GeheugenvandeVU cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van GeheugenvandeVU te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van GeheugenvandeVU.

Bekijk het origineel

Gysberti Voetii Selectarum disputationum fasciculus - pagina 27

Bekijk het origineel

+ Meer informatie

Gysberti Voetii Selectarum disputationum fasciculus - pagina 27

1 minuut leestijd Arcering uitzetten

I

N

R

E

P.

U

F

S

I T)

E

3

I.

& absurditatis ficleni nostram arguunt, ut recte distinguit Thomas p. l.qu. l.art.S. Adde quod oppugnando directe falsam Theologiam, consequenter & indirecte una propugnet veram impedinienta scil. & praejudicia removendo, & sic viam ad veritatem muniendo. Talem fidci defensiouem videre est apud Alhenagoram, Juslinum Martyrem, Clementem Alexandrinum, Origenem, Tertullianum, Arnobium Laclan:

tium, Augustinum, Thcodorelum, Cyrillum Alexandrinum, #'c.;&intermediae aetaThomam contra gentcs, rcliquosque Seholasticos, si cumdelectu & judi-

ris scriptores

item Savonarolam in lib. de Iriumplw crucis, Raymun; Cardinalem Cusanum, Dionysium Carthusianum, aliosquc conlra Mahumedistas, recentiores denique Ludovicum Vivem,Augustinum Steuchum, Charronum, quaeslionarios Scholaslicos 8c commentalores in Lombarduin Thomam ; inprimis apud Plessaeum in egregio tractalu de veritate Religionis Christianae: quibu3 adjungi possunt Antagonistae Socinianorum alibi nobis cio solidiora excerpantur;

dumdc Sabundc

in Theologid naturcdi

citati.

3. His praemissis dicimus nullam rationem humanam esse principium quo seu per quod, aut ex quo seu cur credamus, aut fundamentum aut legem, aut normam credendorum excujus praescripto judicemus atque adeo salsum non essehabendum illud in rebus fidei e. g. trinitatem, pcecalum orkjintde, Christum 3re<kuS-pu7rov ejusque satisfactionem, quidquid lumen naturale aut ratio liumana ex prioribus & notioribus non capiat, vel quod ad accuratam definitionem, vel quod ad demonstrationem, vel quod ad [pag. 4] utrumque sed contra resolvi fidem nostram, ut notat credenda, in S. Scripturam ut notat actum credendi, in illuminationem Spiritus Sancti. Probatur I. quia ratio hominis irregeniti circa legem divinam caecutit. Eph. 4. 17. 18. Rom. 1. 21. 22. 23. circa Euangelium plane caeca est, merae tenebrae. 1. Cor. 1. 23. & 2. 25. Joh. 1. 5. cum 9. Eph. 5. 8. II. Quia multa sunt mysteria in Theologia nostra, imo totum Euangelium dicitur mysterium. 1. Tim. 3. 16. Mat. 13. 11. At illorum nil percipit homo animalis absque divina revelatione, nec quocl sit, nec quia sit. Regenitus autem etiam cum intra & supra alios optime se habet in primis summisque fidei capitibus, ex accuratis definitionibus ro quicl, quomodo, & quia non percipit, sed tantum quodsit ex supernaturali revelatione Spiritus S. Mal. 19. 17. & 13. 11. 25. 27. III. Quia essentia & attributa Deitatis ab humana mente immediate, adaequate, ut sunt in se, atque acleo perfecte non comprehenduntur sed tantum per viam negationis, causalitatis, eminentiae habet enini se hic niens humana ut oculi noctuarum ad Solem. Quin etiam de operibus Dei testatur Scriptura, quod comprehendi non possint Rom. 11. 33. 34. Job. il.2.Jes. 40. 13.1. Cor. 2.19. Nedum ut personae Trinitatis Christus redemptor, & totum mysterium redemptionis ratione humana comprehendi possit. Confer hic disputationis Theologorum de visione 8c cognitione Dci, deque cjus incomprehensibililate. IV. Quia mens hominis :

:

;

:

:

;

imprimis si adhuc infans sit, 1. Cor. 3. 1. 2. Heb. 5. 12. 13. cam Phil. 3. & ex parte hic cognoscit. 1. Cor. 13. 12. Multumque nativae caligihinc difficultas, imperfectio, obscuritas, confusio in rebus nis semper ei adhaeret divinis cognoscendis Non est itaque principium fidei divinae, cui non potest subesse falsum. V. Principium est infallibile, unde primo educitur ac demonstratur, & in quod ultimo resolvitur fides, at talis non est ratio humana, Ergo. Ultima enim resolntio fidelium est non qua &,ut quia ego ita intelligo, capio, judico, ideo de fide est,

regeniti,

15. imperfecte

;

:

sed

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van zaterdag 1 januari 1887

Abraham Kuyper Collection | 401 Pagina's

Gysberti Voetii Selectarum disputationum fasciculus - pagina 27

Bekijk de hele uitgave van zaterdag 1 januari 1887

Abraham Kuyper Collection | 401 Pagina's