dogma non cognoscat ejus veritatem non amabit, nec ullo zelo propagationem ejus procurabit. Qui tantum Deum ut unum novit & credit, non vero ut trinum personis, ille non decertabit, pro fide, quae semel data est sanctis, cujus pars est dogma de Trinitate. Breviter Deum trinum non glorificabit corde, ore, precibus, hymnis, confessione, apologia, martyrio. Atqui pars seu actus religionis est istis modis glorificare Trinitatem. 3. XV. Argum. Accedit consensus tum antiquorum, tum recentiorum, qui pe-

neri, aut

2. Thessal. 1. 9.

;

;

;

;

culiares

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van zaterdag 1 januari 1887

Abraham Kuyper Collection | 401 Pagina's

Gysberti Voetii Selectarum disputationum fasciculus - pagina 110

Bekijk de hele uitgave van zaterdag 1 januari 1887

Abraham Kuyper Collection | 401 Pagina's